Μετά τη συμφωνία, το χρήμα ξεκίνησε να ρέει άφθονο
***
Σημ.Αμετανόητου: Το πρωτογενές πλεόνασμα μπήκε επιτέλους στις «σωστές τσέπες»…Τα διόδια παίρνουν φωτιά στην κυριολεξία από 01/01/2014 και οι Ελληνες πληρώνουν τα Εθνικά Οδικά Δίκτυα χειρότερα και από τα Οθωμανικά χαράτσια.Διότι ΕΚΤΟΣ από τα «τρελά ποσά» που δώθηκαν με τις καινούριες συμβάσεις,συνεχίζουν να ΛΗΣΤΕΥΟΥΝ τους Ελληνες απολύτως «νόμιμα και ηθικά»…Για να πληροφορήσουμε αυτούς που δεν ταξιδεύουν ή μένουν εκτός Ελλάδας,σε μία απλή διαδρομή από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη, ο οδηγός ενός επιβατηγού αυτοκινήτου θα πληρώσει σχεδόν 25 ευρώ σε διόδια.(τιμές 31/12/2013).Δηλαδή αν χρειαστεί να πάς εκτάκτως για κάποιον επείγοντα λόγο 2 φορές στη Θεσσαλονίκη μέσα σε ένα μήνα (2.000χλμ)…θα πληρώσεις 100 ευρώ μόνο σε ΔΙΟΔΙΑ…!!!
Υπολογίστε και άλλα 200 ευρώ περίπου σε βενζίνη, κι έτσι ένας άνθρωπος με 600 και 700 ευρώ μισθό, θα πρέπει να τρώει μόνο μακαρόνια ή ρύζι για ένα μήνα, για να μπορέσει να επιβιώσει για αυτό το πολύ μακρυνό !!! ταξίδι εντός της ενδοχώρας…
Αντε να δώ, μέχρι πότε θα τους ανεχτούμε…άντε να δώ.
Εύχομαι το 2014 να τους ξεφορτωθούμε οριστικώς…
***
Η αρχή έγινε. Μετά τη συμφωνία, το χρήμα ξεκίνησε να ρέει άφθονο προς τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, την Ολυμπία Οδό, τη Νέα Οδό, την Κεντρική Οδό και τις κοινοπραξίες των κατασκευαστών των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Μην περιμένετε, όμως, να δείτε… οργασμό εργασιών στα εργοτάξια κατά την εορταστική έξοδο. Το τελικό πλάνο με βάση το οποίο θα επανεκκινηθούν τα έργα οριστικοποιείται αυτές τις ημέρες και αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από το νέο έτος.
Στόχος είναι μέχρι τον Μάρτιο οι εργασίες να κινούνται στον μέγιστο δυνατό ρυθμό, καθώς τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης είναι οριακά. Την προηγούμενη Δευτέρα. λοιπόν, μετά την υπερπροσπάθεια που κατέβαλαν οι υπηρεσίες των υπουργείων, ο νόμος 4219/2013, με τον οποίο κυρώθηκαν οι τροποποιήσεις στις τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης δημοσιεύθηκε και τέθηκε σε ισχύ. Οπως προέβλεπαν οι αναθεωρημένες συμφωνίες, το Δημόσιο θα ενέκρινε την ίδια ημέρα τη διάθεση ενός μεγάλου τμήματος των αποζημιώσεων και της χρηματοδότησης για κάθε έργο, συνολικά 866 εκατ. ευρώ.
Τα χρήματα αυτά καταβλήθηκαν ως εξής:
1. Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: 248 εκατ. ευρώ.
2. Νέα Οδός: 178,5 εκατ. ευρώ.
3. Κεντρική Οδός: 175,3 εκατ. ευρώ.
4. Ολυμπία Οδός: 264,8 εκατ. ευρώ.
Οι εκταμιεύσεις των ποσών αυτών ξεκίνησαν και θα ολοκληρωθούν μέχρι και τις αρχές του Ιανουαρίου. Παράλληλα, θα ολοκληρωθεί η διαδικασία για την «επιστροφή» μέσω ΕΣΠΑ του κομματιού εκείνου που είναι επιλέξιμο (η Ε.Ε. θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος του χρηματοδοτικού κενού των έργων, αλλά όχι τις αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές).
Η επόμενη δόση της χρηματοδοτικής συμβολής θα δοθεί ως εξής:
– Νέα Οδός: στις 11 Μαρτίου 2014 θα καταβληθούν 100,5 εκατ. ευρώ, τελευταία δόση της αρχικής χρηματοδοτικής συμβολής συν 74 εκατ. ευρώ της πρόσθετης.
– Κεντρική Οδός: στις 15 Μαρτίου 2014 θα καταβληθούν 42,8 εκατ. ευρώ της αρχικής χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου, συν 8,5 εκατ. ευρώ της πρόσθετης χρηματοδοτικής συμβολής.
– Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: στις 30 Απριλίου 2014 θα καταβληθούν 97,8 εκατ. της πρόσθετης χρηματοδοτικής συμβολής.
Η Ολυμπία Οδός θα αργήσει, καθώς η δεύτερη δόση της πρόσθετης χρηματοδοτικής συμβολής (30 εκατ.) θα καταβληθεί σε 67 μήνες (5,5 χρόνια). Βέβαια, μέχρι το τέλος του 2015 το Δημόσιο θα πρέπει να έχει εξοφλήσει τις αποζημιώσεις παραχωρησιούχων και κατασκευαστών ως εξής: Ολυμπία οδός 263 εκατ. ευρώ, Αυτοκινητοδρομος Αιγαίου 114 εκατ. ευρώ, Νέα Οδός 201,5 εκατ. ευρώ και Κεντρική Οδός 89,5 εκατ. ευρώ.
Οι παραχωρησιούχοι, λοιπόν, εξασφάλισαν ποσά πέρα από κάθε προσδοκία για την ολοκλήρωση της κατασκευής (και ακολούθως για τη χρηματοδότηση της λειτουργίας). Η «μπάλα», όμως, τώρα βρίσκεται στο δικό τους γήπεδο. Οπως αναφέρουν στην «Κ» στελέχη των κοινοπραξιών, τις ημέρες αυτές πραγματοποιούνται διαδοχικές συσκέψεις προκειμένου, μέχρι το τέλος του έτους να έχει οριστικοποιηθεί το τελικό πλάνο της κατασκευής. Το Δημόσιο θα πρέπει να ενημερωθεί για το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εξέλιξης των εργασιών, καθώς οι κατασκευαστές έχουν δεσμευθεί ότι μέχρι τον Μάρτιο θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη τα έργα.
Πρόσληψη προσωπικού
Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο οι παραχωρησιούχοι όσο και οι κατασκευαστές έχουν πλέον ξεκινήσει την πρόσληψη προσωπικού σε διάφορες θέσεις και ειδικότητες, αλλά απευθύνονται σχεδόν αποκλειστικά σε τοπικό επίπεδο για ευνόητους λόγους. Υπενθυμίζεται ότι οι τέσσερις κοινοπραξίες έχουν λάβει τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τα έργα στις αρχές του 2016.
Η μόνη από τις τέσσερις κοινοπραξίες που είχε δηλώσει ότι θα ολοκληρώσει νωρίτερα τα έργα είναι αυτή του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, της οποίας το αρχικό χρονοδιάγραμμα αναφερόταν σε παράδοση των σηράγγων στην κυκλοφορία τον Μάιο του 2015.
Πηγή: http://www.ypodomes.com