Ο Υποδιοικητής Γκαλεάνο (πρώην Μάρκος) απαντά στις επικρίσεις για την εκλογική πρόταση των Ζαπατίστας…


Απαλλοτριώνει από το OmniaTv, ο DrAluca, σημειώνοντας πως, για ακόμα μια φορά, το κίνημα των Ζαπατίστας, μέσω του εκφραστή του ( Υποδιοικητή Γκαλεάνο), απαντά και πολιτικά, αλλά παράλληλα χιουμοριστικά, βάζοντας τα πράγματα στην θέση τους.
Καλή σας ανάγνωση

_________________________________________

Η απάντηση των Ζαπατίστας μέσα από τον Υποδιοικήτη Γκαλεάνο (πρώην Μάρκος) στις επικρίσεις και την κριτική που δέχτηκαν σχετικά με την εκλογική τους πρόταση, φαίνεται να επιβεβαιώνει ότι ο στόχος τους με την παρουσίαση μιας γηγενούς υποψήφιας, είναι να εκθέσουν τις αντιφάσεις του πολιτικού συστήματος του Μεξικού.
Με το που ανακοινώθηκε η απόφασή τους να παρουσιάσουν μια αυτόχθονη γυναίκα ως ανεξάρτητη υποψήφια για τις προεδρικές εκλογές του 2018, άρχισαν να δέχονται διάφορες κριτικές κυρίως από κομμάτικες παρατάξεις του Μεξικού.

Ένας από τους πρώτους που αντέδρασε ήταν ο αριστερός πρώην δήμαρχος της Πόλης του Μεξικού, Αντρές Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ, ο οποίος είπε ότι ο EZLN,  προσπαθεί να διχάσει την αριστερά.
Ο Λόπες Ομπραδόρ αναμένεται, να θέσει υποψηφιότητα για πρόεδρος για τρίτη φορά στις επερχόμενες εκλογές και μια «ανεξάρτητη υποψήφια»,  θα μπορούσε να του αφαιρέσει αρκετές ψήφους. 

Ακολουθεί η επιστολή που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο, με την οποία ο Μάρκος, γνωστός σήμερα ως Υποδιοικητής Γκαλεάνο, απαντά με το ευφυές και ιδιαίτερο ύφος τους στις διάφορες κριτικές :

EZLN: Ερωτήσεις Χωρίς απαντήσεις, απαντήσεις Χωρίς ερωτήσεις, Συμβούλια και Συμβουλή

(Σελίδες από το σημειωματάριο του Cat-Dog)

20 Οκτωβρίου 2016

Προς όποιον μπορεί να αφορά:

Ερωτήσεις χωρίς απαντήσεις:

-Επομένως τι γίνεται με τις γυναίκες, που δολοφονήθηκαν εξαιτίας του θανατηφόρου εγκλήματός τους, να γεννηθούν γυναίκες; Μπορεί το γεγονός, ότι έχουν απαιτήσει, να σταματήσουν οι επιθέσεις εναντίον τους και με το αίμα τους έθεσαν το θέμα όχι μόνο στην εθνική ατζέντα, αλλά και στην παγκόσμια, να τις καταστήσει αντικείμενο χλευασμού, περιφρόνησης και να τις κατηγορήσουν ότι δεν πράττουν σωστά; Επειδή δεν πεθαίνουν, δολοφονούνται. Αν τυχόν αρνηθούν να δεχτούν, ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα, που μπορεί να λυθεί με την αντιμετώπιση της διαφθοράς; Και αν τολμήσουν να πουν, ότι η προέλευση αυτού του δολοφονικού μίσους βρίσκεται στο ίδιο το σύστημα; Και αν τους έρθει η τρελή ιδέα να παραγκωνίσουν τους άνδρες σε σχέση με τις πιο σημαντικές αποφάσεις (ναι, όπως σε ζητήματα ζωής και θανάτου); Και αν αποφασίσουν να πάρουν τη μοίρα τους στα χέρια τους; Θα ήταν κάτι από τα παραπάνω ή όλα αυτά μαζί ένας κυβερνητικός ελιγμός για να αποφύγουν κάτι….;

-Τι γίνεται με τους «άλλους» (loas otroas,); Πρέπει να περιμένουν την πολιτική τάξη να στρέψει το υπεροπτικό βλέμμα της προς τη μεριά των πιο διασυρμένων ανθρώπων; Πρέπει οι ίδιοι να υποκύψουν και να αφήσουν να χτυπιούνται βάναυσα, μέχρι το ποσοστό δολοφονιών τους, να αυξηθεί τόσο πόλυ για να προσελκύσουν την προσοχή; Και τι θα γίνει αν οι ίδιοι οργανωθούν και απαιτήσουν σεβασμό, αν αποφασίσουν, ότι αρκετά ανέχτηκαν και πως το γεγονός ότι αντιμετωπίζονται με ασέβεια σημαίνει, ότι δολοφονούνται; Θα τους έλεγαν, ότι τα προβλήματά τους δεν αποτελούν προτεραιότητα, ότι η θέση τους δεν είναι γενικά πολιτικά ορθή και είναι στην πραγματικότητα αντιπαραγωγική σε σχέση με τον εκλογικό αγώνα, και ότι τα αιτήματά τους θα πρέπει να ενώνουν και όχι ν’αποσπούν την προσοχή; …….

 

-Αν το απλό ενδεχόμενο μια γηγενή γυναίκα να υφίσταται ως πολίτης (με όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της) έχει ως αποτέλεσμα «να σειστεί το κέντρο της γης», τι θα συμβεί αν το αυτί της και ο λόγος της ταξιδέψουν μέσω του Μεξικού σε όσους βρίσκονται στους από κάτω;

-Εσύ που το διαβάζεις αυτό: θα σε ενοχλούσε να δεις και ν’ακούσεις μια συζήτηση μεταξύ της Calderona [i], που ανήκει στους πάνω, με το «παραδοσιακό» πολυτελές και επώνυμο ένδυμα της και μιας γυναίκας από τα κάτω, με ιθαγενές, πολιτισμό, γλώσσα και ιστορία; Θα ενδιαφερόσουν περισσότερο να ακούσεις τι υπόσχεται η Calderona ή τι η γηγενής γυναίκα προτείνει;

Δεν θα ήθελες να δεις τη σύγκρουση αυτών των δύο κόσμων;  Φανταστείτε, από τη μια πλευρά, μια γυναίκα από τα πάνω, που γεννήθηκε και μεγάλωσε με κάθε πολυτέλεια, εκπαιδευμένη να νιώθει ανώτερη για τη φυλή και το χρώμα της, συνένοχη και υποσχόμενη κληρονόμος ενός ψυχοπαθούς θιασώτη του αλκοόλ και του αίματος [ii], εκπρόσωπος μιας ελίτ, που οδηγεί το Έθνος προς την ολική καταστροφή, και έχει επιλεγεί από τον κυβερνώντα για να είναι εκπρόσωπος του. Φανταστείτε στην άλλη πλευρά, μια γυναίκα που, όπως πολλοί, έχτισε τη ζωή της δουλεύοντας και αγωνιζόμενη κάθε μέρα, κάθε ώρα, και παντού, όχι μόνο ενάντια σε ένα σύστημα που την καταπιέζει ως αυτόχθονη, ως φτωχή, και ως εργαζόμενη, αλλά και ως γυναίκα, που έχει αντιμετωπίσει ένα σύστημα, που αναπαράγεται κατ’εικόνα και καθ’ομοίωση με τον εγκέφαλο των αντρών.

Δεν θα μπορούσε αυτή, με τα πάντα εναντίον της, σήμερα, χωρίς να το γνωρίζει ακόμη, να λαχταρά τώρα να εκπροσωπήσει όχι μόνο τον εαυτό της, την συλλογικότητά της, τους ιθαγενείς, τη φυλή, το έθνος, ή τη γειτονιά της, αλλά και τα εκατομμύρια των γυναικών που διαφέρουν από εκείνη στη γλώσσα, το χρώμα και τη φυλή, αλλά της μοιάζουν στον πόνο και στην οργή τους;

Δεν είναι μια κατάσταση αυτή κατά την οποία από τη μία πλευρά, θα εμφανιστεί μια λευκή Criolla (κρεολή) γυναίκα, το σύμβολο της καταπίεσης, της κοροϊδίας, της περιφρόνησης, της ατιμωρησίας, και της ξεδιαντροπιάς  και από την άλλη μια γυναίκα που θα πρέπει να άρει το αυτόχθονο πνεύμα της πάνω από το ρατσισμό ,που διαπερνά κάθε επίπεδο κοινωνικών στρωμάτων; Δεν είναι αλήθεια ότι, σχεδόν χωρίς να το γνωρίζεις, θα πάψεις να είσαι θεατής και θα επιθυμείς με το βαθύτερο κομμάτι του εαυτού σου, η νικήτρια αυτής της συζήτησης, μετά από μια καλή μάχη, να είναι αυτή, που είχε τα πάντα εναντίον της ; Δεν θα χειροκροτούσες το γεγονός, ότι στο όνομα αυτής της ιθαγενούς γυναίκας, ήταν η αλήθεια που κέρδισε και όχι η δύναμη του χρήματος;

-Σε ανησυχεί, ότι η αυτόχθονη γυναίκα δεν θα μιλά τα ισπανικά καλά, αλλά δεν σε απασχολεί, ότι ο σημερινός επικεφαλής της ομοσπονδιακής εκτελεστικής εξουσίας δεν ξέρει να μιλήσει καθόλου;

-Πόσο στέρεο μπορεί να είναι το μεξικανικό πολιτικό σύστημα και πόσο βάσιμες και αξιόπιστες είναι οι τακτικές και οι στρατηγικές των πολιτικών κομμάτων, αν, όταν κάποιος λέει δημοσίως ότι σκέφτεται κάτι και ότι πρόκειται να ζητήσει από τους συντρόφους του, να πουν, τι σκέφτονται κι εκείνοι γι’αυτό, ολόκληρο το σύστημα των πολιτικών κομμάτων αντιδρά υστερικά;

-Σε ποιο βαθμό η πρόταση, ότι ένα γηγενές Διοικητικό Συμβούλιο (Concejo με «c»), [iii] το οποίο είναι, μια συλλογικότητα και όχι ένα άτομο, θα είναι υπεύθυνο της ομοσπονδιακής εκτελεστικής εξουσίας, γίνεται συνένοχη στην εκλογική φάρσα, συμβάλλει στην ενίσχυση της αστικής δημοκρατίας, παίζει το παιχνίδι του ιμπεριαλισμού, σε συνδυασμό με το να προδίδει τις υψηλότερες αρχές της παγκόσμιας προλεταριακής επανάστασης;

-Μήπως ν’ακολουθήσουμε την αδράνεια της πολιτικής τάξης, «σκεπτόμενα» μυαλά και ακροβάτες όλων των ειδών και να απαντήσουμε στις αβάσιμες επικρίσεις, καθώς και στις βάσιμες κριτικές, που μας αμφισβητούν και προκαλούν τη σκέψη, με απορρίψεις , οι οποίες πέραν του ότι είναι πρόχειρες, είναι και βαρετές (όπως peñabots, paniaguados, pejezombis, perderistas, [iv] και etceterists);

-Ιδέα εκατομμυρίων δολαρίων (ή μια προσπάθεια να συγκεντρωθούν χρήματα για τη συλλογή υπογραφών και για την εκστρατεία- Ω! Ω!, φαίνεται πως μιλάνε σοβαρά): μια εφαρμογή αυτο-λογοκρισίας στο twitter, όταν κάποιος γράφει κάτι ηλίθιο. Εύχρηστο, επειδή τα screen-shot είναι αμείλικτα. Τι; Το έχετε ήδη σκεφτεί; Λοιπόν, εφαρμόστε το, γιατί όταν ο CNI μας επιτρέπει να εξηγήσουμε, η διαγραφή αυτών των tweets θα είναι άσκοπη.

– * –

Βαθμολογίες για την πρώτη εβδομάδα:

Φιναλίστ για το καλύτερο meme: El Deforma [v] (δεν είναι πραγματικά ένα μεγάλο βραβείο για αυτούς, επειδή η El Deforma είναι κάτι σαν την Μπαρτσελόνα των meme).

Φιναλίστ για το καλύτερο tweet με βάσιμη υποψία: «Αυτό που φαίνεται πιο ύποπτο σε μένα είναι ότι ο #EZLN γίνεται πάντα της μόδας το χειμώνα και, στη συνέχεια, οι γαμημένες μάσκες του σκι ακριβαίνουν πάρα πολύ.»

Φιναλίστ για τα καλύτερα κατά σειρά tweets σχετικά με το θέμα: «Έι ακούστε, σχετικά με όλα αυτά, οι Ζαπατίστας χρησιμοποιούν το Twitter; / ρωτάω γιατί είμαστε εδώ, τους επιπλήττουμε, κοροϊδεύοντας τους, γελοιοποιώντας τους, υποδεικνύοντάς τους , τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνουν / και εάν ούτε καν μας προσέχουν / κι αν δεν μας ακούνε, τότε είναι σαν / να αυνανιζόμαστε ενώ μας κοιτάμε ερεθισμένοι, τα κεφάλια ψηλά, μην ξεχάσετε να διαγράψετε αυτή τη σειρά των tweets /. Προειδοποίηση! Ο λογαριασμός του Twitter σας δέχτηκε επίθεση από ένα screen shot.
– * –

Ακούστε, μια μικρή καλοπροαίρετη συμβουλή (Consejo με ένα ‘s’): ένα μάθημα στην κατανόηση του γραπτού λόγου, δεν θα σας βλάψει. Και μιλώντας για γράμματα, ένα μάθημα έκθεσης, δεν θα ήταν κακή ιδέα, … με την προϋπόθεση να έχει όριο τους 140 χαρακτήρες.

-Ένα απόφθεγμα που δεν ανήκει στον Κομφούκιο : «αν και μπορεί να φαίνεται απίστευτο, φαίνεται ότι δεν υπάρχει μόνο ένας, αλλά πολλοί κόσμοι έξω από τα κοινωνικά δίκτυα».

Defensa Ζαπατίστας, Chicharito Hernández και Lionel Messi.

b2ap3_thumbnail_wp-1477104530903.png

Δεν ξέρω πώς στο διάολο η μπάλα κατέληξε στη σκηνή μου, αλλά το θέμα είναι ότι από πίσω της ήρθε ένα μικρό κορίτσι … πόσο χρονών; Εκτιμώ περίπου 8 με 10 ετών,  στις κοινότητες αυτό αντιστοιχεί σε χρόνια ή δεκαετίες. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ασεβής και χαρούμενος τόνο των παιδιών Ζαπατίστας ακούγεται μέσα στο μοναχικό δωμάτιο, που μένω πολλές φορές, έτσι δεν έδωσα πολύ προσοχή και συνέχισα, να κοιτώ και να διαβάζω την καταιγίδα στα κοινωνικά δίκτυα και στα ελεύθερα και επί πληρωμή μέσα ενημέρωσης.

Δεν θα είχα καν προσέξει την παρουσία του μικρού κοριτσιού, αν δεν είχε πει, με μια γνώριμη φωνή, «είναι σαν το πράγμα με τον Chicharito και τον Μέσι». Συνειδητοποίησα ότι το κοριτσάκι κοιτούσε πάνω από τον ώμο μου την οθόνη του laptop μου. Υπενθυμίζοντας στον εαυτό μου το παλαιό αξίωμα, ότι η καλύτερη επίθεση είναι η άμυνα, τη ρώτησα: «Και εσύ ποια είσαι; Δεν σε ξέρω». Το μικρό κορίτσι απάντησε, «Το όνομά μου είναι Defensa Zapatista», σαν να δηλώνει το προφανές, σαν να είχε πει «η ενέργεια ισούται με τη μάζα επί την ταχύτητα τουφωτός στο τετράγωνο»– Δείχνοντας στην οθόνη, πρόσθεσε , «ο Chicharito δεν παίζει για την Μπαρτσελόνα και ο Μέσι δεν παίζει για την Τσιάπας Τζάγκουαρ». Κοίταξα τον υπολογιστή για να δω αν είχα αλλάξει τα χασταγκς χωρίς να το καταλάβω, αλλά όχι ακόμη διάβαζα όσα αφορούσαν το #ezln. Αυτό που υπάρχει στο κεφάλι ενός μικρού κοριτσιού Ζαπατίστας, δεν είναι τόσο ένας κόσμος, αλλά μάλλον ένα Big Bang σε συνεχή επέκταση. Παρ ‘όλα αυτά, ρώτησα, «Και τι διάολο σχέση έχει αυτό με οτιδήποτε;» Το μικρό κορίτσι απάντησε με ένα ύφος που έλεγε : «Δεν ξέρεις τίποτα, Τζον Σνόου».

«Είναι σαν να επικρίνουν τον Chicharito γιατί δεν βάζει γκολ για την Μπαρτσελόνα και τον Μέσι γιατί δεν κάνει τίποτα για να βοηθήσει τους Τζάγκουαρ. Μερικοί λένε ότι ο Chicharito πρόκειται να ανακάμψει, άλλοι λένε ότι τελείωσε. Μερικοί λένε ότι ο Μέσι είναι λυπημένος γιατί η πατρίδα του δεν τον υποστηρίζει, άλλοι λένε ότι είναι  τα παπούτσιά του πάρα πολύ σφιχτά και αν τ’αλλάξει θ’αρχίσει να σουτάρει πάλι καλά.
Αλλά το θέμα είναι, ότι ο Chicharito δεν παίζει για την Μπαρτσελόνα, ούτε ο Μέσι για την Τζάγκουαρ. Με λίγα λόγια εκνευρίζονται χωρίς λόγο.»

Αξιολογούσα και σκεφτόμουν τον συλλογισμό της Defensa, όταν άρχισε να μιλάει πάλι. «Έι Υποδιοικητά, γιατί δεν οργανώνουμε ένα παιχνίδι ποδοσφαίρου, όταν αυτοί που είναι σαν να εμάς έρθουν εδώ; Λοιπόν, δεν έχουμε πραγματικά τελειώσει με την οργάνωση της ομάδας βέβαια και μερικές φορές ο Pedrito, αυτός ο μικρός βλάκας, νομίζει ότι είναι πολύ δυνατός και το μονόφθαλμο άλογο αποκοιμιέται τις πιο πολλές φορές και οι άλλοι παίκτες κάποιες φορές έρχονται και κάποιες όχι.

Αλλά κοιτάξτε, έχω ήδη σκεφτεί τι τραγούδι να πούμε άμα κερδίσουμε τον τελικό. Ξέρετε τη μελωδία; Τι να ξέρετε, είστε ο Υποδιοικητής! Σας συμβουλεύω να μελετήσετε τις επιστήμες και τις τέχνες, έτσι ώστε να μπορείτε να δείτε καθαρά, ότι το πρόβλημα είναι, ότι ο Chicharito δεν παίζει για την Μπαρτσελόνα, και ο Μέσι δεν παίζει για την Τζάγκουαρ, και έτσι δεν πρέπει να ανησυχείτε, στο διάλο πολλά από αυτά. Πρέπει να φύγω τώρα, γιατί η ομάδα δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα και τι θα γίνει αν χρειαστεί να παίξουμε, όπως λένε, στα εγκαίνια».

Ενώ ήταν ήδη στην πόρτα, το κοριτσάκι γύρισε και είπε: «Έι Υποδιοικητά , αν έρθει η μαμά μου και ρωτήσει, αν με είδατε, μπορείτε απλά να της πείτε ξεκάθαρα ότι ο Chicharito δεν παίζει για την Μπαρτσελόνα και ο Μέσι δεν παίζει για την Τζάγκουαρ. Θέλω να πω μην πείτε ψέματα, γιατί οι μητέρες γνωρίζουν πάντα, πότε λέτε ψέματα. Έτσι, αυτό που έχετε να κάνετε είναι να αλλάξετε το παιχνίδι, προσποιηθείτε ότι πάτε προς μια κατεύθυνση, ενώ στην πραγματικότητα πηγαίνετε σε άλλη. Μπορώ να σας το εξηγήσω αυτό αργότερα, αλλά μελετήστε πρώτα, γιατί αν πρόκειται να πάτε στο αυτόνομο σχολείο, θα σας κοροϊδεύουν και ο Pedrito είναι ο χειρότερος, ο μικρός βλάκας περηφανεύεται ότι τελείωσε το δημοτικό. Αλλά θα δει ότι θα το τελειώσω και γω, στον διάλο μ’αυτόν.  

Σχετικά με την ομάδα, μην ανησυχείτε, θα υπάρξουν περισσότεροι από εμάς. Μερικές φορές χρειάζεται κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά θα υπάρξουν περισσότεροι από εμάς». Το κοριτσάκι έφυγε.

Ο Υποδιοικητής Moises εμφανίστηκε και με ρώτησε, «Έχετε το κείμενο με την εξήγηση έτοιμο;»

«Όχι, αλλά ο Chicharito δεν παίζει για την Μπαρτσελόνα, ούτε ο Μέσι για την Τζάγκουαρ», απάντησα, ακολουθώντας τις συμβουλές της Defensa Ζαπατίστας .

Ο SubMoy με κοίταξε και έβγαλε έξω τον ασύρματό του, δίνοντας την εντολή, «στείλτε κάποιον από την επιτροπή υγείας με μια ένεση.»

Έτρεξα, τι άλλο μπορούσα να κάνω;

Woof-Meow

SupGaleano

[I] Αναφορά στην Μαργαρίτα Zavala, σύζυγο του πρώην προέδρου Φελίπε Καλδερόν (2006-2012) και πιθανή υποψήφια του PAN για την προεδρία το 2018.

[Ii] Αναφορά στο σύζυγό της, πρώην πρόεδρο Φελίπε Καλντερόν (2006-2012).

[Iii] Concejo με «c» σημαίνει συμβούλιο, συχνά αναφερόμενος σε κάποιο επίπεδο του διοικητικού συμβουλίου. Consejo με ένα «s» σημαίνει συμβουλή ή οδηγία, ή χρησιμοποιείται για να αναφερθεί σε μια οντότητα όπως ένα διοικητικό συμβούλιο.

[Iv] υποτιμητικοί όροι, που χρησιμοποιούνται για να δυσφημίσουν τους υποστηρικτές  διαφόρων θεσμικών πολιτικών κομμάτων.

[V] αναφορά στη μεξικανική εφημερίδα Reforma.

(πηγή : http://www.europazapatista.org/?tags=pl-en)

(μετάφραση, επιμέλεια Σύλβια Βαρνάβα)

________________________________

Και μετά το πέρας της αναδημοσίευσης, το καθιερωμένο σχόλιο.
Καλό θα ήταν, διάφοροι κυβερνητικοί, οι οποίοι βρήκαν πάτημα για κακεντρέχεια στο άκουσμα της δήλωσης συμμετοχής των Ζαπατίστας σε εκλογική διαδικασία, να μην προβάλλουν τις δικές τους (αλλά και των κομμάτων που στήριξαν και στηρίζουν) ανικανότητες και πολιτικές κωλοτούμπες, σε ένα κίνημα από τα κάτω (με όλη την σημασία του ορισμού).
Πολλώ δε μάλλον, όταν αυτό το κίνημα συνεχίζει μέχρι και σήμερα να δίνει αγώνες, νεκρούς, και λύσεις.
Ευτυχώς δεν είναι όλοι στον κόσμο οπορτουνιστές. Ευτυχώς, και πάλι, οι Ζαπατίστας συνεχίζουν να δίνουν αγώνες.
Η αλλιώς, «ξυδάκι». Που λέγανε και οι παππούδες μας…

Χαμογελάτε…

Shortlink: http://wp.me/p1pa1c-jQi

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s