ΠΡΟΣΔΟΚΩ ΑΝΑΣΤΑΣΗ (;)


Ενσωματωμένη εικόνα 1

Γράφει η Ειρήνη Βαρβάρα Λαγουβάρδου

Κάποτε, οι άνθρωποι μοιράζονταν αξίες και ιδέες οι οποίες ήταν κοινές και χειροπιαστές· εξ ου και, εάν ένιωθαν ότι αυτά τα «κοινά μοιράσματα» κινδύνευαν, τα υπερασπίζονταν. Ακόμα και η θρησκεία βιωνόταν ως κάτι χειροπιαστό· αποτελούσε ένα συνεκτικό, κοινωνικό δεσμό, ασχέτως προσωπικών πεποιθήσεων. 

Χαρακτηριστικά, θυμάμαι ότι στο χωριό μου, στην Κρήτη, ήταν χαρά για εμάς τις πιτσιρίκες να γυρίζουμε στα χωράφια τη Μ. Παρασκευή και να μαζεύουμε λουλούδια· λουλούδια τα οποία οι μεγαλύτερες γυναίκες θα έπλεκαν σε γιρλάντες, για να στολίσουν τον Επιτάφιο. Το ίδιο βράδυ, όλοι θα χωριζόμασταν σε τρεις ομάδες και θα ψάλλαμε τη «ζωή εν τάφω» οικειοθελώς· δε χρειαζόταν να μας πιέσει κανείς, για να κάνουμε κάτι το οποίο ήταν χαρά· ήταν ο λόγος, για να προτιμήσουμε το χωριό από την πόλη για το Πάσχα. 
Ανήμερα την Κυριακή του Πάσχα, όλοι – μικροί και μεγάλοι – μαζευόμασταν στον «Εσπερινό της Αγάπης» και, μετά, ξεκινούσαμε την «παρέα»· γυρίζαμε όλα τα σπίτια του χωριού τρώγοντας και πίνοντας μέχρι τις 6-7 η ώρα το πρωί. Όταν πια ξημέρωνε, είχαν την τιμητική τους οι Γιώργηδες· και η καινούργια «παρέα» ξεκινούσε την πορεία της από το εκκλησάκι του Αγ. Γεωργίου.

Σήμερα, διαπιστώνει κανείς ότι οι έννοιες και οι ιδέες έχουν γίνει πιο αφηρημένες από ποτέ· η υγιής αμφισβήτηση έχει δώσει τη θέση της στο χάος του μηδενισμού· η απλότητα της σοφίας έχει κατηγοριοποιηθεί και μετονομαστεί με τη χρήση πιο μοντέρνων όρων, όπως είναι, λόγου χάριν, τα λήγοντα εις –aholic (thinkaholic, workaholic κτλ.)· ενώ ο προοδευτισμός έχει γελοιοποιηθεί όσο καμία άλλη έννοια.

Αναμφίβολα, είμαστε όλοι προοδευτικοί και, κυρίως, είμαστε βέβαιοι για αυτό.

Τι παράξενο όμως;
Ο προοδευτισμός μας γκρεμίζεται εν ριπή οφθαλμού, μόλις διαπιστώσουμε ότι ο διπλανός ακολουθεί μία διαφορετική από τη δική μας στάση ζωής. Καθένας από εμάς πλάθει τη δική του ιστοριούλα. 
Σαφώς, η βιωματική ιστορία καθενός έχει κάποια αξία, διότι είναι το αποτέλεσμα της συγκρότησης της αυθεντικής ταυτότητάς του· αρκεί να μην περάσει στην αντίπερα όχθη θεωρώντας ότι η δική του ιστορία είναι η «αρίστη»· ότι όποιος δεν την ασπάζεται είναι «τούβλο», «τσιμεντόλιθος», «ξύλο απελέκητο» και άλλα συναφή δομικά υλικά.


Νομίζω ότι είναι πλέον πασιφανές ότι η επ- ανάσταση αναβάλλεται επ’ αόριστον· οι επαναστάτες είναι απασχολημένοι.

Καταρχήν, περιμένουν τα κρατικά κονδύλια, προκειμένου να αγοράσουν πίσσα και πούπουλα, με τα οποία θα αλείψουν τους κρεατοφάγους· διότι οι κρεατοφάγοι είναι «κατά συρροή δολοφόνοι» και εφορμούν, κυρίως, το Πάσχα. 
Έπειτα, θα πρέπει να εξετάσουν εάν το ψωμί στο πασχαλινό τραπέζι εμπεριέχει γλουτένη· σε αυτή την περίπτωση το έντερο θα φουσκώσει και θα κινδυνεύσουν να είναι «ανενεργοί αγωνιστές».
Ακολούθως, χρειάζεται να ερευνηθεί εάν η οικονομική κρίση στην Ελλάδα προκλήθηκε από τις επανειλημμένες μεταφορές του Αγίου Φωτός. Εξυπακούεται ότι οι μεν και οι δε θα τσακωθούν διαδικτυακά, ως είθισται τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να σπαταλήσουν τον άπλετο χρόνο που έχουν για χάσιμο.

Εν κατακλείδι, κοντοζυγώνει η ώρα που θα τρίβουμε τις πέτρες τις οποίες πετάμε ο ένας στον άλλον, για να ανάβουμε φωτιά, προκειμένου να ψήσουμε τις… πέτρες.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s