ΜΗΝ ΠΥΡΟΒΟΛΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑΣ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ…


Το τελευταίο διάστημα χρειάστηκε να μπω στην διαδικασία της μετακόμισης και όπως είναι ευνόητο ένα από τα παρελκόμενά της ήταν και η ενέργεια για νέα σύνδεση. Και φυσικά, ό,τι ήταν να πάει στραβά, πήγε. Τα προβλήματα αποσύνδεσης ήταν τόσα πολλά και συνεχόμενα, όπως και ο χρόνος ανταπόκρισης του router και κατά συνέπεια είχα σύνδεση, μα ήταν σαν να μην είχα (όπως είχε πει και ο γέροντας).
Τα προβλήματα για αυτό ήταν κάμποσα, τα οποία δεν έχει νόημα να τα αναλύσουμε καθότι τεχνικής φύσης τα περισσότερα. Λόγω όλων αυτών, μα και για την διακοπή της παλιάς μου σύνδεσης, χρειάστηκαν αρκετές τηλεφωνικές επικοινωνίες με το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της ΟΤΕ / Cosmote, καθώς και 3 επισκέψεις μου στο τοπικό κατάστημα. Αν και δεν ήταν η πρώτη φορά που χρειάστηκε να επικοινωνήσω με το αντίστοιχο τμήμα κάποιου παρόχου, ήταν η πρώτη φορά που χρειάστηκε τόσο συχνή επικοινωνία και προσωπική επαφή, καθώς η τελευταία φορά που αντιμετώπισα κάποιο σοβαρό πρόβλημα σύνδεσης ήταν κάπου 15 χρόνια πριν, στις δοκιμαστικές απαρχές του dsl στον ελλαδικό χώρο.

  • Πιο κάτω, ακολουθεί το τι αποκόμισα από όλη αυτήν την διαδικασία. Να ξεκαθαρίσω πως εξαρχής είχα κατά νου τα πιο κάτω βασικά που θεωρώ πως θα έπρεπε να τα έχουμε όλοι υπόψιν πριν αρχίσουμε να υψώνουμε τον τόνο της φωνής μας στον / στην υπάλληλο που βρίσκεται στην άλλη πλευρά της γραμμής:
  1. Την γενικότερη και ειδικότερη στρατηγική την αποφασίζουν στελέχη της εταιρείας, τα οποία αμφιβάλλω αν γνωρίζουν κατά πού πέφτουν τα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών.
  2. Η τεχνογνωσία και τεχνολογία του ΟΤΕ είναι υψηλού επιπέδου, ενώ πολύ καλά γνώριζα πως το ίδιο ισχύει και για την εκπαίδευση του προσωπικού.

Αρνητικά:

Θα αρχίσω από τα αρνητικά σημεία τα οποία υπήρξαν σε όλη αυτήν την διαδικασία.

1. Το πρώτο αφορούσε την διακοπή της προηγούμενης σύνδεσής μου. Κάτι που δεν το θεωρούσα δύσκολο, άλλωστε έχω κάνει τουλάχιστον 6-7 μετακομίσεις και αλλαγές σύνδεσης στο παρελθόν. Ομολογουμένως όμως με χάλασε το γεγονός, πως ευρισκόμενοι στα μέσα της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα αυτή δεν μπορούσε να γίνει δικτυακά. Καλώς ή κακώς το θεωρούσα δεδομένο πως ακόμα και αν χρειαζόταν δείγμα υπογραφής με την Wacom πλακέτα που έχω, θα λυνόταν. Παρόλα αυτά μου ζητήθηκε να μεταβώ σε κατάστημα για να την επιτύχω. Εδώ να σημειώσω πως ζητούσα η σύνδεση να διακοπεί την 31η Οκτώβρη, ενώ η έκδοση του λογαριασμού είχε γίνει την 1η του ίδιου μήνα και περιλάμβανε την διμηνία Οκτωβρίου και Νοεμβρίου. Και σε αυτήν την περίπτωση θεώρησα αυτονόητο πως αρκούσε να πληρώσω μόνο τον έναν μήνα (Οκτώβριο) που θα έκανα και χρήση. Αφού ούτως ή άλλως θα πήγαινα στο κατάστημα, έκανα εκεί την πληρωμή η οποία αντιστοιχούσε ακριβώς στον έναν μήνα. Κατόπιν, σε διαφορετικό υπάλληλο, απευθύνθηκα για την διαδικασία της διακοπής, o οποίος και έκανε το αίτημα στην σχετική σελίδα της εταιρείας. Κάτι που όπως με ενημέρωσε δεν γινόταν δεκτό, καθώς για να πραγματοποιηθεί η αποσύνδεση χρειαζόταν να πληρωθεί ο λογαριασμός. Ας το διευκρινίσω αυτό, αν δεν έγινε αντιληπτό:

Η Cosmote, αν δεν εξοφλήσεις και τον τελευταίο λογαριασμό δεν σου ικανοποιεί το αίτημα διακοπής της σύνδεσης και κατά συνέπεια εξακολουθεί να χρεώνει για υπηρεσίες που δεν χρησιμοποιείς σε σπίτι που πλέον δεν μένεις!

Αφού υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία ανάμεσα στον υπάλληλο του καταστήματος και των κεντρικών της εταιρείας, μου ανακοινώθηκε πως για να γίνει δεκτό το αίτημα της διακοπής, θα πρέπει να πληρώσω και τον άλλον μήνα (Νοέμβριο) που δεν θα είχα την συγκεκριμένη γραμμή και στην συνέχεια, τον Ιανουάριο που θα γινόταν η εκκαθάριση θα μου πίστωναν αυτά τα χρήματα στην νέα σύνδεση. Έλα όμως που η νέα σύνδεση δεν ήταν στο όνομά μου. Σε αυτήν την περίπτωση, όπως μου είπαν, θα μου τα έβαζαν σε τραπεζικό λογαριασμό. Δηλαδή, αυτό που ζητούσαν ήταν το εξής:

Να προπληρώσω κάτι που δεν θα είχα και δεν θα χρησιμοποιούσα και 3-4 μήνες αργότερα θα μου επιστρέφανε τα χρήματα!

Tι κι’ αν ο υπάλληλος του καταστήματος εξηγούσε πως είχα ήδη πληρώσει το ποσόν που αντιστοιχούσε στον μήνα χρήσης (Οκτώβριο), το αίτημα για την διακοπή της σύνδεσης δεν γινότανε δεκτό.
Τότε ο υπάλληλος από το κατάστημα, μου είπε να υποβάλλουμε αίτημα παραπόνου προκειμένου να καταχωρηθεί το αίτημά μου και λέγοντάς μου πως ναι μεν θα με πρήξουν, μα στο τέλος θα βρεθεί άκρη. Μάλιστα, μου έδωσε και το τηλέφωνό του, ώστε να επικοινωνούσα μαζί του την επόμενη για να με ενημερώσει αν έχει επιλυθεί το θέμα. Φυσικά, αυτό δεν ήταν λύση για εμένα και έτσι αργότερα από το τηλέφωνό μου επικοινώνησα με το τμήμα εξυπηρέτησης, ζητώντας να μάθω με ποιον τρόπο μπορώ να έχω γραπτώς την αιτιολογία για την άρνηση της διακοπής και την απαίτηση προκαταβολής ενός ποσού για κάτι που δεν θα χρησιμοποιούσα. Αφού έμαθα πως η εταιρεία δεν προβλέπει κάτι τέτοιο (!!), με τα πολλά, η κοπέλα με ενημέρωσε πως το αίτημα για την διακοπή έγινε τελικά δεκτό.

Έμεινα φυσικά με την απορία του γιατί θα έπρεπε να γίνει όλο αυτό, να χαλαστεί διάθεση και χρόνος για κάτι αυτονόητο και συγχρόνως του πώς ο μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός πάροχος έχει απαιτήσεις οι οποίες ξεφεύγουν από κάθε συνταγματικό πλαίσιο και νομιμότητα. Για την ιστορία, να αναφέρω πως στα 6 χρόνια που είχα την συγκεκριμένη σύνδεση, ούτε μια φορά δεν υπήρξα εκπρόθεσμος στις πληρωμές των λογαριασμών.

2. Το δεύτερο αρνητικό ήταν αφενός οι αρκετά γραφειοκρατικές διαδικασίες, σε συνδυασμό με τον χρόνο αναμονής.

Προφανώς, οι γραβάτες και τα ταγιέρ των υψηλών ορόφων της εταιρείας θα πρέπει να βάλουν κάτω τους ακριβοπληρωμένους κώλους τους και να το πάρουν αλλιώς, επειδή όλοι ξέρουμε βιωματικά πως ο ΟΤΕ με τον δημόσιο χαρακτήρα του είχε καλύτερες διαδικασίες, τα τελευταία χρόνια τουλάχιστον.

3. Τρίτο και τελευταίο και ίσως σημαντικότερο, είναι πως οι βασικές υποδομές δεν έχουν βελτιωθεί αρκετά. Προφανώς οι νέοι ιδιοκτήτες του ΟΤΕ – που παρεμπιπτόντως δημιουργήθηκε με ιδρώτα και φορολογία γενιών και γενιών και που ακόμα λαμβάνει κρατικές επιχορηγήσεις – δεν έριξαν ούτε σεντ, μα ακριβώς το αντίθετο μειώνοντας τα καταστήματα, τεχνικές υπηρεσίες και προσωπικό, αναθέτοντάς τα στην «Cosmote» και όμιλο «Γερμανός». Και οι υποδομές φυσικά, είναι ιδιαίτερα σημαντικές, μα όσες έχουν δημιουργηθεί είναι επικεντρωμένες αστικά. Αυτό σημαίνει πως αν κάποιοι έχουν την τύχη ή την ατυχία να μένουν εκτός αστικών ζωνών, υπάρχει πρόβλημα. Και εδώ που τα λέμε, λίγο-πολύ είναι πρόβλημα και σε άλλα δίκτυα (ενέργειας, ύδρευσης).

Θετικά:

Πάμε τώρα στα θετικά της υπόθεσης, τα οποία έτσι όπως τα κατάλαβα, έχουν να κάνουν πρωτίστως με την εμπειρία των υπάλληλων, τις γνώσεις τους καθώς και την διάθεση που έχουν για επίλυση, με τα μέσα που διαθέτουν.

Οι ερωτήσεις που έκαναν ήταν σαφείς και όχι άστοχες, ενώ το καταγεγραμμένο ιστορικό πρέπει να ήταν συγκεκριμένο. Σε ορισμένες περιπτώσεις η υπομονή ήταν αξιοθαύμαστη, καθώς η πανταχού παρούσα Μερφολογία έδρασε και έτσι σχεδόν κάθε φορά τηλεφωνικής επικοινωνίας, τελείωνε η μπαταρία της ασύρματης συσκευής, με αποτέλεσμα να συνομιλώ με ένα κακής ποιότητας τηλέφωνο που μικροφώνιζε ανηλεώς και έτσι η συνεννόηση τις περισσότερες φορές να είναι κουκουρούκου.

Παρόλα αυτά το πρόβλημα δεν είχε λύση και, έτσι, η επίσκεψη τεχνικών στο σπίτι ήταν αναπόφευκτη. Με ένα μηχάνημα που είχαν έλεγξαν την σύνδεσή μου η οποία και συγχρόνιζε στα 8200, με μέγιστο τα 8700, εξακριβώσανε και την κακή ανταπόκριση του router και συγχρόνως επαλήθευσαν πως δεν υπήρχε άλλο πρόβλημα στον χώρο μου αφού και φίλτρο υπήρχε στην τηλεφωνική συσκευή, μα και οι πρίζες ήταν καινούργιες αφού μόλις τις είχα βάλει. Μάλιστα, ήταν διατεθειμένοι να μεταβούν στο πλησιέστερο κατάστημα, το οποίο είναι σχεδόν 15 χιλιόμετρα μακρυά για να μου φέρουν νέο ρούτερ, κάτι που δεν μπορούσε να γίνει από πλευράς μου, καθώς έπρεπε να μεταβώ στην εργασία μου και έτσι θα το κανόνιζα τηλεφωνικά. Παρόλα αυτά, διέγνωσαν πως αν το πρόβλημα συνεχιζόταν, τότε ήταν θέμα συγχρονισμού και κατά συνέπεια θα έπρεπε να μειωθεί από τα 8200 που ήταν πιο χαμηλά.

Η αλλαγή του router την επόμενη ημέρα έγινε τάχιστα, με την επίδειξη της ταυτότητας και με δείγμα υπογραφής μέσω Wacom (για δες), με το νέο «Speedport Entry2i» που δίνει πλέον ο OTE / Cosmote και το οποίο σαφώς είναι πιο αξιόπιστο και πιο δυνατό σε χαρακτηριστικά, από τα μάλλον άθλια «ΖΤΕ» που έδιναν παλιότερα.
Εδώ, να κάνω μια διευκρίνηση όσον αφορά το router. Προφανώς κάποια στιγμή, όταν τελειώναμε με το βόλεμα στο νέο σπίτι, είχα σκοπό να βάλω το γέρικο μεν, μα πολύ δυνατό και αξιόπιστο «NetGerar» που έχω, μα είναι σημαντικό να έχετε ένα συμβατό router του provider της σύνδεσής σας για τα όποια τυχόν προβλήματα προκύψουν, μα και σαν εφεδρικό.
Ακόμα, να έχετε υπόψιν σας πως το συγκεκριμένο router, ενδέχεται να δημιουργήσει πρόβλημα αν έχετε κάποιον συναγερμό στο σπίτι. Παρόλα αυτά, όσο κατάλαβα, αυτό μάλλον έχει να κάνει κυρίως με χαμηλής ποιότητας συναγερμούς και αν τύχει, λύνεται.

Αν με αυτό λυθήκαν τα προβλήματα;

Η απάντηση είναι πως όχι. Ναι μεν βελτιώθηκε η ποιότητα της σύνδεσης, μα οι αποσυνδέσεις συνεχίζονται και έτσι έχω σκοπό, με βαριά την καρδιά, να πάρω και να ζητήσω μείωση της ταχύτητας. Με δεδομένο πως η προηγούμενη που είχα συγχρόνιζε κοντά στα 16 και τώρα θα πέσω στα 6 με 7, προφανώς θα τσούξει, μα οκ, υπάρχουν και πιο σοβαρά ζητήματα για να ασχοληθούμε.

Μάλιστα, τόσο οι τεχνικοί που ήρθαν εδώ, όσο και δυο άνθρωποι που μίλησα από την εξυπηρέτηση πελατών (ο ένας ήταν τεχνικός), γνώριζαν εξ’ ιδίας από Linux.

Εν’ κατακλείδι:

Έτυχε, την μια από τις φορές που ήμουν στο μαγαζί, να δω δυο εξοργισμένους πελάτες που με επιθετικό και απειλητικό τρόπο μιλούσαν στους υπάλληλους του μαγαζιού, μην έχοντας την απλή λογική πως δεν είναι αυτοί οι υπαίτιοι για το πρόβλημά τους και πως αντί να ωρύονταν, αν προσπαθούσαν να εξηγήσουν απλά το πρόβλημά τους, τόσο πιο εύκολα θα καταλάβαινε ο άλλος και δεν θα καθυστερούσαν όλους τους υπόλοιπους που περίμεναν πίσω τους.
Υποθέτω πως κάτι αντίστοιχο θα συμβαίνει αρκετές φορές και στα τηλεφωνικά κέντρα. Αυτό προφανώς, θα έχει αντίστοιχα αποτελέσματα με το πιο πάνω, καθώς και η ενέργεια του υπαλλήλου θα αναλωθεί άσκοπα, μα και ο χρόνος αναμονής θα μεγαλώνει για όλους τους υπόλοιπους ανθρώπους που περιμένουν να εξυπηρετηθούν.

Θα πω το αυτονόητο, πως τα κορίτσια και τα αγόρια πίσω από τα απρόσωπα τηλέφωνα, είναι εκεί για να βοηθήσουν και για να δώσουν λύση. ΔΕΝ είναι αυτές/οί οι υπαίτιοι του προβλήματός σας. ΔΕΝ έχει νόημα να λέτε σε αυτούς πως θα φύγετε από την εταιρεία. Εκτός το πως δεν τους ενδιαφέρει, είναι και γελοίο, καθώς όπου και να πάτε στο ίδιο δίκτυο θα βρισκόσαστε. Βλέπετε, όλοι αυτοί οι εναλλακτικοί πάροχοι χρησιμοποιούν το δίκτυο του ΟΤΕ – που, ας το επαναλάβω, δημιουργήθηκε με κρατικό χρήμα δεκαετιών – και σε ελάχιστες περιπτώσεις, σε μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν δημιουργήσει κάποιο μικρό δικό τους δίκτυο. Είμαι απολύτως βέβαιος πως η αποίκιση του Άρη θα προηγηθεί των όποιων δικών τους δικτύων. Εκτός και αν το αντέχετε να πάτε σε δορυφορική σύνδεση (με τις όποιες επιπτώσεις σε ασφάλεια και απόρρητο), τα ίδια ακριβώς προβλήματα θα αντιμετωπίζετε και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις με ακόμα χειρότερη και πιο αργή εξυπηρέτηση (τόσο τηλεφωνική, όσο και φυσική).

Αυτό βίωσα και αυτό είναι που παραθέτω, είναι πως οι άνθρωποι εκεί – που αμείβονται επίσης με αστείους μισθούς – έχουν όλη την διάθεση να δώσουν λύσεις. Και τις περισσότερες φορές θα την δώσουν.
Για τις κακές υποδομές και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, υπεύθυνοι είναι άλλοι. Και αυτοί οι άλλοι/ες, είναι πολύ πιο ψηλά αμειβόμενοι που σαν στόχο έχουν το ακόμαμεγαλύτερο κέρδος με το λιγότερο κόστος. Σε αυτούς ναι, αξίζει να μιλήσεις αλλιώς. Όμως, το θέμα είναι πως με αυτούς δεν θα μπορέσετε ποτέ να επικοινωνήσετε. Βάζουν μπροστά ανθρώπους «της διπλανής μας πόρτας», ώστε να εισπράττουν την δυσαρέσκεια η οποία οφείλεται στις αποφάσεις τους. Μα αυτοί είναι και οι μόνοι που γνωρίζουν την πραγματικότητα και που μπορούν να δώσουν λύσεις.

Με το βρίσιμο και τις απειλές σε αυτούς, δεν θα έχετε το παραμικρό αποτέλεσμα. Αντιθέτως, αν μπορέσετε να περιγράψετε το πρόβλημά σας με όσο περισσότερη σαφήνεια, τόσο καλύτερα θα βρείτε λύση και τόσο ταχύτερα θα εξυπηρετηθούν και άλλοι σαν εσάς που περιμένουν στην αναμονή. Αυτό το τονίζω, καθώς όπως εξακρίβωσα, δεν παραπέμπουν το ζήτημα σε καλένδες, ούτε αοριστολογούν, μα κρατούν την επικοινωνία μαζί σας, μέχρι την επίλυση ή έστω σε αυτό που δείχνει πως θα τελειώσει το πρόβλημα. Και επιπλέον υπάρχει πολύ καλό επίπεδο τεχνογνωσίας.
Αξίζει πάντως να αναφέρουμε πως ο ΟΤΕ δίνει και ένα από τα ταχύτερα mirror για λήψη του Ubuntu (και όχι μόνο).

Η Deutsche Telekom, ο νέος ιδιοκτήτης του ΟΤΕ (που παρεμπιπτόντως είναι ο κρατικός πάροχος της Γερμανίας) και οι ιθύνοντές της, είναι αυτοί που έχουν σαν στόχο να κάνουν το διαδίκτυο είδος πολυτελείας και εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε. Μας αρέσει, δεν μας αρέσει, το θέμα είναι καθαρά πολιτικό.
Δεν φταίνε οι εργαζόμενοι, αν π.χ η εταιρεία πλασάρει σαν 24άρες συνδέσεις που συγχρονίζουν στα 6 και στα 8, ούτε και για την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθείται.

Μην ξεχνάτε όμως και την πραγματικότητα: πως χωρίς αφεντικά και στελέχη, η κάθε εταιρεία, εργοστάσιο, βιομηχανία μπορεί να υπάρξει (ακόμα και αυτοργανωμένα)· χωρίς εργαζόμενους όμως και ανθρώπους με καίριες γνώσεις, δεν μπορεί.

Κλείνοντας, να πω, ότι θα ήταν καλό να ζητήσετε, αν δεν έχετε, ένα αντίγραφο του συμβολαίου σας (μπορεί να σας σταλεί και με email). Ενδέχεται να έχετε ενεργές υπηρεσίες που ίσως δεν θέλετε (πχ, το MyWiFi).


 

Δεν ήταν τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο από μια προσωπική εμπειρία που θέλησα να μοιραστώ και ελπίζω να έδωσε ένα έναυσμα για την διαφορετική αντιμετώπιση κάποιων καθημερινών καταστάσεων.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Κατά την διάρκεια σύνταξης του παρόντος, όσο μπορούσα να καταλάβω από τις ομολογουμένως καλές ενδείξεις του router γινόντουσαν κάποιες εργασίες στην γραμμή και δεδομένου πως για κάπου δυο συνεχόμενες ώρες, δεν είχα καμία αποσύνδεση, μάλλον το πρόβλημα διορθώθηκε, στα πλαίσια του δυνατού, όσον αφορά την ταχύτητα.

____________________________________________________________

Aπό:http://osarena.net/min-pyrovoleite-toys-ergazomenoys-i-istoria-mias-eyryzonikis-syndesis

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s