ΣΚΟΤΩΣΑΝ ΤΟΝ ΣΕΣΙΛ, Ε ΚΑΙ;


του ΣΤΑΛΙΝ


Αρνούμαι να γράψω κείμενα οργισμένα για το λιοντάρι Σεσίλ. Τρώω κρέας. Η αλήθεια είναι ότι ο λόγος που δεν κόβω το κρέας είναι η συνήθεια. Που σημαίνει ότι τρώω νεκρό ζώο. Απλά δεν είναι λιοντάρι, είναι αγελάδα ή γουρούνι.

Και μάλιστα αυτά που τρώω, ζούνε σε χειρότερες συνθήκες από ότι ζούσε ο Σεσίλ και πεθαίνουν το ίδιο φρικτά. Τα βασανίζουν για την ακρίβεια από την ώρα που έρχονται στη ζωή, τα έχουν κλεισμένα στα κλουβιά και τα ταΐζουν για να γίνουν υπερτροφικά. Αλλά η κοινή γνώμη δεν αντιδρά.

Τα κοινωνικά δίκτυα σοκαρίστηκαν με την εικόνα του γδαρμένου λιονταριού αλλά δεν φρικάρουν κάθε πάσχα με τα αρνιά στις σούβλες. Και εδώ αναρωτιέμαι γιατί υπάρχει αυτή η αντίδραση; Άνθρωποι φρικάρουν με το σκότωμα των φαλαινών στα νησιά Φερόε αλλά δεν τους ενοχλούν οι θάνατοι χιλιάδων άλλων ψαριών μέσα από το ψάρεμα.

Με τον Σεσίλ όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά, έχουν γεμίσει τα social media με αναρτήσεις του στυλ «ο ψυχάκιας, ο σαδιστής, ο έτσι, ο γιουβέτση». Χιλιάδες αναρτήσεις από ιστοσελίδες και blogs για να μαζέψουν κλικς μέσα από φθηνό συναισθηματισμό, αφού άλλωστε ο θάνατος πουλάει.

Βασικά ο τύπος που σκότωσε το ζώο δεν είναι ψυχάκιας και είναι απαράδεκτο οι άνθρωποι που πάσχουν από κάποιο ψυχικό νόσημα να ταυτίζονται με αυτόν τον τύπο. Ο τύπος λοιπόν, αυτός, δεν είναι κάτι παραπάνω από μία ακόμη έκφανση του σύγχρονου δυτικού ανθρώπου που αναγνωρίζει μόνο ως στόχο του την συσσώρευση του πλούτου και προτάσσει το κλασσικό «money can buy you freedom, freedom even to kill». Είναι ο τύπος που μπορεί και αγοράζει τον θάνατο.

Αλλά αυτόν περιμέναμε για να καταλάβουμε πόσο χάλια είναι η κοινωνία μας; Νομίζω πως όχι. Από το εμπόριο ανθρώπων μέχρι τις βιοπολιτικές που ασκούν κράτη πάνω σε κοινωνίες ξέρουμε πολύ καλά πόσο χάλια είναι η κοινωνία μας.

Τι θα γινόταν όμως, άμα ο Σεσίλ ήταν γουρούνι; Μάλλον τίποτα και αυτό γιατί στα μυαλά του δυτικού ανθρώπου το γουρούνι έχει μικρότερη αξία από το λιοντάρι-σύμβολο της Αφρικής, που προκαλεί θαυμασμό λόγο όγκου και δύναμης ή ακόμη και σε σχέση,με τον σκύλο,που είναι συνδεδεμένος με την παρέα στον άνθρωπο, το γουρούνι έχει μικρότερη αξία.

Αυτό που πείραξε πολύ με το σκότωμα του Σεσίλ ήταν ότι το φαντασιακό του θαυμασμού, για ένα ζώο πιο δυνατό και πιο ογκώδες σε σχέση με τον άνθρωπο ή σε σχέση με τα ζώα που έρχεται σε επαφή στη καθημερινότητά του, απλά έσπασε. Υποθέτω όμως ότι στις κοινωνίες της Αφρικής δεν τους φάνηκε και τόσο περίεργο αφού είναι καθημερινό φαινόμενο ο θάνατος άγριων ζώων.

Περισσότερο υποκριτικός αυτοματισμός μου μοιάζουν οι αντιδράσεις αυτές παρά για συνειδητή οργή ενάντια στο θάνατο των άλλων ζώων. Οι μόνοι άνθρωποι που αντιδρούν πραγματικά είναι εκείνοι που δεν τρώνε κρέας, που σπάνε κλουβιά με αιχμάλωτα ζώα και που τα αντιμετωπίζουν το ίδιο όπως και τους ανθρώπους.

Αυτοί ναι, αυτοί δεν αντιδρούν υποκριτικά.


Από:

http://kollectnews.org/2015/07/31/

One comment on “ΣΚΟΤΩΣΑΝ ΤΟΝ ΣΕΣΙΛ, Ε ΚΑΙ;

  1. Ο/Η brain teaser λέει:

    Και λέει οτι δεν έκανε τίποτα κακό..
    Ρε άνανδρε δολοφόνε, δεν πλήρωσες οδηγούς να δελεάσουν το προστατευόμενο ζώο με
    κρέας να βγεί απο το περιβάλλον του να πλησιάσει και να το τραυματίσεις με βέλος μέχρι
    να το αποτελειώσεις μιά-δυό μέρες μετά; Πλήρωσες για να το δολοφονήσεις και να περηφανεύεσαι
    οτι σκότωσες το διάσημο λιοντάρι ψυχοπαθή «γιατρέ» μόνο κατ’όνομα. Μόνο που δεν υπολόγισες τις αντιδράσεις παγκοσμίως για το έγκλημά σου. Ακόμη και στη Ζιμπάμπουε ξεσηκώθηκε ο κόσμος. Ας λουστείς τώρα τις συνέπειες της πράξης σου άνανδρε κυνικέ τιποτένιε αποικιοκράτη.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s