Ωρίμανση και ενσωμάτωση του θεάματος (1) (2) (3)…


βιετνάμ

Ωρίμανση και ενσωμάτωση του θεάματος 1.

Αυτή η φωτογραφία σήμερα δεν λέει τίποτα· κι ας μην υποκριθεί κανένας ότι σοκάρει. Θα ήταν, μάλιστα, εντελώς αδιάφορη αν η δημοσιοποίησή της (κάπου στο facebook) δεν ενέπιπτε στα αυτόματα, ηλεκτρονικό-ρομποτικά φίλτρα της εταιρείας, για την αντιμετώπιση της παιδικής πορνογραφίας (!)«Παιδική πορνογραφία» αυτή η φωτογραφία απ’ τον πόλεμο του αμερικανικού κράτους στο βιετνάμ; Η Ιστορία, επενδυδεμένη εδώ τεχνολογικά, γελάει σαρδόνια – σε βάρος μας.
Αυτή η φωτογραφία δείχνει πιτσιρίκια να τρέχουν κλαίγοντας σ’ ένα δρόμο, ενώ πίσω τους είναι αμερικάνοι στρατιώτες. Ακόμα πιο πίσω καίγεται το χωριό τους από βόμβες ναπάλμ. Το κοριτσάκι που σπαράζει στη μέση της φωτογραφίας (η 9χρονη τότε Kim Phuc) είναι γυμνό επειδή τα ρούχα του είχαν αρπάξει φωτιά απ’ την εμπρηστική βόμβα. Κάποιοι (πιθανόν οι αμερικάνοι στρατιώτες πίσω της) την λυπήθηκαν και της τα έβγαλαν. H πιτσιρίκα είχε ήδη εγκαύματα στην πλάτη…
Καλοκαίρι του 1972. Αυτά τα πιο πάνω, μαζί με την φωτογραφία, σαν ντοκουμέντο και απόδειξη του «τι κάνει ο στρατός μας εκεί» αντίκρυσαν έκπληκτοι έως ντροπιασμένοι πολλοί λευκοί αμερικάνοι εκείνη την ημέρα του Ιούνη στην πρώτη σελίδα των New York Times.
Παιδική πορνογραφία;
Εκείνοι απ’ το αντιπολεμικό κίνημα στις ηπα που έχουν μνήμες από τότε λένε, και άδικο δεν έχουν, ότι η φωτογραφία άλλαξε την «ιδέα» των συντηρητικών αμερικάνων για τον πόλεμο στο βιετνάμ και την συμμετοχή του στρατού τους εκεί. Το ρωμαλέο ήδη αλλά μειοψηφικό και συκοφαντημένο αντιπολεμικό κίνημα φούντωσε μετά απ’ την δημοσιοποίηση εκείνης της φωτογραφίας. Στο πρωταρχικό ακόμα τότε θεαματικό περιβάλλον του πρώτου κόσμου, το γυμνό πιτσιρίκι και όλα τα υπόλοιπα μαζί του, πίσω οι αμερικάνοι στρατιώτες και απόμα πιο πίσω οι φωτιές, όλα αυτά ήταν αδύνατο να χωνευτούν.
Παιδική πορνογραφία;
Μετά το 1972 δεν ήταν δύσκολο να βρει κανείς συνηγορία στη δημοσιοποίηση αυτής της φωτογραφίας, και στη δύναμή της. Ήταν η δύναμη της (φωτογραφικής) αλήθειας που ανάγκασε μια μεγάλη μάζα λευκών μικροαστών προτεσταντών αμερικάνων, υποστηρικτών ως τότε του «πολέμου κατά των κόκκινων», να βγουν (μεταφορικά) απ’ τα ρούχα τους. ΑΥΤΟ ΟΧΙ!! ΑΥΤΟ δεν μπορούσαν να το δικαιολογήσουν στις συνειδήσεις τους…

Ωρίμανση και ενσωμάτωση του θεάματος 2.

Όμως ο ημιαυτόματος, αντιπαιδο-πορνογραφικός facebook «κόφτης», που θεώρησε εν έτει 2016 ότι εδώ, μέσα απ’ την προβολή της κοριτσίστικης γύμνιας, προσβάλλονται βασικές αρχές της σύγχρονης ηθικής, ΔΕΝ είναι έξω απ’ την ιστορία. Μπορεί, εν τέλει, ο Zuckerberg να απολογήθηκε για το «κόψιμο» και να το αναίρεσε, αλλά η αλήθεια είναι ωμή: αυτή η φωτογραφία, που το 1972 ήταν αρκετή για να ξεσηκώσει εκατομμύρια ηθικές συνειδήσεις (ή τα υπολείματά τους) το 2016 δεν λέει τίποτα.
Τι σημαίνει «δεν λέει τίποτα»; Σημαίνει ότι στην ώριμη και ενσωματωμένη φάση του θεάματος, όχι «ηθικό σοκ» δεν θα προκαλούσε, αλλά ούτε καν την προσοχή δεν θα τραβούσε. Ή, αν τραβούσε την προσοχή, ένα ποσοστό αυτής της «προσοχής» θα ήταν πράγματι για τις ανατομικές λεπτομέρειες του γυμνωμένου κοριτσίστικου κορμιού.
Παιδική πορνογραφία;

συρία

Ωρίμανση και ενσωμάτωση του θεάματος 3.

Όπως, ακριβώς, «δεν λέει τίποτα» αυτή η φωτογραφία (απ’ τη συρία). Για την ακρίβεια υπάρχουν πια δεκάδες, εκατοντάδες, χιλιάδες φωτογραφίες απ’ τα κολαστήρια του πλανήτη. Με ακρωτηριασμένα κορμιά, με ξεψυχισμένα μωρά, με δολοφονημένους ηλικιωμένους, με ρημαγμένους πρόσφυγες, με βασανιστήρια κρατούμενων… Δεν υπάρχει «ηθική συνείδηση» (εντός ή εκτός εισαγωγικών), ή έστω κάποιο υπόλειμά της, να εξεγερθεί για οτιδήποτε σχετικό. (Για την ακρίβεια υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες φωτογραφίες, επιλεγμένες να μην έχουν αίματα, που προκαλούν «θόρυβο» μόνο μέσα στους μηντιακούς στάβλους.)
Σαράντα χρόνια ευδαιμονίας (έστω κατά φαντασίαν) και κατανάλωσης (έστω με δανεικά), δύο γενιές πρωτοκοσμικών ουσιαστικά, ήταν αρκετά για να φτιαχτούν αδιάτρητοιεσωτερικοί θώρακες. Να φτιαχτεί η απόλυτη ηθική ακαμψία, νεκρική στ’ αλήθεια, που επιτρέπει στον «κόσμο» (σίγουρα στον «πρώτο») να μην σοκάρεται με τίποτα. Να μην λοξοδρομεί με τίποτα. Να μην χαλαλίζει πάθος, να μην χωλοσκάει με τίποτα που δεν βρίσκεται στον ελάχιστο κύκλο των συμφερόντων του.
Υπάρχει, εν τέλει, μια ασύμμετρη σχέση αυτής της κατάστασης με την πορνογραφία:όπως στην πληθωρική εικονογράφηση του σεξ έτσι και στην κοινωνία του ώριμου θεάματος τίποτα δεν προκαλεί αίσθηση· παρ’ εκτός (και πάλι στιγμιαία) κάποιες επιλεγμένες εκ των προτέρων «πόζες».
Αυτοί οι αδιάτρητοι εσωτερικοί θώρακες επιταχύνουν το βούλιαγμα…

____________________________________________________________

Aπό:http://www.sarajevomag.gr/index.html

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s