Τι δικαιώματα έχει ένας πρακτικάριος σε Ειδικό Σχολείο; Κανένα!


Από την πρώτη μέρα που έκανα πρακτική σε ένα συγκεκριμένο ειδικό σχολείο της Αθήνας, με έβαλαν σε ένα τμήμα μαζί με μία συμφοιτήτρια. Το τμήμα έχει 8 παιδιά με το σύνδρομο του αυτισμού. Η δασκάλα του τμήματος πρώτη και τελευταία φορά που μας απηύθυνε το λόγο ήταν όταν μας ρώτησε τα ονόματα μας. Στη συνέχεια, έκανε πως δεν υπάρχουμε. Κάθε φορά που μπαίναμε στο τμήμα της, εγώ και η συνάδελφος μου, ήμασταν δύο αόρατοι άνθρωποι.

Μέσα σε αυτές τις λίγες μέρες που βρισκόμασταν στη τάξη της, πήραμε ένα πολύ σημαντικό μάθημα : πως δεν πρέπει να γίνουμε! Η συγκεκριμένη παιδαγωγός για ΑΜΕΑ, έχει εντάξει στην εκπαίδευση των παιδιών τις ανυπόφορες φωνές της, την λεκτική και σωματική βία. Έχει αποκαλέσει «γαιδούρι» και «χαζό», παιδί με αυτισμό και παραπληγία, έχει αποκαλέσει «χοντρή», παιδί με αυτισμό. Έχει αποκαλέσει «γκομενάρα», παιδί επίσης με αυτισμό. Οι σφαλιάρες στο κεφάλι, είναι οι αγαπημένες της. Οι απειλές της κάθε φορά που τα παιδιά δεν καταφέρνουν να κάνουν αυτό που ζητά, τα τρομοκρατεί. Τα παιδιά, παθαίνουν κρίσεις και τα διώχνει έξω από το τμήμα, λέγοντας τους πως αν δεν σταματήσουν, δεν θα μπουν ξανά.

Μου έκανε εντύπωση πως αυτή η γυναίκα έκανε όσα έκανε, μπροστά μας χωρίς να την νοιάζει. Μία μέρα, έλειπε η συνάδελφος μου και στη θέση της, μπήκε η εκπαιδεύτρια μου. Ξαφνικά η παιδαγωγός, ηρέμησε. Πρώτη φορά έκανε ένα μάθημα αξιοπρεπώς. Όταν η εκπαιδεύτρια μου, πήγε τουαλέτα, η παιδαγωγός άρχισε να φωνάζει και να σφαλιαρίζει ένα κοριτσάκι. Στην συνέχεια επέστρεψε η εκπαιδεύτρια μου και ηρέμησε. Έγω είχα πάθει σοκ απ την σαπίλα της και στο πρόσωπο μου φαινόταν πόσο αηδιασμένη ήμουν. Ανακοίνωσα στην εκπαιδεύτρια μου, πως δεν θα ξαναμπώ σε αυτό το τμήμα, οργισμένα. Μου είπε δήθεν συμβουλευτικά πως δεν κάνω για αυτό το επάγγελμα διότι είμαι πολύ ευαίσθητη. Και εκείνη, πνιγμένη μέσα στη ρουτίνα και την απραγία της, ξέχασε πως αυτό το επάγγελμα εντάσσεται στα ανθρωπιστικά επαγγέλματα. Ξέχασε πως η ευαισθησία δηλώνει ανθρωπιά. Ξέχασε πως κάποιοι προσπαθούν να μην αλλοιώνονται μέσα στο σύστημα, να είναι ΑΝΘΡΩΠΟΙ! Πριν 2 εβδομάδες, μου ανακοίνωσαν πως θα μπω σε άλλο τμήμα και πως στο συγκεκριμένο, δεν θα μπει κανείς. Έτσι λοιπόν και έγινε.


Όταν εξέφρασα στους υπεύθυνους της πρακτικής μου την οργή μου, μου είπαν πως μπορώ να της κάνω αναφορά στον διευθυντή του σχολείου. Εχθές, πήγα με αυτή την πρόθεση. Η εκπαιδεύτρια μου και ο διευθυντής του ειδικού σχολείου, με απέτρεψαν. Μου είπαν πως η συγκεκριμένη θα με μηνύσει και πως θα μου ζητήσει πολλά λεφτά. Τους είπα πως θα το κάνω. Μου είπαν πως μόνο ο δικηγόρος, θα έχει πολλά έξοδα. Αφού επί 15 λεπτά άκουγα τι δεν πρέπει να κάνω, είπα πως θα μιλήσω σε δικηγόρο και θα δω τι θα κάνω. Η συγκεκριμένη παιδαγωγός μου είπαν πως έχει πλάτες. Και έμεινα πάλι με δεμένα χέρια. Δεν ξέρω τι να κάνω… Απ την μία έχω στο μυαλό μου τα παιδιά και απ την άλλη την αποτυχία της αναφοράς. Ο πρακτικάριος δεν προστατεύεται, παρόλα αυτά είναι υποχρεωμένος να παρακολουθεί σαν γλάστρα πως κακοποιούν τα παιδιά.


Τα ερωτήματα που μου γεννήθηκαν; Πως ένας άνθρωπος μπορεί να μπει στο δημόσιο σχολείο επειδή απλά έχει ένα πτυχίο; Πως σκατάνθρωποι σαν την συγκεκριμένη, επιλέγουν να κάνουν μία τέτοια δουλειά; Γιατί αυτοί οι άνθρωποι δεν περνάνε από ψυχολογικές εξετάσεις; Πως το εκπαιδευτικό σύστημα, αφήνει τέτοιους ανθρώπους να διδάσκουν; Πως οι ανώτεροι της, την ανέχονται; Τι είναι Ειδική Αγωγή; Τι είναι άνθρωπος; Τι σκατόκοσμο θα παραδώσουμε στην γενιά που έρχεται. Τι θα τους πούμε; Μήπως είμαι και εγώ δειλή; Μήπως γ@μιόμαστε όλοι;


Ναι, είναι από εκείνες τις γ@μημένες φορές που θέλω να ουρλιάξω τόσο δυνατά που να σπάσει το ίδιο μου το τύμπανο αλλά η φωνή μου δεν βγαίνει. Και νιώθω στο πετσί μου την αδικιά και την αηδία των «ανθρώπων». Και θέλω να εξαφανιστώ, να χαθώ, να μη βλέπω κανέναν. Αυτό βέβαια δεν είναι λύση. Θα μείνω εδώ, σε αυτό τον άρρωστο κόσμο, να τον ταράξω στις αντιβιώσεις μπας και γίνει καλά! Και αν γίνω ποτέ τέτοια παιδαγωγός, να με πατήσει νταλίκα για να μη μου μείνει ούτε κόκαλο, γαμώ την ανθρωπιά μας…

Πηγή.αλλόκοτο ξωτικό

10 comments on “Τι δικαιώματα έχει ένας πρακτικάριος σε Ειδικό Σχολείο; Κανένα!

  1. Ο/Η Βούλγαρης Χρήστος λέει:

    Πλάκα-Πλάκα η περιγραφή της «δασκάλας» μου θυμίζει την «δασκάλα» μου στην Γ! Δημοτικού. «Το μόνο που θα καταφέρετε στην ζώη σας είναι να γίνετε ανιδικεύτοι εργάτες στην Γερμάνια οπώς λέει και ένας φίλός μου»ή τα κωλόπαίδα που πήρανε δικαιώμα ψήφου στα 18» (ζητώ συγνώμη για τον όρο αλλά θα ημούν προθυμός να καταθέσω και ένορκως ότι ακριβώς έτσι ήταν τα λογία της λέξη προς λέξη). Ολα αυτα το σώτηριο έτος 1982 από ενσαρκώσεως Κυρίου οπώς θα ΄έλεγαν και οι Μεσαιωνίκοι Χρονικογράφοι. Θα ηθέλα να ξέρα βάση ποιάς παιδαγωγικής θεωρίας η εν λογώ «κυρία» μπορούσε να λέει τέτοια πράγματα σε παιδάκια 8-9 χρονών… και επιπλέον ήταν ακριβώς η επόχη που εμφανίστηκε κάποια πράγματα σε μένα το οποίο εμμέσα καθορίσαν την πορεία μου και είναι εμφάμη ακόμα και τώρα σε οποίον με βλέπει απο κοντά…. ‘Πληροφοριάκα» πάντως γνώριζω έναν τουλάχιστον από εκείνη την τάξη ο οποίος αυτην την στιγμή πρέπει να είναι καθηγήτης στην ΑΚΤΟ… αυτά περί ανειδικεύτων εργάτων στην Γερμάνια …Την δασκάλα μου στην Α! Δημοτικού, την ΚΥΡΙΑ Κόμμη θα την θυμάμαι πάντα με ΠΟΛΛΗ αγάπη ενω προτιμώ να ΜΗΝ εκφράσω τα συναισθήματα μου για την «δασκάλα» της Γ! Δημοτικού καθως σε τετοία περιπτώση θα επρέπε να με μπανάρουν απο εδώ και το χειροτέρο από ολα. είναι ότι αν εγώ αν ήμουν στην θέση του σχολιαστή του απέραντου γαλάζιου θα εριχνά ενα μπάν σε οποίον εγράφε κάτι τέτοιο… Καλήνυχτα…

    • Ο/Η Kimwn λέει:

      αγάπη ενω προτιμώ να ΜΗΝ εκφράσω τα συναισθήματα μου για την “δασκάλα” της Γ! Δημοτικού

      Μην πέφτεις στο επίπεδο της…

      ΧΑΛΑΡΩΣΕΕΕΕ και ξέχασε την…

      • Ο/Η Βούλγαρης Χρήστος λέει:

        Θα χαλαρώσω μεν αλλα ΔΕΝ θα ξεχάσω δε

        • Ο/Η Mαν.Αρκάς λέει:

          Aντίθετα, εγώ θυμάμαι με πολύ αγάπη παλιά
          τον δάσκαλο μας,
          που για να λέμε του στραβού το δίκιο
          μας ειχε λυσσιάξει στο ξύλο τότε,
          πάλι σε δύσκολες εποχές σαν την σημερινή.
          Φωνάζοντας μας διαρκώς
          πρέπει να μάθετε πέντε γράμματα βρε παλιόπαιδα
          να μην γίνεται σαν κι εμάς.
          Κατά τύχη τρεις φίλοι και συμμαθητές τον συναντήσαμε
          μετά από πολλά χρόνια
          σε ένα ταβερνάκι της περιοχής ένα βράδυ
          μαζί με την γυναίκα του, αλλά γέροντα πια.
          Όταν του είπαμε ποιοι είμαστε, από πότε,
          και όταν τον χαιρετίσαμε σφίγγοντας του το χέρι,
          έσκυψε το κεφάλι και το πήραν τα δάκρυα.
          Άλλες εποχές, άλλοι άνθρωποι.
          👿

          • Ο/Η Βούλγαρης Χρήστος λέει:

            Κύριε Μανώλη ο δάσκαλος σας αγαπούσε ενω η «δασκάλα» μου ΔΕΝ μας αγαπούσε π.χ. το σχόλιο για τα κ….παιδα που πήραν το δικαίωμα ψηφου στα 18.Πάντως κατα λάθος η εν λόγω μου έδωσε ενα σημαντικό μάθημα το οποίο θέλω να εφαρμόσω όταν θα έλθει η ώρα μου να διδάξω οτι αν δεν αγαπώ και δεν σέβομαι τους μαθητές μου δεν υπάρχει λόγος να διδάξω για να μην αναφέρω το γνωστό ρητό του Απ. Παύλου για την Αγάπη…

            • Ο/Η Mαν.Αρκάς λέει:

              Χρηστάκη! Καλησπέρα
              καλά θα κάνεις
              γι αυτό που σκέπτεσαι
              και αισθάνεσαι.
              H αγάπη επιστρέφει πάντα στον αποστολέα,
              με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους
              😈

        • Ο/Η Ιωάννης ο Peacemaker λέει:

          To μόνο ευχάριστο είναι ότι πλέον έχει πάρει σύνταξη!!

    • Ο/Η Ιωάννης ο Peacemaker λέει:

      Εγώ πάλι θυμάμαι μία αγαπημένη μου κατα τα άλλα,αν και ολίγον τι αυστηρή,δασκάλα στο δημοτικό,που μας έμαθε την λέξη…… «ήμαστουν» 😯 😀

  2. Ο/Η Λεωνίδας λέει:

    Miα «φωτογραφια» του Ναζισμου της κοινωνιας μας ειναι το παραπανω περιστατικο της κοπελλιας ! ΝΑΖΙΣΜΟΣ του κερατα ΜΑΛΙΣΤΑ χωμμενος ως τα τρισφαθα της κοινωνιας ! Απ την ψυχη αυτου του υπανθρωπου που το παιζει Δασκαλα ως το Νομικο ….κενο και αδιεξοδο της …ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ του !!! Σε τι διαφερει αυτη η «κενωνια» απ την Ναζιστικη Γερμανια ? Απλα στο δια ταυτα ! Τα παιδια αυτα (οπως και ΚΑΘΕ ατομο με ..»αναπηρια» ) θα οδηγουνταν παραυτα σε καποιο στρατοπεδο -φουρνο ωστε να «καθαρισει» η Αρια φυλη απο τα «αρρωστα» μελη της !!! Ε εδω καμωνομαστε πως τα εκπαιδευουμε ….με την απογονο ενος φον Παουλους …
    Θα ελεγα στην κοπελλια να ΓΚΡΕΜΙΣΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ και να χτισουμε μια ΑΛΛΗ που ο Ανθρωπος θα ΥΨΩΝΕΤΑΙ μερα τη μερα ,αλλα μαλλον δεν χρειαζεται να της το πω εγω …ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ …και αυτη ΚΑΙ Η ΓΕΝΙΑ ΤΗΣ

    η ΟΡΓΗ της ειναι ενα καλο ΔΕΙΓΜΑ

  3. Ο/Η Γιάννης Μ. λέει:

    Τεράστιο το θέμα των εργασιακών δικαιωμάτων σε μια κοινωνία που μεταπολιτευτικά δομήθηκε σύμφωνα με τα συμφέροντα συντεχνιών.

    Άραγε έχουμε αναρωτηθεί την σχέση :εργασιακών δικαιωμάτων – ανεξέλεγκτης εισρροής μεταναστών (λαθραίων στην πλειοψηφία τους) ;

    Έχουμε αναρωτηθεί για το εάν οι κατηγορίες εργαζομένων που κυρίως (για να μην πω αποκλειστικά) επλήγησαν ήσαν και είναι οι κατηγορίες που ΔΕΝ υπήρχε διασφάλιση εργασιακών δικαιωμάτων ;

    Ειλικρινά δεν ξέρω πως να δω το άρθρο. Σας ένα ακόμα αποδεικτικό ότι στην μεταπολιτευτική Ελλάδα οι «προνομιούχοι» και οι «βολεμένοι» έρχονται τώρα να επιβεβαιώσουν ότι τόσα χρόνια ενδιαφερόντουσαν ΜΟΝΟ για τα συντεχνιακά / προσωπικά συμφέροντα ή σαν ένα ακόμα «ελληνικό ανέκδοτο» ;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s