Στο πλάνο του Τάσου Μπουλμέτη…


Μπορεί να μην συγκαταλέγεται ανάμεσα στην χρυσή τριάδα των αγαπημένων μου σκηνοθετών, κάθε όμως καινούργια του ταινία την προσμένω με μεγάλη χαρά και ανυπομονησία. Ίσως να φταίνε τα δάκρυα που είχα χύσει την πρώτη φορά που είδα την Πολίτικη Κουζίνα, ίσως πάλι να φταίει η συμπάθεια για τον μικρό πρωταγωνιστή του Νοτιά με την καλπάζουσα φαντασία, που τόσο μου θύμισε τον εαυτό μου όταν ήμουν μικρή. Ένα είναι σίγουρο πάντως, ο Τάσος Μπουλμέτης είναι από τους πιο χαρισματικούς έλληνες σκηνοθέτες της τελευταίας γενιάς και αυτό μας το αποδεικνύει σε κάθε του πλάνο.

e5623373f6e5217f7462704fb48694d4.jpg

Ο Τάσος Μπουλμέτης γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1957 και λίγα χρόνια αργότερα, το 1964, ήρθε στην Ελλάδα. Σπούδασε Φυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και  Σκηνοθεσία και Παραγωγή κινηματογράφου και τηλεόρασης στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Λος Αντζελες με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση. Μάλιστα, στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα εργάστηκε και ως βοηθός καθηγητή. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα συνέχισε την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως σκηνοθέτης και παραγωγός στα κρατικά κανάλια. Έχει σκηνοθετήσει τρεις ταινίες μεγάλου μήκους, στις δύο εκ των οποίων έχει γράψει και το σενάριο. Στις 25 Ιανουαρίου βγαίνει στις κινηματογραφικές αίθουσες η τέταρτη δημιουργία του με τίτλο «1968».

Βιοτεχνία Ονείρων (1990)

Η Βιοτεχνία Ονείρων είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Μπουλμέση. Το σενάριο έγραψε ο Γιώργος Φίλης και τους πρωταγωνιστικούς ρόλους υποδύονται ο Γιώργος Κώνστας, η Φιλαρέτη Κομνηνού, ο Ηλίας Λογοθέτης και ο Μάνος Βαμβακούσης. Η ταινία απέσπασε συνολικά οχτώ βραβεία στην Ελλάδα και το Χρυσό Βραβείο Ταινιών του Φανταστικού Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ του Χιούστον. 

Στο κοντινό μέλλον μια παράξενη επιδημία ξεσπά στην Αθήνα και στερεί από τους ανθρώπους την δυνατότητα να ονειρεύονται. Ο Ιάσωνας, ένας άσημος ηθοποιός, ονειρεύεται κατά παραγγελία για λογαριασμό άλλων. Οι πελάτες τον επισκέπτονται στην υπόγεια βιοτεχνία που διευθύνει και βλέπουν τα όνειρά τους, τα οποία παράλληλα καταγράφονται και φυλάσσονται σε αρχείο. Η Αθηνά, μια μοναχική ξεναγός, μην αντέχοντας άλλο αυτή την κατάσταση, θέλει να αποδράσει από την «πόλη χωρίς όνειρα». Συμμετέχει, λοιπόν, σε μια παράνομη ομάδα που επιδιώκει να επαναφέρει την πόλη στην παλιά καλή εποχή. Οι δύο ήρωες θα συναντηθούν στην διασταύρωση επιθυμίας και δυνατότητας, θα συνδεθούν και θα καταστήσουν το όνειρο του έρωτα πραγματοποιήσιμο.

Πολίτικη Κουζίνα (2003)

Δεκατρία χρόνια μετά την Βιομηχανία Ονείρων έρχεται η βιωματική Πολίτικη Κουζίνα. Ο Μπουλμέτης βάζει την ιστορία να παίζει κυνηγητό με τον νόστο και τα καταφέρνει τόσο καλά που η Κουζίναέσπασε το ρεκόρ των περισσότερων εισιτηρίων που έχει πουλήσει ελληνική ταινία στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου πανελλαδικά. Παίζουν γνωστοί και αγαπημένοι ηθοποιοί στο τηλεοπτικό και κινηματογραφικό κοινό, ο Γιώργος Χωραφάς, ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης, η Ρένια Λουιζίδου, ο Στέλιος Μάινας και πολλοί άλλοι, ανάμεσά τους και ο δικός μου αγαπημένος, Αθηνόδωρος Προύσαλης. Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της σύνθεσης έχει κατά την γνώμη μου και η μουσική της ταινίας από την Ευανθία Ρεμπούτσικα. Ίσως οι ποιητικές εικόνες του Μπουλμέτη να μην ήταν τόσο δυνατές χωρίς τις ονειρικές μελωδίες της Ρεμπούτσικα.

Ο Φάνης, πολίτης στην καταγωγή και αστροφυσικός στο επάγγελμα, επιστρέφει στην Πόλη μετά από πολλές δεκαετίες για να συναντήσει τον άρρωστο παππού του. Το ταξίδι στην πατρίδα των παιδικών του χρόνων θα τον φέρει αντιμέτωπο με όσα δεν μπόρεσε ποτέ να λησμονήσει, με ανθρώπους που αγάπησε και τόπους που τον έθρεψαν όσο μακριά και αν βρέθηκε από αυτούς.

Νοτιάς (2016)

Άλλα δεκατρία χρόνια πέρασαν για να βγει η μέχρι πρότινος τελευταία ταινία του σκηνοθέτη, ο Νοτιάς. Καμωμένη και αυτή με πολλά βιωματικά στοιχεία του Μπουλμέτη, ακολουθεί την αισθητική της Κουζίνας δίχως όμως τον βαρύ συναισθηματισμό που χαρακτήριζε το προηγούμενο έργο του. Και σε αυτή την δημιουργία, η μουσική συνεργασία με την Ευανθία Ρεμπούτσικα απογειώνει το αποτέλεσμα.

*extra fact: κάνει guest εμφάνιση ο Αχιλλέας Κυριακίδης. Αυτό μας λέει πολλά!

Ο μικρός Σταύρος αλλάζει την ιστορία και την παράδοση στο μυαλό του, γιατί του το υπαγορεύει η καρδιά του. Για να αντιμετωπίσει τις πρώτες ερωτικές του απογοητεύσεις καταφεύγει στην παντοτινά πιστή του φίλη, την φαντασία. Μεγαλώνοντας αντιλαμβάνεται ότι η φαντασία είναι το πρώτο βήμα μιας μεγάλης πορείας που ονομάζεται επανάσταση, είτε έχει να κάνει με τον ίδιο του τον εαυτό είτε με το περιβάλλον γύρω του. Για τον Σταύρο η επανάσταση αυτή είναι ο κινηματογράφος. Μέσα λοιπόν από την πορεία του θα δημιουργήσει ένα ολόκληρο τοιχογράφημα μιας όχι και τόσο μακρινής εποχής, μόλις μερικές δεκαετίες πριν, της οποίας οι σκιές είναι ακόμα ευδιάκριτες.

1968 (2018)

Πενήντα χρόνια μετά τον αγώνα της ΑΕΚ με την Σλάβια Πράγας στον τελικό Κυπέλλου Κυπελλούχων καλαθοσφαίρισης τον Απρίλιο του 1968 ο Μπουλμέτης μεταφέρει το αθλητικό γεγονός στην μεγάλη οθόνη. Αν και ήθελε να ασχοληθεί με μια ιστορία σύγχρονη, που να μην θυμίζει τις προηγούμενες επιτυχίες «εποχής» του, δέχτηκε μετά χαράς την πρόταση του Μάκη Αγγελόπουλο, προέδρου της ομάδας καλαθοσφαίρισης της ΑΕΚ, να γυρίσει μια ταινία για εκείνη την χρονιά.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα δούμε εξαιρετικούς ηθοποιούς όπως τον Αντώνη Καφετζόπουλο, τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη, τον Στέλιο Μάινα και την Βασιλική Τρουφάκου, ενώ την μουσική ένδυση της ταινίας αναλαμβάνει και πάλι η Ευανθία Ρεμπούτσικα. Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε μέχρι την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου και να θαυμάσουμε την ταινία από τις κινηματογραφικές αίθουσες. Όχι ότι είμαι αεκτζού, αλλά είμαι σίγουρη ότι το 1968 θα είναι από τα διαμάντια του ’18!

325.jpg


Από:https://stylerivegauche.wordpress.com/2018/01/23/tasos-mpoulmetis/

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s