η πανούκλα…


Sarajevo 108

Σ’αυτό το τεύχος συμπληρώνεται η δεύτερη δεκαετία κυκλοφορίας του Sarajevo· μια δεκαετία πυκνή και εντατική σε ότι αφορά την έκδοσή του. Εκατό τεύχη σε δέκα χρόνια έχουν κυριολεκτικά “περάσει” από πάνω μου (επιτρέψτε μου τον ενικό, ο πληθυντικός μεγαλοπρέπειας δεν μου κάνει.)
Δεν θα τολμήσω κάποιον απολογισμό, όχι του Sarajevo αλλά της δεκαετίας 2006 – 2016. Απολογισμό του ορίζοντα στον οποίο κινείται η θεματολογία του: αφού έχω γλυτώσει απ’ την κατάθλιψη ως τώρα, δεν σκοπεύω να την πάθω στο τεύχος νο 108.
Υπάρχει ωστόσο κάτι που είναι ήδη πολύ επικίνδυνο· με εξαγριώνει (κι αυτό μπορεί να ξεφεύγει και στις γραπτές λέξεις). Είναι ένα είδος μαζικής διανοητικής παρακμής που φαίνεται να απλώνεται στις πρωτοκοσμικές κοινωνίες· μια παρακμή που δεν έχει μόνο (ή κυρίως) “ατομικές συνέπειες” αλλά είναι το έδαφος και το υπέδαφος εξελίξεων πολιτικών· όπου με την λέξη “πολιτική” εννοούνται οι τεχνικές της εξουσίας.
Το ότι αυτή η μαζική διανοητική παρακμή μπορεί να αναλυθεί και να “τοποθετηθεί” πάνω στο γενικό ανάγλυφο της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης / αναδιάρθρωσης, δεν είναι καθόλου παρήγορο. Απ’ αυτές εδώ τις σελίδες (κι όχι μόνο) έχει υποστηριχτεί ότι η υλική φτώχια, η έλλειψη χρημάτων, είναι κάτι πολύ ζόρικο στην καθημερινή ζωή· αλλά μπορεί να αντιμετωπιστεί (καλύτερα συλλογικά / πολεμικά παρά ατομικά). Το πολύ χειρότερο είναι η διανοητική, η συναισθηματική και η ηθική ένδεια. Ειδικά όταν δεν αναγνωρίζονται απ’ τους “φτωχούς” αυτού του είδους. Ειδικά όταν νομίζουν ότι το αντίθετο: πανέξυπνοι, πλούσιοι σε αισθήματα, ακέραιοι.

Αυτό που με φοβίζει και ταυτόχρονα με θυμώνει είναι ότι μεγάλα, πολύ μεγάλα τμήματα των πρωτοκοσμικών κοινωνιών, πάσχουν από ένα ιστορικά (μάλλον) πρωτοφανές είδος α-νοησίας. Δεν οφείλεται στην άγνοια, αλλά στο αντίθετο. Στην υπερ-πληροφόρηση. Είναι όλο και ευκολότερο (και εντελώς άκοπο) να υποστηρίζει ο καθένας ότι “ξέρει” (και να είναι σίγουρος ότι “ξέρει καλά”) επειδή βόσκησε σε κάποιον απ’ τους άπειρους σκουπιδότοπους του κυβερνοχώρου, που πουλάνε εγκυρότητα επειδή, απλά, υπάρχουν, με “συνδέσμους” μερικούς παρόμοιους. Έτσι, ενώ αυτός που αγνοεί και το έχει συνειδητοποιήσει έχει, πάντα, μια δυνατότητα να μάθει, εκείνος που “ξέρει”, τονώνοντας με την “σιγουριά” του τον εγωϊσμό, την φιλαυτία, τον ναρκισσισμό του, δεν θα μάθει ποτέ. Κι όσο ευκολότερη είναι η μέσω κυβερνοχώρου διαθέσιμη “πληροφορία” (που θεωρείται γνώση) τόσο δυσκολότερο είναι να δεχτεί ο μέσος πρωτοκοσμικός όχι μόνο ότι δεν ξέρει αλλά ότι αν πρόκειται να μάθει θα πρέπει να κουραστεί. Πολύ.
Όπως αυτό που μάθαμε σαν κοινωνικότητα εξελίσσεται ραγδαία σε υπερ-μεσολαβημένες μηχανικά / ηλεκτρονικά “ανταλλαγές σημάτων” (συχνά άναρθρων) μέσω των “κοινωνικών δικτύων”, έτσι κι αυτό που μάθαμε σαν γνώση, και μάλιστα σαν κριτική γνώση, έχει μετατραπεί σε σαλάτες αφόρητων κοινοτοπιών και διαλυμένων συνειρμών, γεμάτες βεβαιότητες και κατηγορηματικούς τόνους που ψαρεύονται στο διαδίκτυο. Και τα δύο, και οι υπερμεσολαβημένες ανταλλαγές σημάτων και η διάλυση της κριτικής σκέψης “παράγουν πολιτική”. Ή, για να το πούμε πιο σωστά, παράγουν και αναπαράγουν μαζικά πολύ συγκεκριμένους τρόπους “εννόησης” των πολιτικών των αφεντικών.

Κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 1980, οι διάσημοι (τότε) πολιτικοί κρατούμενοι των ιταλικών φυλακών Renato Curcio και Alberto Franceschini, έτσι όπως έβλεπαν – την – πραγματικότητα – να – έρχεται, έγραψαν μεταξύ άλλων [1] (ο τονισμός με αραίωση δικός μας):

… Οι γλώσσες της εξουσίας είναι πριν από όλα γλώσσες αποπλάνησης, που υποχρεώνουν στην αγόρευση πριν την απαγόρευση, αλλά που επιβάλλονται με τη βία εκεί όπου η υπνωτική έκσταση δεν λειτουργεί και τα σημαίνοντα της κυριαρχίας δεν κατορθώνουν να καθηλώσουν τις κοινωνικές συμπεριφορές στα διάφορα προγράμματα αναπαραγωγής των αλλοτριωμένων κοινωνικών σχέσεων.
Όμως, ακόμα χειρότερα, πρόκειται για γλώσσες παρανοϊκές, που διαχυμένες σ’ όλα τα δίκτυα της δεσποτικής Μαζικής Μεσο-λαβητικής Επικοινωνίας κινούνται σαν βλήματα με στόχο τις διάφορες μορφές αυτόματης και αυθόρμητης συνείδησης των ατόμων που κατοικούν στη στοιχειωμένη πόλη, με σκοπό, μέσω αυτής της δολοφονικής επίθεσης, την καταστροφή κάθε συνειδητής μορφής, κάθε μη επίσημης, ανανεωτικής και εξεγερσιακής συμπεριφοράς που ξεπερνάει το σύστημα.
Γλώσσες παραληρηματικές – θα λέγαμε – γιατί μεταφέρουν “αλλού”, σε σχέση με τις αντιθέσεις που γεννιούνται στην παραγωγή της ζωής, γλώσσες που αυτονομούνται από την υλικότητα των πραγμάτων, των σωμάτων και των μεταξύ τους πραγματικών σχέσεων, για να επιβάλλουν τα μονοδιάστατα σημαίνοντα της εξουσίας, τα οποία βρίσκονται σε απόλυτη απόκλιση από τη ζωή.

Να λοιπόν που διωγμένη αλλού η ζωή, χαμένη η κοινωνία στην επι-κοινωνία… να λοιπόν, που η αλλοτριωμένη κοινωνική εμπειρία βουλιάζει στην έντυπη ή ηλεκτρονική διάσταση των βραδινών επαφών, επαφών αποξενωμένων, ψυχρών, προγραμματισμένων στην αυτόματη επανάληψη σχηματικών και “φυσιολογικών” συμπεριφορών, στην επανάληψη εντεταλμένων και συμβατών στεροτύπων…

[…]


Από:http://www.sarajevomag.gr/entipa/teuhos_108/i108_p05_panoukla.html

20 comments on “η πανούκλα…

  1. Ο/Η kleovis λέει:

    σας εύχομαι το καλύτερο σύντροφοι, είναι βέβαιο πως μας χωρίζουνε πολλά, πολλά περισσότερα είναι αυτά που μας ενώνουνε όμως, όλοι χωράμε σε αυτό που αποκαλούμαι ανταγωνιστικό κίνημα, είναι ευτύχημα για τον ελλαδικό και ευρωπαϊκό χώρο που υπάρχουν εγχειρήματα σαν τα δικά σας, σας εύχομαι από καρδιάς να είστε γεροί και δυνατοί όλοι σας…για να χιλιοστήσετε….

    • Ο/Η Mαν. Αρκάς λέει:

      kleovis! φυσικά είναι πολύ περισσότερα αυτά που μας ενώνουν.
      Ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια αδελφέ,
      και αντευχόμαστε από τα τα βάθη της καρδιάς μας.

  2. Ο/Η Ιωάννης ο Αριστερόχειρας λέει:

    Μπορεί αυτά που σε ενώνουν με τον συμπολίτη και συμπατριώτη σου να είναι περισσότερα από αυτά που σε χωρίζουν με αυτόν, αλλά αν δίνεις περισσότερη έμφαση σε αυτά που σας χωρίζουν τότε ότι και να λέμε περι ενότητος στον βρόντο πάει!!!

    Για παράδειγμα ο κάργα οπαδός του τρισάθλιου κατ’ εμε ΚΚΕ πατέρας μου που είναι της ίδιας γενιάς με τον Αρκά, όποτε του αναφέρω τα ακώς κείμενα του κόμματος αυτού, εκνευρίζεται και βάζει κάτι φωνές άλλο πράγμα!!!Ούτε να ακούσει λες και έχω να κάνω με άνθρωπο που του έθιξα την (Θρησκευτική) πίστη….

    • Ο/Η Ιωάννης ο Αριστερόχειρας λέει:

      *κακώς κείμενα

    • Ο/Η Μαν.Αρκάς λέει:

      Δεν θέλω να ανοίξω τέτοιου είδους διάλογο μαζί σου Αριστερόχειρα,
      τι έγινε; καιροφυλακτείς;
      Άντε ξανά μανά τα ίδια, από που έβγαλες το συμπέρασμα ότι είμαι οπαδός του ΚΚΕ;
      Διαβάζεις τις αναρτήσεις τόσον καιρό; ναι η όχι;
      Προφανώς δεν διαβάζεις τίποτα, το μόνο που κάνεις είναι να μεταφέρεις
      τις εμμονές σου εδώ μέσα χαβαλές να γίνεται.
      Λες για τον πατέρα σου ότι πρόσκειται στο ΚΚΕ, με γειά του και χαρά του του ανθρώπου.
      Αλλά όταν έχει έναν γυιό που προσπαθεί να τον πείσει οτι τα κόμματα του ΚΚΕ και της Χρυσής Αυγής
      είναι ίδια κι απαράλλαχτα πολύ ευγενικά σε αντιμετωπίζει.
      Κανονικά έπρεπε να πάρει ένα ξύλο και να σου σπάσει το κεφάλι.
      Αυτά, και οτι και να ξαναγράψεις δεν απαντώ, τέρμα ….

  3. Ο/Η Ιωάννης ο Αριστερόχειρας λέει:

    Χριστός και Απόστολος!!ΘΕΕ ΜΟΥ θα τρελαθώ!!😛😛😛😛😛
    Που ακριβώς έγραψα άνθρωπε μου ΕΔΩ στην ΠΑΡΟΥΣΑ ανάρτηση με τίτλο «Η πανούκλα» ότι EΣΥ Ο ΑΡΚΑΣ είσαι οπαδός του ΚΚΕ??Υπάρχει κάπου γραμμένο στο ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ σχόλιο μου παραπάνω??Γιατί τότες δεν το βλέπω?? 😉🙂

    Επειδή οι απόψεις μου τόσο εκνευρίζουν λέω να αποχωρήσω εντελώς από τους σχολιασμούς στ’ «Απέραντο Γαλάζιο» !!!!

    Αρκά,Αμετανόητε, Κίμωνα, Γεώργιε από Ηράκλειο, Αρμονία,Χρήστο Βούλγαρη,Λεωνίδα οπαδέ του ΚΚΕ και άλλοι,εύχομαι να είστε πάντα καλά και να προσέχετε!!!🙂

    • Ο/Η theofania1 λέει:

      τωρα θα αποχωρησεις,που θα σχολιαζω κι εγω? στο ….απαγορευω! Αννα η προτιμωτερο Θεοφανια.Ο Χρηστος τι κανει?

      • Ο/Η Βούλγαρης Χρήστος λέει:

        Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον ΚΥΡΙΑ Άννα .Είμαι καλά και προσπαθώ να δω τι θα κάνω με την κατάσταση μετά το δημοψήφισμα

        • Ο/Η theofania1 λέει:

          η χαρα μου που θα τα λεμε, που ξαναβρεθηκαμε ειναι τεραστια!! δεν μπορουσα να μπω στο απεραντο γαλαζιο απο το ταμπλετ.

    • Ο/Η Mαν. Αρκάς λέει:

      Aριστερόχειρα, θες να μείνεις μείνε, θες να φύγεις φύγε,
      αυτό λίγο με κόφτει.
      Επειδή όμως αναφέρεις το όνομα μου δια της πλαγίας σου απάντησα
      παραπάνω όπως και την προηγούμενη φορά,
      θες σε έντονο ύφος; άιντε σε έντονο ύφος.
      Προσπάθησε να καταλάβεις όμως ένα πράγμα δεν σε αντιμετωπίζω εχθρικά,
      μακρυά από εμάς τέτοιου είδους συναισθήματα.
      Καλό ξημέρωμα…

  4. να πω μια μπουρδα,,,αν και μονιμος μπουρδες λεω αλλα κανω οτι λεω εξυπναδες,,χεχε
    εγω ο Γεωργιος (wow)εξ Ηρακλειου,,,ειμαι φολα αντικομμουνιστης,,
    δεξιος του κερατα ,,,οχι ομως του τρελλου ΧΑ κερατα
    ουσιατικα απεχθανομαι τα ακρα,,,ειτε δεξια ειτε αριστερα,,,
    τωρα,,,,
    το Απεραντο εχει μια αριστερη στροφη,,,και καλως την εχει μιας και οι ιδρυτές του ειναι αριστερης αντίληψις και σκεψης,,,κακο ουδεν
    εγω ,,,ειτε λογο ηλικιας,,,(ψιλοπουρο) ειτε λοιγω χαρακτηρα οταν εισερχομαι ως επισκεπτης σε χωρο που το θεωρο φιλικο ,,,εχω αισθηματα φιλικα προσκειμενα,,,αν διαφωνω προσπαθω να εκφρασω την διαφωνια μου χωρις να προσβαλω την εστια φιλοξενειας,,αν δε η διαφωνια μου ειναι καθετη δεν την αναφερω ΚΑΝ,,,ΝΤΙΠ,,,διοτι τηρω τους κανονες φιλοξενειας τους οποιους τιμω,,,,
    ειναι ευκολο να γραψω την καθετη αποψη μου,,,και να τα κανω μπαχαλο,,,(τι ποινη θα μου επιβληθει,,,και τι παρασημο θα παρω,,,χαχαχα),,,
    ισως τα χιλιομετρα μου με εχουν γαλουχησει οτι αν ο αλλος ειναι αλλης οπτικης,,δεν του αλλαζεις τα μυαλα,,,ισως ειμαι και εγω λαθος,,η τεκμηριωση της ορθοτητας μιας αποψης ειναι πλεον εντελως ανευ τεκμηριωσης,,,επαφιεται στην πειθω η τις φωνες χωρις κανενα ουσιατικο κερδος ,οποτε απλα κοιτω τον Ανθρωπο χωρις να λογαριαζω την οικονομικη κοσμοθεωρια του,,,και ας διαφωνω,,,η ολικη ουσια ειναι ο Ανθρωπος και να γνωριζεις οτι «ουδεν οιδα οτι ουδεν οιδα »
    τον Αρκα ,,,τον Αμετ,,,τους γνωρισα και τους εκτιμησα αλλου,,, απεχωρησαν απο ενα δεξιο μπλογκ με καποια παραπονα (λογικο) ,,,εφυγαν και ιδρυσαν το Απεραντο,,,μαγκια τους
    αυτο που γνωριζω,,,ειναι δυο ατομα που δεχονται και αποδεχονται την καλοπροαιτερτη αντιρρηση,,αλλα βασικα,,,ειναι Ανθρωποι
    δεν ειναι αρτηριοσκληρωτικοι,,,εχουν ανοιχτο πνευμα,,,και ας διαφωνουμε ιδεολογικά χαχαχα,,,οποτε,,,,δεν δεχομαι οτι ο Μανος και ο Αμετ ειναι καθετοι και «πυροβολημενοι»,,,,ειναι δημοκρατες και στο Απεραντο ανηληφθηκα οτι ειναι και ανεκτικοι

    καπως ετσι εχω τρεις αριστερους; κουμπαρους αλλα και γαμω τα κοπελια,,,και τους «ανεχομαι και με ανεχονται» μια ζωη,,,

    υγ:ας μην προσπαθουμε να βαλουμε μυαλο στον αλλον,,,,ας κοιταξουμε να διορθωσουμε την δικη μας στραβωμαρα
    υγ2 ,,,,το σχολιο μου ειναι καλοπροαιρετο και δεν θελω να την πω σε κανενα,,,απλα θελω να πω την αποψη μου οσων αφορα τον Αρκα και τον Αμετ ,,,το σπιτι μου ειναι το Αβερωφ αλλα νιωθω καλοδεχουμενος και ευπροσδεκτος στο Απεραντο και δεν βρισκω τον λογο να προσβαλλω κανενα στην οικια του
    υγ 3 ! ισως,,,η αποψη μου να φαινεται υποκριτικη,,,,ξανα ριξτε μια ματια,,,και τρεις και τεσσερις,,,στις πεντε καιγεσαι !!

  5. Ο/Η Ενας Πολίτης λέει:

    «Δεξιοί, αριστεροί, κομμουνιστές, αντικομμουνιστές, φασίστες, προοδευτικοί» κτλ.
    Πολιτικοί όροι που περιχαρακώνουν, ταμπελοποιούν και κονσερβοποιούν ανθρώπους, πολίτες, προσωπικότητες. Πολιτικοί όροι που φορτίζουν ιδεολογικά και συναισθηματικά καθώς κουβαλάν μέσα τους ένα βαρύ, διχαστικό, τραυματικό και ψυχοφθόρο παρελθόν και παρόν. Πολιτικοί όροι που δεν βοήθησαν στην οικοδόμηση μιας ηθικότερης και ευδαιμονέστερης κοινωνίας, πού δεν έδωσαν οριστική λύση σε φλέγοντα κοινωνικά προβλήματα, που δεν «έφτιαξαν» «καλύτερους» ανθρώπους, με κάποιες κατά τόπους και σε στενά χρονικά πλαίσια εξαιρέσεις που απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
    Από την «Πανούκλα» θα επικεντρωθώ σε μια φράση που συμπληρώνει τις παραπάνω παρατηρήσεις μου· «Το πολύ χειρότερο είναι η διανοητική, η συναισθηματική και η ηθική ένδεια.»
    Αυτό που κατά την γνώμη μου καθορίζει την έννοια «άνθρωπος» είναι ακριβώς η διανοητική, συναισθηματική και ηθική του υπόσταση και όχι η ταξική του συνείδηση και ιδεολογία, ούτε καν ο γενετικός του κώδικας, αν θέλουμε να μιλήσουμε με όρους βιολογίας.
    Ας προσπαθήσουμε λοιπόν πρώτα απ’ όλα να γίνουμε άνθρωποι, στην συνέχεια να φερόμαστε ως άνθρωποι και τέλος να παραμείνουμε άνθρωποι μέσα στις δυσκολίες, στα αδιέξοδα και στον καθημερινό μόχθο της ζωής.

  6. Ο/Η Kimwn λέει:

    ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑαϊντε να γεμίσει σχόλια και πάλι το Απέραντο Γαλάζιο ….

    Που είσαι βρε Ιωάννη εκ Θεσσαλονίκης ?????

  7. Ο/Η Ιωάννης ο Αριστερόχειρας λέει:

    Ένα(Μάλλον) τελευταίο σχόλιο από εμένα!!

    Κύριε Μανώλη δεν έχω κάτι εναντίον σου, αντιθέτως μου είσαι συμπαθής και αρνούμαι κατηγορηματικά να γίνομαι μία ακόμη αιτία να εκνευρίζεσαι και δεν θέλω με τίποτε να εξαναγκάζεσαι να διαβάζεις στον ίδιο σου τον χώρο απόψεις που σε στενοχωρούν και που από φιλότιμο δεν λογοκρίνεις, εν αντιθέσει με ιστοχώρους που πρόσκεινται φιλικά στην αηδιαστική και βρωμερή Χρυσή Αυγή!!

    Εκεί που ανέφερα ότι είσαι της ίδιας γενιάς με τον πατέρα μου, εννοούσα περισσότερο ότι γεννήθηκες σε μία μαύρη δεκαετία που για μένα φαίνεται μεγάλο κατόρθωμα το πως επιβιώσατε!!!Μπράβο, μακάρι να είχαμε και εμείς οι νεότεροι μυξιάρηδες τα αστείρευτα ψυχικά αποθέματά σας!!

    Επειδή όμως δεν δύναμαι με τίποτε να κάνω πράξη τα όσα σωστότατα αναφέρει ο Γιώργος από Ηράκλειο παραπάνω γι αυτό αποχωρώ ΜΟΝΟΝ από τους σχολιασμούς!!Περιττό να σου πω ότι ανεβάζεις και άρθρα που μου αρέσουν και υπόσχομαι θα καταλαβαίνεις όποτε τα διαβάζω!!!

    Σου ζητώ συγνώμη αν ένιωσες ότι προσβλήθηκες από τις απόψεις μου!!Συνέχισε όσο μπορείς τον αγώνα που δίνεις!!

    Προς Γιώργο από Ηράκλειο!!!

    Πραγματικά λυπάμαι πολύ και θεωρώ ντροπή και υπέρτατη από μέρους μου ατιμία που πριν τρία περίπου χρόνια προσπάθησα με αθέμιτα και καταχθόνια μέσα να βλάψω την εικόνα του ιστοχώρου-σπιτιού σου!!!Ευτυχώς όμως ο Θεός δεν επέτρεψε κάτι τέτοιο,αλλά αν έχεις να προτείνεις τρόπο να επανορθώσω είμαι στην διάθεση σου!!!Πόσο όμως θα ‘θελα να γυρίσω πίσω τον χρόνο να ΜΗΝ έκανα ότι τέλος πάντων έκανα εναντίον των φίλων σου!!Και πάλι συγνώμη!!!!

    • Ο/Η Μαν. Αρκάς λέει:

      Ιωάννη Αριστερόχειρα!
      ο Γιώργης από το Ηράκλειο
      και ο Ενας Πολίτης τα είπαν όλα.
      Δεν έχω να προσθέσω τίποτα άλλο.
      Εκτός από μια μικρή παραίνεση, μην είσαι τόσο πολύ ευαίσθητος,
      καλό είναι αυτό βέβαια και σπουδαίο χάρισμα, αλλά μερικές φορές η υπερβολική ευαισθησία βλάπτει.
      Χαιρετώ…

    • Ιωαννης,,,,αν θυμαμαι καλα το ονομα που ειχες τοτε,,,
      αυτο που μπορω ανεπιφυλακτα να σου πω ειναι το εξης,,,
      απο εμε μην ζητας συγγνωμη,,,αλιμονο,,,ολοι κανουμε λαθη αρκει να μαθαινουμε και να μην τα επαναλαμβανουμε
      δοκιμασε να γραψεις,,,και αν θες μπορεις και να εξηγησεις την θεση σου (προαιρετικο),,
      δεν γνωριζω αν εισαι μπαναρισμενος,,,,
      αυτο που γνωριζω ειναι οτι οι Κανονες του Αβερωφ ειναι σχετικα αυστηροι και τηρουνται κατα γραμμα,,,

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s