Οι φασίστες προσβάλουν τη μνήμη των νεκρών του Πολυτεχνείου!


Το Πολυτεχνείο είναι κάρφος εις τους οφθαλμούς των λογής φασιστών, είναι η τρανότερη και πλέον πρόσφατη απόδειξη ότι τα καθεστώτα τους είναι εκ φύσεως φονικά. Γι΄ αυτό κάνουν ό, τι μπορούν για να διαστρεβλώσουν την ιστορία, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουν τη σημασία των μείζονων γεγονότων. Έλα μωρέ, μια δράκα φοιτητών ήταν μέσα στο Πολυτεχνείο κι απέξω ένα σμάρι κομμουνιστών και αναρχικών, ο πολύς λαός ήταν στο σπίτι του και έβλεπε τον «Άγνωστο Πόλεμο». Ο στρατός μπήκε στο Πολυτεχνείο για να αποκαταστήσει την τρωθείσα νομιμότητα- βρε, τι μου θυμίζει αυτό;- και μπήκε με τόση προσοχή, ώστε να μην υπάρξει ούτε ένας νεκρός.

«Όχι στο παραμύθι του Πολυτεχνείου, όχι στους ψεύτικους νεκρούς», έγραφαν οι αφίσες με τις οποίες είχε γεμίσει την Αθήνα η Χρυσή Αυγή πέρυσι τέτοια εποχή. Οι ναζιστές αμφισβητούν τα 6 εκατομμύρια των νεκρών του Ολοκαυτώματος, στους 34 νεκρούς του Πολυτεχνείου θα κώλωναν; Οι ναζιστές είναι οι πιο ένθερμοι στην αμφισβήτηση των νεκρών, δεν είναι όμως και οι ταχύτεροι. Τους είχε προλάβει ο τηλεβιβλιοπώλης Άδωνης Γεωργιάδης, που πριν γίνει υπουργάρα της κυβέρνησης είχε πει από τις εκπομπές του ότι «δεν υπήρξε ούτε ένας νεκρός στο Πολυτεχνείο. Όποιον πέθανε εκείνη την ημέρα στην Αττική, τον κατέγραψαν ως νεκρό του Πολυτεχνείου».

Ο Γεωργιάδης επικαλέσθηκε και μια έρευνα που έγινε επί Καραμανλή από τον εισαγγελέα Τσεβά, η οποία, λέει ο Άδωνις, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπήρχαν νεκροί στο Πολυτεχνείο. Έλα μου όμως που το πόρισμα του Τσεβά έγραφε επί λέξει τα εξής: «Βαρύς υπήρξεν ο φόρος του αίματος εις νεκρούς και τραυματίας ο καταβληθείς δια την καταστολήν της εξεγέρσεως του Πολυτεχνείου. Και των μεν τραυματιών τον αριθμόν προσήγγισε, μετά βεβαιότητας μάλλον, η έρευνα. Ανεξιχνίαστος, όμως, παραμένει εισέτι ο ακριβής αριθμός των νεκρών. Σύντομοι κατεβλήθησαν προς την κατεύθυνσιν ταύτην προσπάθιαι και πέραν των αμέσως ή εμμέσως περιερχομένων εις γνώσιν μου έκκλησις δια του Τύπου δημοσία διετυπώθη, όπως καταγγελθώσιν ή αναφερθώσι περιπτώσεις θανάτων ή και εξαφανίσεων ατόμων συνεπεία των γεγονότων του Πολυτεχνείου. Και είναι αληθές ότι ουδέν περιοτατικόν κατηγγέλθη. Δεν αντλείται, όμως εντεύθεν απόδειξις περίν ανυπαρξίας τοιούτων. Διότι κατά τη διαδρομήν της ερεύνης εβεβαιώθησαν ή και απλώς επιθανολογήθησαν περιστατικά εδραιούντα παρ’ εμοί την πεποίθησιν ότι οι νεκροί εκ των γεγονότων του Πολυτεχνείου υπήρξαν περισσότεροι των επισήμως ανακοινωθέντων. Δι’ ο και κατανοώ τα ελατήρια της σιωπής των παθόντων».

Οι νεκροί στο Πολυτεχνείο υπήρξαν περισσότεροι από όσους ανακοινώθηκαν επισήμως, λέει ο Τσεβάς και ο Γεωργιάδης το μεταφράζει ως ανυπαρξία νεκρών. Αυτοί είναι οι φασίστες, αυτή είναι η μεθοδολογία τους: το ψέμα, η διαστρέβλωση, η συκοφαντία. Είναι ικανοί για όλα, αρκεί να πετύχουν τους στόχους τους και εν προκειμένω οι στόχοι τους είναι υψηλοί. «Το Πολυτεχνείο είναι ο ιδρυτικός μύθος της ιδεολογικής ηγεμονίας της Αριστεράς», είπε στην ίδια εκπομπή ο Γεωργιάδης, οπότε γκρεμίζοντας το Πολυτεχνείο γκρεμίζουν και την ηγεμονία της Αριστεράς.

Δεν τα λέει μόνο ο Αδωνις, τα λέει σύμπασα η Σαμαρική Δεξιά, τα λέει ο ίδιος ο Σαμαράς. Να τελειώνουμε με την Μεταπολίτευση, να τελειώνουμε με την ηγεμονία της Αριστεράς. Το μόνο που δεν μπορούν να πουν, τουλάχιστον όχι ακόμα, είναι ότι το Πολυτεχνείο δεν είχε νεκρούς, γι΄ αυτό βάζουν να κάνει τη βρόμικη δουλειά ο λαγός τους. Και μετά παίρνουν το λαγό και τον κάνουν υπουργό Υγείας.

«Γιώργος Ανανδρανιστάκης»

Πηγή.

120 comments on “Οι φασίστες προσβάλουν τη μνήμη των νεκρών του Πολυτεχνείου!

  1. Ο/Η Γιάννης Μ. λέει:

    Τι γιορτάζουμε στις 17 Νοέμβρη ;
    Είχαμε κάποιο ΕΘΝΙΚΟ γεγονός ή κάποιο ΑΤΤΙΚΟ γεγονός ;
    Και ποιά η διάσταση του γεγονότος ; Ήταν κάτι ανάλογο πχ με τα Ορλωφικά ; – αφού η χούντα έπεσε αρκετά αργότερα και για την ακρίβεια αυτοκαθαιρέθηκε με την παράδοση της εξουσίας στους πολιτικούς κι αφού είχε προηγηθεί η προδοσία της Κύπρου
    Τεράστια συζήτηση και μείζον θέμα η προδοσία της Κύπρου και ο ρόλος αλλά και η συμμετοχή του πολιτικού κόσμου καθώς είναι δεδομένη η ευθύνη των χουντικών.

    Αυτά δεν μας το εξηγεί ο αρθρογράφος γιατί αμέσως μετά θα έπρεπε να εξηγήσει πως γίνεται η 25η Μαρτίου και 28η Οκτωβρίου να θεωρούνται υποδεέστερες εθνικές γιορτές ;

    Ποιοί ωφελήθηκαν στην μεταπολίτευση απ την ηρώοποίησή τους στην εξέγερση του Πολυτεχνείου ;

    Μπορούμε να δούμε το ΓΕΓΟΝΟΣ χωρίς κομματικές προσεγγίσεις ή ακόμα όχι ;

    • Ο/Η ririna λέει:

      Ότι έγινε τότε έγινε! Το θέμα είναι τι γίνεται τώρα

      • Ο/Η Γιάννης Μ. λέει:

        Διαφωνώ. Όπως σωστά έχει ειπωθεί ότι δεν διώχθηκαν οι συνεργάτες των κατακτητών του 40 (Γερμανών – Ιταλών – Βούλγαρων) ανεξαρτήτως κομματικής ή ιδολογικής προέλευσης, έτσι ανάλογα και σε αυτό το θέμα που ήταν ο προάγγελος της προδοσίας στην Κύπρο, για την οποία ακόμα περιμένουμε να ανοίξει ο φάκελος.

        Αυτά σε συνδυασμό φυσικά με τον ρόλο όσων, καπηλευόμενοι το τότε γεγονός στα χρόνια της μεταπολίτευσης, έπαιξαν τον ρόλο τους ώστε να οδηγηθούμε στο σήμερα και στην οικονομική κατοχή που βιώνουμε.

    • Ο/Η Βούλγαρης Χρήστος λέει:

      Με το Πολυτέχνιο αποδείκτηκε ότι το προσώπειο της Χούντας δεν ήταν παρα μια «φενάκη» και ο Λαός ή τουλάχιστον ένα ενέργο κομμάτι του ΔΕΝ την υποστήριζε και μια μου μιλάμε για το Κυπρίακο ας μας πεί κάποιος π.χ. για το ποιός απέσυρε την Μεραρχία από την Κύπρο;

    • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

      Γιάννη το να δούμε το γεγονός χωρίς κομματικές προσεγγίσεις είναι υποχρέωση όλων μας.

      Αλλά στο «κομματική¨ πρέπει αναγκαστικά να βγάλουμε το «χούντα» γιατί στη χούντα δεν υπάρχουν κόμματα….

    • Ο/Η Αμετανόητος λέει:

      «Τι γιορτάζουμε στις 17 Νοέμβρη ;Είχαμε κάποιο ΕΘΝΙΚΟ γεγονός ή κάποιο ΑΤΤΙΚΟ γεγονός ;
      Και ποιά η διάσταση του γεγονότος ;»

      Ο Κολόμβος ανακάλυψε την Αμερική το 1492.

      Ασε μας βρε Γιάννη βρυαδυάτικα…που θέλεις να κάνουμε ανάλυση του γεγονότος…
      40 χρόνια αναλύσεις κάνουμε και οι χουντικοί και το φοβερό κράτος της δεξιάς,[το έζησες ;;;] λέει ότι δεν τρέχει τίποτα…όλα καλά…
      Ολα καλά λοιπόν…ήταν ένας μετεωρίτης στον Αττικό ουρανό…

      • Ο/Η Λεωνίδας λέει:

        Το Πολυτεχνείο ήταν το αποκορύφωμα αγώνων που είχαν ξεκινήσει πολύ πιο πριν . Οταν άρχισαν να γίνονται απεργίες ( ΔΕΗ , τρολλευ , τυπογραφοι , αλιεργάτες καβάλας , δημοσιογράφων , τεχνικοί ολυμπιακής , κινηματογραφιστες ) συλλαλητήρια ( κατά απαλλοτριώσεων στα Μέγαρα, στον Σκαραμαγκά , στα Σπάτα , στο Μενίδι ) .Αυτα συνήθως οι «Ιστοριολαγνοι» πορνοπολυτεχνιακηδες ΔΕΝ υα αναφέρουν ….

  2. Ο/Η ririna λέει:

    Είναι δυνατόν να λέμε ότι δε γνωρίζουμε τον αριθμό των νεκρών και να αφήνουμε να πλανάται ότι οι νεκροί μπορεί να ήταν αρκετά περισσότεροι από τους επίσημα ανακοινωθέντες;
    Αυτοί οι υποτιθέμενοι άγνωστοι νεκροί δεν είχαν συγγενείς;
    Μετά την ηρωοποίηση των παιδιών του πολυτεχνείου δεν θα έσπευδαν αυτοί να δώσουν τα ονόματα των νεκρών τους; Έτσι απλά για να είναι το όνομά τους δίπλα στους άλλους και για να τους αποδίδεται η τιμή που τους αρμόζει
    Τα περί περισσότερων νεκρών είναι παραμύθια. Όποιος είχε νεκρούς τους είχε δηλώσει! Άντε να υπήρξε κάποιος χωρίς συγγενείς ή κατά την άλλη εικασία να είναι κάποιος από τη λίστα των νεκρών που εξαφανίστηκε για άλλο λόγο
    Όσο για τον Άδωνι δεν αξίζει κανείς να τον σχολιάζει

    • Ο/Η Βούλγαρης Χρήστος λέει:

      Αυτοί είναι οι 24 νεκροί του Πολυτεχνείου -Η λίστα με τα ονόματα
      16/11/2013 Αγγελική Επεξεργασία Γράψτε ένα σχόλιο Go to comments
      Αυτοί είναι οι 24 νεκροί του Πολυτεχνείου -Η λίστα με τα ονόματα

      Έμπρακτη απάντηση στους ισχυρισμούς όσον υποστήριζαν ότι «δεν υπήρξαν νεκροί στο Πολυτεχνείο» αποτελούν τα ακόλουθα στοιχεία που και παρουσιάζουν όλα τα ονόματα και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σκοτώθηκαν οι 24 νέοι που έβαψαν με το αίμα τους την 17η Νοεμβρίου.

      Οι 24 ήρωες του Πολυτεχνείου που έδωσαν τη ζωή τους για το δικαίωμα του ελληνικού λαού στην ελευθερία είναι οι:

      1. Σπυρίδων Κοντομάρης του Αναστασίου, 57 ετών, δικηγόρος (πρώην βουλευτής Κερκύρας της Ένωσης Κέντρου), κάτοικος Αγίου Μελετίου, Αθήνα. Στις 16.11.1973, γύρω στις 20.30-21.00, ενώ βρισκόταν στη διασταύρωση οδών Γεωργίου Σταύρου & Σταδίου, προσβλήθηκε από δακρυγόνα αέρια που έριχνε η Αστυνομία κατά των διαδηλωτών, με αποτέλεσμα να υποστεί έμφραγμα του μυοκαρδίου. Μεταφέρθηκε στο Σταθμό Πρώτων Βοηθειών του Ε.Ε.Σ., όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.

      2. Διομήδης Κομνηνός του Ιωάννη, 17 ετών, μαθητής, κάτοικος Λευκάδος 7, Αθήνα. Στις 16.11.1973, μεταξύ 21.30 και 21.45, ενώ βρισκόταν μαζί με άλλους διαδηλωτές στη διασταύρωση των οδών Αβέρωφ & Μάρνη, τραυματίστηκε θανάσιμα στην καρδιά από πυρά που έρριξαν εναντίον του άνδρες της φρουράς του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως. Μεταφέρθηκε στο Σταθμό Πρώτων Βοηθειών του Ε.Ε.Σ. και από εκεί, νεκρός πλέον, στο Ρυθμιστικό Κέντρο Αθηνών (όπως λεγόταν τότε το Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο).

      3. Σωκράτης Μιχαήλ, 57 ετών, εμπειρογνώμων ασφαλιστικής εταιρείας, κάτοικος Περιστερίου Αττικής. Στις 16.11.1973, μεταξύ 21.00 και 22.30, ενώ βρισκόταν μεταξύ των οδών Μπουμπουλίνας και Σόλωνος, προσβλήθηκε από δακρυγόνα αέρια που έρριχνε η Αστυνομία κατά των διαδηλωτών, με αποτέλεσμα να υποστεί απόφραξη της αριστεράς στεφανιαίας. Μεταφέρθηκε ημιθανής στο Σταθμό Πρώτων Βοηθειών του Ε.Ε.Σ. (F Σεπτεμβρίου), όπου και πέθανε.

      4. Toril Margrethe Engeland του Per Reidar, 22 ετών, φοιτήτρια από το Molde της Νορβηγίας. Στις 16.11.1973, γύρω στις 23.30, τραυματίστηκε θανάσιμα στο στήθος από πυρά της φρουράς του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως. Μεταφέρθηκε από διαδηλωτές στο ξενοδοχείο «Ακροπόλ» και αργότερα, νεκρή ήδη, στο Σταθμό Πρώτων Βοηθειών του Ι.Κ.Α. Ανακριβώς είχε αναφερθεί αρχικά από την Αστυνομία ως «Αιγυπτία Τουρίλ Τεκλέτ» και η παρεξήγηση αυτή επιβιώνει ακόμη σε κάποιους «καταλόγους νεκρών».

      5. Βασίλειος Φάμελλος του Παναγιώτη, 26 ετών, ιδιωτικός υπάλληλος, από τον Πύργο Ηλείας, κάτοικος Κάσου 1, Κυψέλη, Αθήνα. Στις 16.11.1973, γύρω στις 23.30, τραυματίστηκε θανάσιμα στο κεφάλι από πυρά της φρουράς του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως. Μεταφέρθηκε από διαδηλωτές στο Σταθμό Πρώτων Βοηθειών του Ε.Ε.Σ. και από εκεί, νεκρός πλέον, στο Ρυθμιστικό Κέντρο Αθηνών.

      6. Γεώργιος Σαμούρης του Ανδρέα, 22 ετών, φοιτητής Παντείου, από την Πάτρα, κάτοικος πλατείας Κουντουριώτου 7, Κουκάκι. Στις 16.11.1973 γύρω στις 24.00, ενώ βρισκόταν στην ευρύτερη περιοχή του Πολυτεχνείου (Καλλιδρομίου και Ζωσιμάδων), τραυματίστηκε θανάσιμα στον τράχηλο από πυρά της αστυνομίας. Μεταφέρθηκε στο πρόχειρο ιατρείο του Πολυτεχνείου, όπου απεβίωσε. Από εκεί μεταφέρθηκε στο Σταθμό Πρώτων Βοηθειών του Ι.Κ.Α. Ανακριβώς είχε αναφερθεί αρχικά από την Αστυνομία ως «Χαμουρλής».

      7. Δημήτριος Κυριακόπουλος του Αντωνίου, 35 ετών, οικοδόμος, από τα Καλάβρυτα, κάτοικος Περιστερίου Αττικής. Κατά τις βράδυνες ώρες της 16.11.1973 ενώ βρισκόταν στην περιοχή του Πολυτεχνείου, προσβλήθηκε από δακρυγόνα αέρια και στη συνέχεια κτυπήθηκε από αστυνομικούς με συμπαγείς ράβδους, συνεπεία των οποίων πέθανε, από οξεία ρήξη αορτής, τρεις ημέρες αργότερα, στις 19.11.1973, ενώ μεταφερόταν στο Σταθμό Πρώτων Βοηθειών του Ε.Ε.Σ.

      8. Σπύρος Μαρίνος του Διονυσίου, επονομαζόμενος Γεωργαράς, 31 ετών, ιδιωτικός υπάλληλος, από την Εξωχώρα Ζακύνθου. Κατά τις βράδυνες ώρες της 16.11.1973, ενώ βρισκόταν στην περιοχή του Πολυτεχνείου, κτυπήθηκε από αστυνομικούς με συμπαγείς ράβδους, και υπέστη κρανιοε-γκεφαλικές κακώσεις. Μεταφέρθηκε στο Θεραπευτήριο Πεντέλης, όπου πέθανε τη Δευτέρα, 19.11.1973, από οξύ αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο. Τάφηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα του, όπου στις 9.9.1974, έγινε τελετή στη μνήμη του.

      9. Νικόλαος Μαρκούλης του Πέτρου, 24 ετών, εργάτης, από το Παρθένι Θεσσαλονίκης, κάτοικος Χρηστομάνου 67, Σεπόλια, Αθήνα, εργάτης. Κατά τις πρωινές ώρες της 17.11.1973, ενώ βάδιζε στην πλατεία Βάθης, τραυματίστηκε στην κοιλιά από ριπή στρατιωτικής περιπόλου. Μεταφέρθηκε στο Ρυθμιστικό Κέντρο Αθηνών, όπου πέθανε τη Δευτέρα 19.11.1973.

      10. Αικατερίνη Αργυροπούλου σύζυγος Αγγελή, 76 ετών, κάτοικος Κέννεντυ και Καλύμνου, Αγιοι Ανάργυροι Αττικής. Στις 10.00 της 17.11.1973, ενώ βρισκόταν στην αυλή του σπιτιού της, τραυματίστηκε στην πλάτη από σφαίρα. Διακομίστηκε στην κλινική «Παμμακάριστος» (Κάτω Πατήσια), όπου νοσηλεύτηκε επί ένα μήνα και κατόπιν μεταφέρθηκε στο σπίτι της, όπου πέθανε συνεπεία του τραύματος της μετά από ένα εξάμηνο (Μάιος 1974).

      11. Στυλιανός Καραγεώργης του Αγαμέμνονος, 19 ετών, οικοδόμος, κάτοικος Μιαούλη 38, Νέο Ηράκλειο Αττικής. Στις 10.15 το πρωί της 17.11.1973, ενώ βρισκόταν μαζί με άλλους διαδηλωτές στην οδό Πατησίων, μεταξύ των κινηματογράφων «ΑΕΛΑΩ» και «ΕΑΛΗΝΙΣ», τραυματίστηκε από ριπή πολυβόλου που έρριξε εναντίον τους περίπολος πεζοναυτών που επέβαινε ενός τεθωρακισμένου οχήματος. Μεταφέρθηκε στο Κ.Α.Τ., όπου πέθανε μετά από 12 μέρες, στις 30.11.1973.

      12. Μάρκος Καραμανής του Δημητρίου, 23 ετών, ηλεκτρολόγος, από τον Πειραιά, κάτοικος Χίου 35, Αιγάλεω. Στις 10.30 περίπου το πρωί της 17.11.1973, ενώ βρισκόταν στην ταράτσα πολυκατοικίας επί της πλατείας Αιγύπτου 1, τραυματίστηκε θανάσιμα στο κεφάλι από πυρά της στρατιωτικής φρουράς που ενέδρευε στην ταράτσα του Ο.Τ.Ε. (αυτουργός ο ανθυπολοχαγός Ιωάννης Λυμπέρης, 573ου Τάγματος Πεζικού). Μεταφέρθηκε στην κλινική «Παντάνασσα» (πλατεία Βικτωρίας), όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.

      13. Αλέξανδρος Σπαρτίδης του Ευστρατίου, 16 ετών, μαθητής, από τον Πειραιά, κάτοικος Αγίας Λαύρας 80, Αθήνα. Στις 10.30 με 11.00 περίπου το πρωί της 17.11.1973, ενώ βάδιζε στη διασταύρωση των οδών Πατησίων και Κότσικα, τραυματίστηκε θανάσιμα στην κοιλιά από πυρά της στρατιωτικής φρουράς που ενέδρευε στην ταράτσα του Ο.Τ.Ε. (αυτουργός ο ανθυπολοχαγός Ιωάννης Λυμπέρης, 573ου Τάγματος Πεζικού). Με διαμπερές τραύμα μεταφέρθηκε στο Κ.Α.Τ., όπου τον βρήκε νεκρό ο πατέρας του.

      14. Δημήτριος Παπαϊωάννου, 60 ετών, διευθυντής ταμείου αλευροβιομηχάνων, κάτοικος Αριστομένους 105, Αθήνα. Γύρω στις 11.30 της 17.11.1973, ενώ βρισκόταν στην πλατεία Ομονοίας, προσβλήθηκε από δακρυγόνα αέρια που έριχνε η Αστυνομία. Μεταφέρθηκε στο Σταθμό Πρώτων Βοηθειών του Ε.Ε.Σ., όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του, συνεπεία εμφράγματος.

      15. Γεώργιος Γεριτσίδης του Αλεξάνδρου, 47 ετών, εφοριακός υπάλληλος, κάτοικος Ελπίδος 29, Νέο Ηράκλειο Αττικής. Στις 12.00 της 17.11.1973, ενώ βρισκόταν μέσα στο αυτοκίνητο του στα Νέα Λιόσια, τραυματίστηκε θανάσιμα στο κεφάλι από πυρά που διέσχισαν τον ουρανό του αυτοκινήτου. Μεταφέρθηκε στο Ρυθμιστικό Κέντρο Αθηνών, όπου πέθανε αυθημερόν.

      16. Βασιλική Μπεκιάρη του Φωτίου, 17 ετών, εργαζόμενη μαθήτρια, από τα Αμπελάκια Βάλτου Αιτωλοακαρνανίας, κάτοικος Μεταγένους 8, Νέος Κόσμος. Στις 12.00 το μεσημέρι της 17.11.1973, ενώ βρισκόταν στην ταράτσα του σπιτιού της, τραυματίστηκε θανάσιμα στον αυχένα από πυρά. Μεταφέρθηκε στο Ρυθμιστικό Κέντρο Αθηνών και στη συνέχεια στον «Ευαγγελισμό», όπου πέθανε αυθημερόν.

      17. Δημήτρης Θεοδώρας του Θεοφάνους, 52 ετών, κάτοικος Ανακρέοντος 2, Ζωγράφου. Στις 13.00, της 17.11.1973, ενώ διέσχιζε με τη μητέρα του τη διασταύρωση της οδού Ορεινής Ταξιαρχίας με τη λεωφόρο Παπάγου στου Ζωγράφου, τραυματίστηκε θανάσιμα στο κεφάλι από πυρά στρατιωτικής περιπόλου με επικεφαλής αξιωματικό (πιθανόν ο ίλαρχος Σπυρίδων Σταθάκης του Κ.Ε.Τ/Θ), που βρισκόταν ακροβολισμένη στο λόφο του Αγίου Θεράποντος. Εξέπνευσε ακαριαία και όταν μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο των Παίδων, απλώς διαπιστώθηκε ο θάνατος του.

      18. Αλέξανδρος Βασίλειος (Μπασρί) Καράκας, 43 ετών, Αφγανός τουρκικής υπηκοότητας, ταχυδακτυλουργός, κάτοικος Μύρων 10, Αγιος Παντελεήμονας, Αθήνα. Στις 13.00, της 17.11.1973, ενώ βάδιζε με τον 13χρονο γιο του στη διασταύρωση των οδών Χέϋδεν και Αχαρνών, τραυματίστηκε θανάσιμα στην κοιλιά από ριπή μυδραλίου τεθωρακισμένου στρατιωτικού οχήματος. Μεταφέρθηκε απευθείας στο νεκροτομείο, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.

      19. Αλέξανδρος Παπαθανασίου του Σπυρίδωνος, 59 ετών, συνταξιούχος εφοριακός, από το ΚεράσοΒο Αιτωλοακαρνανίας, κάτοικος Νάξου 116, Αθήνα. Στις 13.30 της 18.11.1973, ενώ βάδιζε με τις ανήλικες κόρες του στη διασταύρωση των οδών Δροσοπούλου και Κύθνου, απέναντι από το ΙΣΤ’ Αστυνομικό Τμήμα, βρέθηκε εν μέσω πυρών, προερχομένων από τους αστυνομικούς του Τμήματος, με αποτέλεσμα να πάθει συγκοπή. Μεταφέρθηκε στο Σταθμό Πρώτων Βοηθειών, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του.

      20. Ανδρέας Κούμπος του Στέργιου 63 ετών, βιοτέχνης, από την Καρδίτσα, κάτοικος Αμαλιάδος 12, Κολωνός. Γύρω στις 11.00 με 12.00 της 18.11.1973, ενώ βάδιζε στη διασταύρωση των οδών Γ’ Σεπτεμβρίου και Καποδιστρίου, τραυματίστηκε στη λεκάνη από πυρά μυδραλίου τεθωρακισμένου στρατιωτικού οχήματος. Μεταφέρθηκε στο Σταθμό Πρώτων Βοηθειών του Ε.Ε.Σ., κατόπιν στο Ρυθμιστικό Κέντρο Αθηνών και τέλος στο Κ.Α.Τ., όπου και πέθανε στις 30.1.1974.

      21. Μιχαήλ Μυρογιάννης του Δημητρίου, 20 ετών, ηλεκτρολόγος, από τη Μυτιλήνη, κάτοικος Ασημάκη Φωτήλα 8, Αθήνα. Στις 12.00 το μεσημέρι της 18.11.1973, ενώ βάδιζε στη διασταύρωση των οδών Πατησίων και Στουρνάρη, τραυματίστηκε θανάσιμα στο κεφάλι από πυρά περιστρόφου αξιωματικού του Στρατού (αυτουργός ο συνταγματάρχης Νικόλαος Ντερτιλής). Μεταφέρθηκε στο Σταθμό Πρώτων Βοηθειών του Ε.Ε.Σ. σε κωματώδη κατάσταση και κατόπιν στο Ρυθμιστικό Κέντρο Αθηνών, όπου πέθανε αυθημερόν.

      22. Κυριάκος Παντελεάκης του Δημητρίου, 44 ετών, δικηγόρος, από την Κροκέα Λακωνίας, κάτοικος Φερρών 5, Αθήνα. Στις 12.00 με 12.30 το μεσημέρι της 18.11.1973, ενώ βάδιζε στη διασταύρωση των οδών Πατησίων και Γλάδστωνος, τραυματίστηκε θανάσιμα από πυρά διερχομένου άρματος μάχης. Μεταφέρθηκε στο Ρυθμιστικό Κέντρο Αθηνών, όπου και πέθανε στις 27.12.1973.

      23. Ευστάθιος Κολινιάτης, 47 ετών, από τον Πειραιά, κάτοικος Νικο-πόλεως 4, Καματερό Αττικής. Κτυπήθηκε στις 18.11.1973 από αστυνομικούς με συμπαγείς ράβδους, και υπέστη κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, συνεπεία των οποίων πέθανε στις 21.11.1973.

      24. Ιωάννης Μικρώνης του Αγγέλου, 22 ετών, φοιτητής στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, από την Ανω Αλισσό Αχαΐας. Συμμετείχε στην κατάληψη του Πανεπιστημίου Πατρών. Κτυπήθηκε μετά τα γεγονότα, υπό συνθήκες που παραμένουν ακόμη αδιευκρίνιστες. Συνεπεία της κακοποίησης του υπέστη ρήξη του ήπατος, εξαιτίας της οποίας πέθανε στις 17.12.1973 στο Λαϊκό Νοσοκομείο Αθηνών, όπου νοσηλευόταν. Σύμφωνα με ορισμένες ενδείξεις, ο τραυματισμός του συνέβη στην Πάτρα, άλλες όμως πληροφορίες τον τοποθετούν στην Αθήνα. Η περίπτωση του παραμένει υπό έρευνα.

      (Η μελέτη αυτή έχει υιοθετηθεί από τη σχετική βιβλιογραφία ως η πλέον έγκυρη επιστημονική προσέγγιση στο ζήτημα (βλ. ενδεικτικά Δημήτρης Παπαχρήστος, Το Πολυτεχνείο ζει, εκδόσεις Λιβάνη, Αθήνα 2004, σελ. 41-45, Δημήτρης Χατζησωκράτης, Πολυτεχνείο ’73, εκδόσεις Πόλις, Αθήνα 2004, σελ. 176-177, 424-425, Βαγγέλης Αγγελής & Ολύμπιος Δαφέρμος, Όνειρο ήταν, έκδοση ΕΔΙΑ-Οδυσσέας, Αθήνα 2005, σελ.378-388).)

      Πηγή: Αυτοί είναι οι 24 νεκροί του Πολυτεχνείου -Η λίστα με τα ονόματα | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/node/130809#ixzz2kp8HNU3U

  3. Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

    Εντάξει ρε παιδιά…. οκ…..

    ΓΙΑΝΝΗΣ Μ συμφωνώ με κάποια από αυτά που έγραψες και εν μέρει έχεις δίκιο…. αλλά είναι ερωτήματα ρε φίλε αυτά;;; Αυτά είναι ερωτήματα για να δεις τι;;;; Να βγάλεις συμπέρασμα για ποιο πράγμα;;;; Εκτός αν κατάλαβα τόσο λάθος οπότε ζητώ συγνώμη εκ των προτέρων…

    αλλά ο κόσμος που ξεχύθηκε στους δρόμους ήταν επειδή ήταν ΑΤΤΙΚΟ το γεγονός. Το ότι στη Θεσσαλονίκη οι ασφαλίτες έβγαζαν τους φοιτητές σακατεμένους στο ξύλο ήταν επειδή ήταν ΑΤΤΙΚΟ γεγονός;;;; Οι φυλακές στο Επταπύργιο που ήταν γεμάτο στρατιώτες αριστερούς σαπισμένους στο ξύλο ήταν επειδή ήταν ΑΤΤΙΚΟ γεγονός;;;; Το ότι ήταν ΧΟΥΝΤΑ ήταν ΑΤΤΙΚΟ γεγονός. Το ποιος επωφελήθηκε μετά ήταν κι αυτό σημείο ότι δεν έπρεπε να ξεσηκωθούν οι φοιτητές το 73;; Μήπως το ότι σήμερα κυβερνάνε οι δοσίλογοι ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΟΤΣΟΛΙΑΔΩΝ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ σημαίνει ότι δεν έπρεπε να πολεμήσουμε το 40 – 41;;;;;;;;;;;; Το ότι οι Τούρκοι πήραν τη μισή Κύπρο δεν είναι γεγονός που πρέπει να απασχολεί τον Ελληνισμό επειδή έλαβε χώρα στην Κύπρο;;;;;

    RIrina…. όταν θα γράφεις στην Ολυμπία ότι «το ποτάμι πίσω δεν γυρίζει» για κόμμα το οποίο είναι με τη ΧΟΥΝΤΑ και την υμνεί το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να μείνεις να σχολιάζεις εκεί. Εδώ δικαίωση δεν θα βρεις παρά μόνο στους ρουφιάνους δοσίλογους που έχουν κάνει εκεί κλίκα.Θέλεις να βγαίνουν παραμύθια τα περί περισσοτερων νεκρών ΓΙΑΤΙ;;;;;;; ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ;;;;;;;;; ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΩΘΕΙ ΜΙΑ ΧΟΥΝΤΑ;;;;;;;;;;;;;;

    Αν θες να γράφεις για τα καλά της χούντας αρνούμενος νεκρούς που αναγνωρίζουν οι ίδιοι οι ΔΕΞΙΟΙ ( !!!) τότε είσαι ΧΟΥΝΤΙΚΟΣ και είναι ντροπή να ζητάς δημοκρατικά βήματα για να υμνείς χούντες!!!!

    Λοιπόν τα πράγματα είναι απλά.

    Όταν κάποιος βλέπει γεγονός αντίστασης απέναντι σε ΧΟΥΝΤΑ και κάνει τα ΠΑΝΤΑ να είναι με τη ΧΟΥΝΤΑ τότε δεν αξίζει ΚΑΜΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

    Βαρέθηκα και να διαβάζω χουντικά παραληρήματα σε δήθεν δημοκρατίες που υποθάλπουν φασίστες για να την κατακρεουργήσουν……να τη ΧΕΣΩ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΟΥ ΥΜΝΕΙ ΧΟΥΝΤΕΣ.

    ΓΙΑΤΙ ΧΟΥΝΤΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΤΑΝ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕ ΔΙΝΕΙ ΠΕΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ!!! Η ΧΟΥΝΤΑ ΑΝΘΕΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΙΚΗ!!!!!!!!!!!!!

    • Ο/Η Kimwn λέει:

      Λίγα λες…

    • Να μου ζήσεις ρε καρντάση !!!!!!!!!!!!!

      Την καλησπέρα μου σε όοοοοολη την παρέα. Σύντροφε Λεώ, μάζεψε την παλιοπαρέα για καμία τσιπουροκατάνηξη γιατί δεν μας βλέπω καλά..

      • Ο/Η Mαν.Αρκάς λέει:

        Καλησπέρα Ποπολάρε!!!
        αδελφέ ελπίζω να κολλήσει
        κάπου το πράγμα
        και να τσιπουροσυντονιστούμε
        γιατί ουτε εγώ μας βλέπω καλά.
        😈

    • Ο/Η ririna λέει:

      Θα απαντήσω στο ερώτημά σου «Θέλεις να βγαίνουν παραμύθια τα περί περισσότερων νεκρών ΓΙΑΤΙ;;;;;;;»
      Την αλήθεια προσπαθώ να προσεγγίσω με τη λογική. ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. Αν σφάλλω πές μου λοιπόν που σφάλλω και θα αναιρέσω.
      Κατά τα άλλα δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τα λες σε μένα Η μάλλον καταλαβαίνω. Μου έβαλες μια ταμπέλα λοιπόν και απαντάς σε ότι πρεσβεύει η ταμπέλα
      Ούτε σκοπεύω να βρω δικαίωση παρά μόνο την άποψή μου έγραψα
      Νασαι καλά ΙΩΑΝΝΗ.

      • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

        Ξέρεις από τα τόσα γραπτά μου ότι δεν είμαι αριστερός. Ξέρεις επίσης ότι δεν είμαι δεξιός. Ποτέ δεν έκανα σε κανένα κόμμα νταχτριντί. Και ο λόγος είναι ένας. Επειδή πιστεύω στη Δημοκρατία.

        Και Δημοκρατία είναι να είναι ο κάθε πολίτης ΑΡΧΗΓΟΣ του εαυτού του. Να είναι υπεύθυνος για όσα συμβαίνουν στην πατρίδα του ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ.

        Όταν όμως υπάρχουν πολίτες που θεωρούν ότι με χούντες στρατόγκαβλων πρακτορίσκων της CIA εξυπηρετούν την πατρίδα τότε πρέπει να ξεχωρίσει ο πατριώτης από τον δοσίλογο.

        Ταμπέλα δεν σου έβαλα εγώ φίλε μου. Γιατί ξέρεις ότι όσο και να σε «κράζω» σε συμπαθώ και εκτιμώ την γνώμη σου ακόμα και αν μου φαίνεται ανοησία κάποιες φορές αυτό που γράφεις. Την ταμπέλα την έβαλες εσύ. Όπως όλοι όσοι πιστεύουν σε κόμματα σε χούντες και σε χίλια δυό τερτίπια που ο μόνος λόγος ύπαρξης τους είναι η διαίρεση και ο κατακερματισμός αυτής της δόλιας πατρίδας.

        Εγώ δεν θα είμαι ΠΟΤΕ ένας από αυτούς.

        • Ο/Η ririna λέει:

          Ίσως και να έβαλα εγώ την ταμπέλα γιατί ο καθένας αυτοπροσδιορίζεται
          Όμως ούτε σε χούντες πίστεψα ποτέ αλλά ούτε και σε κόμματα πιστεύω πια.
          Εξάλλου τώρα ήδη τη χούντα τη ζούμε, και αυτή η χούντα είναι πιο ύπουλη από την άλλη.
          Κοιμίζει και ξεγελάει
          Και εδώ χρειάζεται η προσοχή μας. Σκοπός της είναι να μας έχει διαιρεμένους και κατακερματισμένους ώστε να επιβιώνει.

          • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

            Ε τότε τι συντάσσεσαι με τους φασίστες ρε φίλε;;; Με τη λογική αυτή ο καθένας πιάνει ένα χαράκωμα μάυρο μπλε κόκκινο πράσινο ροζ και άντε μετά να βγει άκρη….

    • Ο/Η Ιωάννης ο Peacemaker λέει:

      Καλά τα λες,αλλά η θλιβερή πραγματικότητα είναι ότι η νεοναζιστική χρυσή αυγή,ήρθε από το περιθώριο και την αφάνεια,όχι απλώς για να μείνει αλλά και να ενισχυθεί!!Θλιβερό μεν,πραγματικότητα δε!!

  4. Ο/Η Kimwn λέει:

    Κυρ Μανώλη αύριο 10:30 καθαρίζουμε το δάσος στον άγιο Χριστόφορο.
    Αν δεν βρέχει…

  5. Ο/Η Ιωάννης ο Peacemaker λέει:

    Κοιτάξτε και σε άλλο σάιτ σε τούτο ακριβώς το άρθρο να δείτε τι ισχυρίζονται για τους νεκρούς του Πολυτεχνείου!!! 😯

  6. Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

    Άλλο πάλι αυτό….

    βγήκε προκήρυξη για τη δολοφονία των χρυσαυγιτών και γράφουν μέσα ότι έχουμε αόρατο εμφύλιο μεταξύ νεοναζιστών και αριστερών….

    Τι να πεις… αντί να καθαρίσουν κανα λαμόγιο πήγαν και έφαγαν τα παιδάκια τζάμπα που στην ηλικία τους στο κάτω κάτω είχαν δικαίωμα να κάνουν πολιτικά λάθη και προσωπικά λάθη. Όπως κάνουν όλοι οι άνθρωποι άλλωστε

    Ρε εμφύλιο δεν έχουμε. Χούντα έχουμε. Και αν θέλετε να πέσει η χούντα τότε εχθρός είναι τα λαμόγια και όχι τα παιδιά του κοσμάκη.

    Οι πολίτες κάνουν λάθη γιατί τρώνε φούμαρα. Τα λαμόγια είναι συνειδητά λαμόγια.

    Και δεν τιμωρείς το λαμόγιο σκοτώνοντας τον πολίτη που εκμεταλλεύεται….

    • Ο/Η Γιάννης Μ. λέει:

      Καλώς ήρθες στο κλάμπ των συνωμοσιολόγων. Μόνο αυτοί μιλάνε για εμφύλιους και χρήσιμους ηλίθιους ως λαγούς του συστήματος 🙂

      • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

        Εγώ δεν μιλώ για εμφύλιους γιατί δεν πιστεύω ότι υπάρχει η παραμικρή τέτοια περίπτωση. Αλλά η προκήρυξη μόνο για αριστερή οργάνωση δεν μου κάνει…

        • Ο/Η Γιάννης Μ. λέει:

          Και δεν είσαι ο μόνος 🙂

          Μίλησες για εμφύλιο κι ας το είπες με την αρνητική μορφή της πρότασης «Ρε εμφύλιο δεν έχουμε»

          Βρωμάνε πολλά και η πορεία θα δείξει κι άλλα

          • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

            Τώρα μόνο ένα ισχύει….

            «ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ»

            Αυτοί που πιστεύουν στην προπαγάνδα των μεν ή των δε ή είναι ζώα ή είναι βαλτοί…

            • Ο/Η Λεωνίδας λέει:

              (Το ποσταρα και αλλου ….το βαζω κι εδω )

              ΒΡΩΜΙΣΕ Ο ΦΑΗΛΟΣ ΚΙ Ο ΜΑΚΗΣ ….ΣΑΣ !

              ΜΑΛΙΣΤΑ !!!!
              ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ Η ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ !!!!!
              ΜΕ “ΛΟΓΑΚΙΑ”…ΣΟΦΑ ….”ΑΡΙΣΤΕΡΑ”…..ΕΩΣ ΚΑΙ ΚΚΕδικα !!!! ….ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ “ΚΑΙΝΕ” ….ΤΟ “ΣΥΣΤΗΜΑ” (σικ!!!)

              ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΡΑΣΑΚΙ ΣΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΤΟΥΡΤΑ …..Ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ !!!!Απο την πρωτη στιγμη της διπλης δολοφονιας των δυο Χρυσαυγιτων απο ξενους επαγγελματιες πρακτορες ημουν ΒΕΒΑΙΟΣ οτι ΑΝ εβγαινε προκυρηξη (του “οργανοπαιχτη”) θα μιλουσε για ΕΜΦΥΛΙΟ …οπως κι η ΧΑ …ΠΡΩΤΗ την ειχαν βαλει να προλειανει το εδαφος …ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΙΚΟ ΠΟΤΑΜΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥΣ καλα δεν κανουν να το σπασουν σε μικρα παραποταμακια που να αλληλοεξοντωνονται μεταξυ τους ? ΣΟΦΗ ΤΑΚΤΙΚΗ !!…δοκιμασμενη
              Εμφυλιο θελουν τα «πουλακια» μου για να σωθουν !!!!

              καλα ρε εκει στη ΓΑΔΑ και στην ΕΥΠ ….μην ΚΑΡΦΩΝΕΣΤΕ ετσι ΣΤΕΓΝΑ …ΟΤΑΝ ΣΑΣ ΒΑΖΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ …να μας “συμβουλεψετε” …και να μας “ΣΩΣΕΤΕ”

              (ΟΙ ΝΕΕΣ ΓΕΝΙΕΣ “ΓΚΕΜΠΕΛΣ” ΚΑΙ “ΛΑΙΚΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ” ΣΤΙΣ “ΑΓΙΕΣ” ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ κ.ΣΑΜΑΡΑ ΚΑΙ “ΞΕΝΟΙ” ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ ΜΑς ..)

  7. Ο/Η Γιάννης Μ. λέει:

    Με αφορμή την ερώτηση του Αμετανόητου αλλά και προς γενική ενημέρωση τα γεγονότα του Πολυτεχνείου τα έζησα ως έφηβος με ένα ραδιάκι να ακούω τον σταθμό του Πολυτεχνείου καθώς με απέτρεψαν οι δικοί μου απ΄το να κατέβω κι εγώ. Έκλαψα κάποιες στιγμές και πολύ περισσότερες στην συνέχεια με τις μνήμες. Για πολλά χρόνια ήταν για μένα μια επέτειος σταθμός. Τα τελευταία χρόνια και αφού «ξαναδιάβασα» την ιστορία σε συνδυασμό με τα γεγονότα 2007- 2008 αλλά και το πως κατανόησα τις «πορτοκαλί» επαναστάσεις στην «γειτονιά μας», την επέμβαση στην Γιουγκοσλαβία κά σχετικά πέρασα σε ένα στάδιο διαφορετικό και αντιμετωπίζω με σκεπτικισμό όσα έγιναν τότε. Έχω πλήρως διαχωρίσει την ιδεολογική σημασία του Πολυτεχνείου, με το υπόλοιπο κομμάτι που ήταν η αντικατάσταση του Παπαδόπουλου από τον Ιωαννίδη, τον χρήσιμο ηλίθιο για να γίνει πράξη το σχέδιο προδοσίας της Κύπρου. Εκεί όμως έχουμε ξεχάσει κάτι σημαντικό, ή πιο σωστά σύσσωμη η πολιτική μεταπολιτευτική σκηνή μας «οδήγησε» στο να τα ξεχάσουμε .
    Έχω δημοσιεύσει δύο σχετικά άρθρα που θυμίζουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των σημερινών κατεχομένων κατελήφθη από τους Τούρκους ενώ η εξουσία είχε παραδωθεί στους τότε πολιτικούς.
    Γνωστό το «η Κύπρος κείται μακράν» από εκείνη την περίοδο.
    Στο δεύτερο άρθρο υπάρχει ένας χάρτης προγενέστερος της εισβολής που έδειχνε επακριβώς την μετέπειτα διαχωριστική γραμμή. Ο χάρτης αυτός είναι επιτυχία του Μιχάλη Ιγνατίου με το επιτελείο του που κατάφεραν να το πάρουν με νόμιμα μέσα από τα αρχεία των ΗΠΑ

    Τα άρθρα είναι :

    ΠΕΡΙ … ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ – ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΕΜΕΛΙΩΣΑΝ ΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΑΣ.
    http://aoratipoli.blogspot.gr/2013/07/blog-post_31.html

    και

    Το Πολυτεχνείο, η Εισβολή, η Αποκατάσταση της Δημοκρατίας και η Αποκατάσταση της Αλήθειας
    http://aoratipoli.blogspot.gr/2013/07/blog-post_6888.html

    Μια συμπληρωματική παρατήρηση. Θεωρώ κατασκευασμένη τη φράση «η γενιά του Πολυτεχνείου» καθώς με αυτό τον τρόπο μεταθέτονται οι ευθύνες ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ατόμων σε μια γενιά. Κάτι ανάλογο με το «μαζί τα φάγαμε»
    Είπατε κάτι για πέμπτη φάλαγγα ;

    Χρήσιμη η λίστα που δημοσίευσε ο Βούλγαρης αλλά λέτε να μην την είχε υπ’ όψιν του ο αρθρογράφος όταν προτίμησε να γράφει γενικώς και αορίστως για νεκρούς ;
    Τρία είναι τα μέχρι τώρα επίσημα πορίσματα με πρώτο του Τσεβά κι όλα συμφωνούν στο ότι δεν υπήρξαν νεκροί Εντός του Πολυτεχνείου. Μια προσεκτική ανάγνωση της λίστας που δημοσίευσε ο Βούλγαρης το επιβεβαιώνει Την λίστα την είχα δημοσιεύσει κι εγώ στο άρθρο :

    ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

    http://aoratipoli.blogspot.gr/2013/11/blog-post_13.html

    • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

      Αν μιλήσουμε καθαρά τυπικά τότε αυτό που έγραψες περί της γενιάς είναι απολύτως σωστό.

      Αλλά συνηθίζεται ένα μεγάλο γεγονός να το υιοθετεί μια γενιά όπως έχει γίνει και σε άλλα γεγονότα.

      Εδώ υπάρχει η γενιά των 700 …τώρα η γενιά των 500…..γενικά δημοσιογραφικοί όροι ποδοσφαιρικού ρεπορτάζ.

      Αυτό που θεωρώ όμως απόλυτο ΞΕΠΕΣΜΟ είναι να υπάρχουν πολίτες….- γράψε ΖΩΑ – που θεωρούν ότι π.χ. το να αναλαμβάνει ο στρατός την εξουσία είναι θεμιτό. Και μάλιστα χωρίς να ξέρεις ούτε τις προθέσεις ούτε τις ικανότητες αυτών που θα διαχειριστούν την εξουσία.

      Αν τους μιλήσεις για τη Β.Κορέα τους πιάνει σύγκρυο. Αν τους μιλήσει για την ΕΣΣΔ… τρέμουν. Και αν τους μιλήσεις για τον Χίτλερ ανατριχιάζουν από χαρά. Αλλά όλα έχουν να κάνουν με την θέση του ΒΛΑΚΑ στη διαχείριση της εξουσίας και την ηθική του περί της αξίας του ανθρώπου και της αξιολόγησης της ελευθερίας ως υπέρτατο ανθρώπινο αγαθό.

      Αυτοί είναι άρρωστοι… Είναι το κατακάθι της σκατίλας μια κοινωνίας που θέλει να διεκδικήσει αυτό που δεν της αξίζει στο παραμικρό.

      Θεματοφύλακας του Συντάγματος είναι ο Λαός. Αυτός είναι υπεύθυνος. Οι άλλοι είναι για να εξυπηρετούν να προστατεύουν και να ακούνε τις προσταγές του Λαού.

      Υ.Γ.

      Ξέρεις πόσο πιο ωραία θα ήταν όλα αν σε κάθε μεγάλο πρόβλημα η Πολιτεία ζητούσε λύσεις από ομάδες ανθρώπων αντί να βγάζει διαταγές απολύσεων του κάθε ηλίθιου στυλ Άδωνι;

      Πχ….. σκέψου να ανάθετε η Πολιτεία προβλήματα ανάλογα τη μορφή τους σε ενώσεις Μηχανικών, Αρχιτεκτόνων, Οικονομολόγων, Γιατρών, Στρατιωτικών, Εμπόρων και για την καλύτερη λύση να έδινε χρηματική αποζημίωση.
      Τώρα υπάρχουν κάποιοι που θεωρούν τον Άδωνι «λύση» και υπέρμαχο του σωστού» και άλλοι το ίδιο για τον Παπαδόπουλο.

      Και μετά τους υποκριτές τους πείραζε ο Βασιλιάς επειδή γεννιόταν αρχηγός….Χέσε μέσα δηλαδή….

      καλημέρα κορίτσα….

      • Ο/Η Γιάννης Μ. λέει:

        Η απόλυτη λύση που ήταν προβλεπόμενη απ’ το Σύνταγμά μας τροποποιήθηκε και η δυνατότητα δημοψηφισμάτων εκχωρήθηκε στην Βουλή καταργώντας ουσιαστικά με αυτόν τον τρόπο την κυριαρχία του Λαού.

        Αντιμετωπίζω με πολύ προβληματισμό τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, όχι ως προς τον ιδειλογικό τους χαρακτήρα, αλλά ως προς το ποιοί και γιατί υποκίνησαν, εάν υποκίνησαν κλπ τα γεγονότα εκείνα που σηματοδότησαν την ανατροπή Παπαδόπουλου και την αρχή της προδοσίας της Κύπρου όπου η χούντα ΠΑΡΕΔΩΣΕ την εξουσία στους πολιτικούς που θυμίζω ότι ήρθαν απ το εξωτερικό για να παραλάβουν την εξουσία. Με πολιτική ηγεσία κατελήφθη το μεγαλύτερο ποσοστό σημερινών κατεχομένων εδαφών (Αττίλας ΙΙ) και ειπώθηκε το «η Κύπρος κείται μακράν»
        Οι πολιτικοί είναι που έως και σήμερα έθαψαν τον φάκελο της Κύπρου.

        Με δεδομένες λοιπόν τις ευθύνες της χούντας έρχομαι να σκεφτώ τον ύποπτο ρόλο των πολιτικών στην μεταπολίτευση και να προβληματιστώ μήπως τελικά η χούντα συνέχισε με δημοκρατικοφανές προσωπείο για να αποτελειώσει τους έξωθεν σχεδιασμούς ;

        Εκτός κι αν θεωρούμε ότι η κατάληξη της χώρας σε αποικία χρέους είναι μέρος ατέλειωτων συμπτώσεων οπότε δεν έχω κάτι να συπληρώσω

        • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

          Μόνο σύμπτωση δεν είναι. Είναι σχέδιο των έξω με συνειδητούς ακολούθους από μέσα.
          Και όλοι τους έχουν ευθύνη γιατί η ΑΡΧΗ έχει πάντα την ευθύνη.

      • Ο/Η Γιάννης Μ. λέει:

        Στην πρότασή σου έχω μια ένσταση. Όπως είδαμε στην πράξη οι συντεχνίες προωθούν τα δικά τους συμφέροντα χωρίς απαραίτητα να λαμβάνουν υπ όψιν τους αυτόν που καλείται να πληρώσει το μάρμαρο, τον λαό. Όταν λέμε κυρίαρχος λαός και το εννοούμε θα πρότεινα την τελική κρίση στις υποδείξεις και προτάσεις των συντεχνιών να τις είχε μια επιτροπή ΚΛΗΡΩΤΩΝ απ τον λαό με αποκλεισμό κατά περίπτωση πολιτών με συναφές επάγγελμα. Εκεί ίσως είχαμε προτάσεις νόμων που θα άγγιζαν το σύνολο του λαού κι όχι το μέρος – συντεχνίες.

        Σε ένα βαθμό οι οργανωμένες συντεχνίες διαμόρφωσαν το έκτρωμα που σήμερα βιώνουμε

    • Ο/Η Βούλγαρης Χρήστος λέει:

      Αυτοί είναι οι νεκροί του Πολυτεχνείου – Ονόματα, φωτογραφίες και ο “χάρτης του θανάτου”
      17/11/2013 Βούλγαρης Χρήστος Επεξεργασία Γράψτε ένα σχόλιο Go to comments

      16.11.2013 | 22:00

      Η προσπάθεια να πληγεί η ουσία της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και να αποκαθηλωθεί με κάθε τρόπο το μήνυμα αντίστασης ενός λαού έναντι οποιουδήποτε ολοκληρωτικού καθεστώτος, είναι προσπάθεια που συστηματικά βρίσκεται σε εξέλιξη πάρα πολλά χρόνια τώρα. Και τα “επιχειρήματα” όσων υποστηρίζουν με πάθος ότι το Πολυτεχνείο είναι ένας μύθος και τίποτα παραπάνω εστιάζονται στα εξής δύο: σ΄ όσους απλά εξαργύρωσαν τη συμμετοχή τους στην εξέγερση -και οι οποίοι είναι η απόλυτη μειοψηφία- και στην αμφισβήτηση ύπαρξης έστω και ενός νεκρού ως συνέπεια των γεγονότων!

      Ο Λεωνίδας Καλλιβρετάκης, μέλος τότε της Φοιτητικής Επιτροπής Αγώνα και πρόεδρος της συνέλευσης της Φιλοσοφικής Σχολής στο Πολυτεχνείο στις 16 Νοεμβρίου 1973, ε ιστορικός, διευθυντής ερευνών στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, με την έρευνά του που αποτυπώνεται στο εξαιρετικό κείμενο που ακολουθεί απαντά σ΄ όσους απλά μισούν όχι μόνο το Πολυτχενείο,αλλά οποιοδήποτε γεγονός έχει να κάνει με αντίσταση.

      Το κείμενο συνοδεύεται από τον ονομαστικό κατάλογο των θυμάτων αλλά κι έναν χάρτη πάνω στον οποίο έχουν αποτυπωθεί τα σημεία των Αθηνών όπου υπήρξαν νεκροί εκείνες τις ημέρες, μαζί με τις αστυνομικές ή στρατιωτικές δυνάμεις που ήταν κοντά στα σημεία που έπεσαν οι νεκροί.

      Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε όλο το κατάλογο των νεκρών και τις φωτογραφίες τους.

      Το ζήτημα των θυμάτων: Νεκροί και τραυματίες
      Το ζήτημα του ακριβούς αριθμού των νεκρών κατά τη διάρκεια της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και την επιχείρηση καταστολής της, παραμένει ακόμη και σήμερα ένα δισεπίλυτο πρόβλημα. Πρόκειται για ένα θέμα με έντονη πολιτική και ψυχολογική φόρτιση, με αποτέλεσμα να αποφεύγεται γενικά η προσέγγιση του. Αλλά η χαώδης και ατεκμηρίωτη πληροφόρηση που υπάρχει γύρω από αυτό το ζήτημα, δεν είναι δυνατόν να απολαμβάνει εσαεί αυτή την ιδιότυπη «ασυλία», στο όνομα της δήθεν προστασίας της φήμης του Πολυτεχνείου. Αποτελεί βαθύτατη πεποίθηση μου ότι η κατάσταση αυτή δεν απαξιώνει μόνο την εξέγερση καθεαυτή, τις χιλιάδες των ανθρώπων που ρίχτηκαν στη φωτιά και, εν τέλει, εξευτελίζει τη μνήμη των πραγματικών θυμάτων, αλλά προχωρά πέραν αυτού: αφήνει το περιθώριο στους έμμεσους ή άμεσους υποστηρικτές του καθεστώτος και’τους κάθε λογής «αναθεωρητές» της ιστορίας να μιλούν για «παραμύθια της Αριστεράς» και για «2-3 νεκρούς από αδέσποτες σφαίρες».

      Από τα μέσα του 2002 έχει ξεκινήσει μια ιστορική έρευνα στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών με τίτλο «Τεκμηριώνοντας τα γεγονότα του Νοεμβρίου 1973». Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας επιχειρείται η συγκέντρωση και επεξεργασία με επιστημονικές μεθόδους τεκμηρίων που αφορούν σε πολλές παραμέτρους των γεγονότων, όπως το χρονικό της εξέγερσης, το επιχειρησιακό σχέδιο για την καταστολή της, η εξέλιξη των γεγονότων έξω από το Πολυτεχνείο κ.ο.κ. Ένα από τα ζητούμενα είναι, φυσικά, ο αριθμός και η ταυτότητα των θυμάτων. Αν και η έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, θα επιχειρήσουμε στο σημείο αυτό μια συνοπτική παρουσίαση των πρώτων διαπιστώσεων, με έμφαση στη «γενεαλογία» του ζητήματος.
      “…η χαώδης και ατεκμηρίωτη πληροφόρηση που υπάρχει γύρω από αυτό το ζήτημα, δεν είναι δυνατόν να απολαμβάνει εσαεί αυτή την ιδιότυπη «ασυλία», στο όνομα της δήθεν προστασίας της φήμης του Πολυτεχνείου”.

      Οι ανακοινώσεις του καθεστώτος και οι φήμες

      Αμέσως μετά την εισβολή του στρατού και την εκκένωση του Πολυτεχνείου, η χούντα ανακοίνωσε ότι κατά τη διάρκεια των αιματηρών επεισοδίων υπήρξαν 4 νεκροί. Στη συνέχεια ο κατάλογος συμπληρώθηκε σταδιακά, ώστε τελικά ο συνολικός αριθμός των επίσημα αναγνωρισμένων από τη χούντα νεκρών έφθασε τους 15.

      Ανεξάρτητα όμως του τι παραδεχόταν το καθεστώς, από την πρώτη στιγμή υπήρξαν φήμες για πολύ μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων, φήμες που ήταν προϊόν της ζοφερής ατμόσφαιρας της περιόδου εκείνης και της πλήρους ανυποληψίας των κυβερνητικών ανακοινώσεων. Οι φήμες αυτές έκαναν λόγο για 100, 200, ακόμη και 500 νεκρούς, ομαδικούς τάφους στο νεκροταφείο Ζωγράφου και αλλού, ενώ αναφέρονταν και σε συγκεκριμένα περιστατικά, όπως το θάνατο τουλάχιστον 3 ατόμων που συνεθλίβησαν από το άρμα μάχης που εισέβαλε στο Πολυτεχνείο, την εκτέλεση των εκφωνητών του ραδιοσταθμού και των τραυματιών που νοσηλεύονταν στο πρόχειρο ιατρείο, κ.τ.λ. Συχνά στις περιγραφές αυτές αναμιγνύονταν πραγματικά γεγονότα με ανεπιβεβαίωτες εικασίες, αποτέλεσμα της σύγχυσης που επικρατούσε και της αδυναμίας ελέγχου των πληροφοριών μέσα σε συνθήκες παρανομίας του αντιδικτατορικού κινήματος αφενός, και της αχαλίνωτης καθεστωτικής τρομοκρατίας αφετέρου, με την αδιαμεσολάβητη πλέον εγκαθίδρυση της εξουσίας της Ε.Σ.Α.
      Αυτές οι φήμες δεν προέρχονταν μόνο από την πλευρά του αντιδικτατορικού κινήματος. Σε συνέντευξη του στην αμερικάνικη εφημερίδα «Cincinnati Enquirer» (27.5.1973), ο ταγματάρχης Γεώργιος Σφακιανάκης, στρατιωτικός ιατρός που είχε υποβάλει την παραίτηση του μετά τα γεγονότα, έκανε λόγο «για 400 ή 500 συνολικά νεκρούς στο Πολυτεχνείο».
      Μετά την μεταπολίτευση και υπό την πίεση της κοινής γνώμης, ανατέθηκε το Σεπτέμβριο του 1974 στον εισαγγελέα Δημήτριο Τσεβά, να διενεργήσει προκαταρκτική εξέταση. Όπως είδαμε, οι βάσεις της πεποίθησης για τον υψηλό αριθμό νεκρών είχαν τεθεί ήδη από την περίοδο της δικτατορίας. Αλλά η εδραίωση της συντελέστηκε στο πλαίσιο της εξέτασης Τσεβά, κυρίως μέσα από τις καταθέσεις ορισμένων ανθρώπων που έλαβαν τότε μεγάλη δημοσιότητα.

      Συχνά στις περιγραφές αυτές αναμιγνύονταν πραγματικά γεγονότα με ανεπιβεβαίωτες εικασίες, αποτέλεσμα της σύγχυσης που επικρατούσε και της αδυναμίας ελέγχου των πληροφοριών μέσα σε συνθήκες παρανομίας του αντιδικτατορικού κινήματος αφενός, και της αχαλίνωτης καθεστωτικής τρομοκρατίας αφετέρου, με την αδιαμεσολάβητη πλέον εγκαθίδρυση της εξουσίας της Ε.Σ.Α.

      Ο κατάλογος Παπαδάτου

      Στις 17.11.1974, ο δημοσιογράφος Γρηγόριος Παπαδάτος υπέβαλε στον Τσεβά ένα κατάλογο 59 ονομάτων, που ισχυριζόταν ότι αντιστοιχούσαν σε νεκρούς των ημερών εκείνων. Στον κατάλογο αυτό συγκεντρώνονταν όλα σχεδόν τα ονόματα που είχαν κατά καιρούς ακουστεί μέσα στον κυκεώνα της φημολογίας επί δικτατορίας.
      Ο Παπαδάτος προέκυψε στη συνέχεια ότι κυκλοφορούσε στην περιοχή του Πολυτεχνείου με ταυτότητα εφέδρου αξιωματικού και ότι διατηρούσε επαφές με παρακρατικούς και βαθμοφόρους του Στρατού και της Χωροφυλακής. Να συμπληρώσουμε το πορτραίτο του με το γεγονός ότι στο δημοψήφισμα του Δεκεμβρίου 1974 ήταν υπεύθυνος του γραφείου τύπου της «Βασιλικής Ενώσεως» και προπαγάνδιζε την ψήφο υπέρ του Κωνσταντίνου.
      Ο Τσεβάς διαπίστωσε, σύντομα, ότι ο κατάλογος που του παρουσίασε ο Παπαδάτος δεν ήταν αξιόπιστος, καθώς ορισμένα από τα αναφερόμενα ονόματα αφορούσαν σε τραυματίες, ενώ απουσίαζαν ονόματα αναμφισβήτητων νεκρών και γενικότερα «ουδέν ουδαμόθεν προσφέρεται προς επιβε-βαίωσίν του». Ο ίδιος ο Παπαδάτος, καταθέτοντας στη δίκη του Πολυτεχνείου, δεν επέμεινε για την ακρίβεια των στοιχείων του. Απαντώντας στην ευθεία ερώτηση «σε ποιο αριθμό ανεβάζετε εσείς τους νεκρούς του Πολυτεχνείου;», δήλωσε ότι «με στοιχεία έχω διαπιστώσει ότι υπάρχουν 26 με 30 νεκροί. Αλλά υπολογίζω ότι είναι πολύ περισσότεροι».
      Οι καταθέσεις Τσαγκουρνή
      Ο επόμενος μάρτυρας που προέβη σε «συνταρακτικές αποκαλύψεις» ήταν ο Παντελής Τσαγκουρνής, ένας στρατιώτης που κατά τη διάρκεια των γεγονότων υπηρετούσε στο Πεντάγωνο. Ο Τσαγκουρνής κατέθεσε ότι είχε δει στο Επιτελείο μια αναφορά του συνταγματάρχη Ντερτιλή, βάσει της οποίας «ο μέχρι τότε αριθμός των νεκρών ήταν 423». Στην κατρθεση αυτή δόθηκε μεγάλη δημοσιότητα από έναν δημοσιογράφο που δημοσίευσε ολόκληρο βιβλίο βασιζόμενο επάνω της. Στη συνέχεια, ωστόσο, ο Π. Τσα-γκουρνής ανασκεύασε τους ισχυρισμούς του, υποστηρίζοντας ότι δεν ήταν σίγουρος αν το έγγΡαΨ° «έλεγε ότι υπήρχαν 423 νεκροί ή τραυματίαι», ενώ στη δίκη ανέφερε πλέον με βεβαιότητα ότι ο αριθμός αφορούσε σε νεκρούς και τραυματίες συνολικά. Είναι αντιληπτή βέβαια η αβυσσαλέα διαφορά μεταξύ των δύο εκδοχών: εάν στους 423 περιλαμβάνονταν νεκροί και τραυματίες, τότε ο αριθμός ήταν μάλλον συντηρητικός, αφού η προκαταρκτική έρευνα είχε ήδη πιστοποιήσει 1.103 τραυματίες!
      Οι «αποκαλύψεις» Πίμπα
      Αιφνιδίως στις 9.10.1974, παρουσιάστηκε στον Τσεβά ο Δημήτριος Πίμπας, πρώην πράκτορας της Κ.Υ.Π. που είχε δράσει στο Πολυτεχνείο ως προβοκάτορας, ο οποίος και δήλωσε: «Οι τύψεις συνειδήσεως με οδήγησαν στο γραφείο σας, θα τα αποκαλύψω όλα», ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε σε «450 νεκρούς και ομαδικούς τάφους», για τους οποίους είχε, υποτίθεται, ακούσει να μιλάνε κάποιοι αξιωματικοί στην Κ.Υ.Π.
      Οι αναφορές του Πίμπα για ομαδικούς τάφους έδωσαν την αφορμή στον τότε δήμαρχο Ζωγράφου, Δημήτρη Μπέη, να προτείνει την ανασκαφή της βορειοανατολικής πλευράς του νεκροταφείου, προκειμένου να ανακαλυφθούν οι νεκροί του Πολυτεχνείου. Ποτέ δεν μάθαμε τα αποτελέσματα αυτών των ανασκαφών.
      Στο μεταξύ, ο Πίμπας βρέθηκε ο ίδιος κατηγορούμενος για τη δράση του σιο Πολυτεχνείο και στην απολογία του δεν αναφέρθηκε πλέον καθόλου σε νεκρούς και ομαδικούς τάφους, αρκούμενος στη δικαιολόγηση της προσωπικής του εμπλοκής. Να συμπληρώσουμε το πορτραίτο του με την πληροφορία ότι τον Φεβρουάριο του 2003 συνελήφθη και πάλι, κατηγορούμενος για απάτη κατ’ επάγγελμα και κατά συνήθεια.
      Το πόρισμα Τσεβά
      Στο πόρισμα του (14.10.1974), ο εισαγγελέας Δ. Τσεβάς σημείωνε εισαγωγικά ότι:
      «Ανεξιχνίαστος παραμένει εισέτι ο ακριβής αριθμός των νεκρών. Σύντονοι κατεβλήθησαν προς την κατεύθυνσιν αυτήν προσπάθειαι και πέραν των αμέσως ή εμμέσως περιερχομένων εις γνώσιν μου, έκκλησις δια του τύπου δημοσία διετυπώθη, όπως καταγγελθώσιν ή αναφερθώσι περιπτώσεις θανάτων ή και εξαφανίσεων ατόμων συνεπεία των γεγονότων του Πολυτεχνείου […]. Κατά την διαδρομήν της ερεύνης εβεβαιώθησαν ή και απλώς επιθανολογήθησαν περιστατικά εδραιούντα παρ’ εμοίτην πεποίθησιν ότι οι νεκροί εκ των γεγονότων του Πολυτεχνείου υπήρξαν περισσότεροι των επισήμως ανακοινωθέντων».
      Ο Τσεβάς εκτιμούσε ότι ο αριθμός των νεκρών μπορεί να φθάνει τους 34 (18 επώνυμους και 16 ανώνυμους), τους οποίους διέκρινε σε τρεις κατηγορίες: *
      α) Επισήμως ανακοινωθέντες νεκροί, στους οποίους περιλάμβανε τους γνωστούς 15.
      β) Νεκροί πλήρως βεβαιωθέντες, στους οποίους περιλάμβανε άλλους 3.
      γ) Νεκροί βασίμως προκύπτοντες, στους οποίους συγκατέλεγε 16 ανώνυμους νεκρούς, για τους οποίους υπήρξαν επώνυμες καταθέσεις. Σε αυτούς συγκαταλέγονται 10 που προέκυψε ότι διακομίστηκαν στο Ρυθμιστικό Κέντρο Αθηνών, χωρίς να καταχωρηθούν επισήμως.
      Τσεβάς: “Κατά την διαδρομήν της ερεύνης εβεβαιώθησαν ή και απλώς επιθανολογήθησαν περιστατικά εδραιούντα παρ’ εμοίτην πεποίθησιν ότι οι νεκροί εκ των γεγονότων του Πολυτεχνείου υπήρξαν περισσότεροι των επισήμως ανακοινωθέντων».

      Η πρόταση Ζαγκίνη και η δίκη του Πολυτεχνείου
      Εισάγοντας τη δικογραφία στο Συμβούλιο Εφετών (28.7.1975), ο αντιεισαγγελέας Ιωάννης Ζαγκίνης πρότεινε την παραπομπή των κατηγορουμένων για 23 ανθρωποκτονίες και 126 απόπειρες ανθρωποκτονίας. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο Ζαγκίνης πρόσθεσε 4 ακόμη επώνυμους νεκρούς και παρέλειψε έναν από τους 18 του πορίσματος Τσεβά, ενώ παράλληλα δέχθηκε μόνον 2 από τα 16 ανώνυμα θύματα που περιείχε το πόρισμα.
      Κατά τη διάρκεια της δίκης (Οκτώβριος-Δεκέμβριος 1975) κατατέθηκαν εκ νέου τα πλήρη στοιχεία του νεκρού που είχε παραλειφθεί από το βούλευμα, ανεβάζοντας έτσι τον αριθμό των τεκμηριωμένων θανάτων σε 24, χωρίς ωστόσο το δικαστήριο να δεχθεί ότι οι θάνατοι αυτοί συνεπάγονταν πάντοτε και συγκεκριμένες ποινικές ευθύνες των οργάνων του καθεστώτος. Στόχος του δικαστηρίου, όπως προέκυψε, ήταν αφενός να μειώσει στο ελάχιστο δυνατό τις ευθύνες της Αστυνομίας, και αφετέρου να επιρρίψει τις ευθύνες του Στρατού όχι τόσο στη φυσική του ηγεσία και τον τότε δικτάτορα Παπαδόπουλο, αλλά κυρίως στις συνωμοτικές ραδιουργίες του επικεφαλής της Ε.Σ.Α. και κατοπινού δικτάτορα Ιωαννίδη, στο πλαίσιο μιας θεωρίας που ήταν τότε της μόδας, σύμφωνα με την οποία το Πολυτεχνείο εξυπηρέτησε εξ αντικειμένου τα σχέδια του τελευταίου, αν δεν το οργάνωσε κιόλας! Πρέπει να υπογραμμιστεί σιο σημείο αυτό η πλήρης απαξίωση στα μάτια της κοινής γνώμης, όλης της μετά από τον Τσεβά δικαστικής εκκαθάρισης της υπόθεσης του Πολυτεχνείου, ιδίως μετά την επανεκδίκαση της υπόθεσης το 1977, με τις αθωώσεις και τις εξευτελιστικές’ποινές που καταλογίστηκαν.
      Η επετειακή μνήμη
      Η απαξίωση αυτή των επίσημων στοιχείων επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι, ενώ οι έρευνες πιστοποιούσαν 24 επώνυμους και, άλλους 16 (στη μέγιστη εκδοχή) ανώνυμους νεκρούς, η κοινή γνώμη και ιδιαίτερα οι υπεύθυνοι που διαχειρίζονταν τα επόμενα χρόνια την επετειακή μνήμη του Πολυτεχνείου, αρχικά από καχυποψία και αργότερα από αδιαφορία, άγνοια και αποξένωση από τα γεγονότα, παρέμεναν προσκολλημένοι σιις φήμες και τους ατεκμηρίωτους καταλόγους νεκρών που είχαν δει το φως μετά τη μεταπολίτευση. Ειδικότερα ο κατάλογος Παπαδάτου είχε τύχει εξαρχής και επί μακρόν γενικής αποδοχής και διαβαζόταν επί πολλά χρόνια στις επετείους του του Πολυτεχνείου.
      Σήμερα, παρατηρηρώντας κανείς τις εκδοχές που δημόσια εμφανίζονται απέναντι στο ζήτημα των νεκρών, διαπιστώνει τα εξής:

      α) Κάποιοι επιλέγουν να παραθέσουν τα αποτελέσματα της έρευνας Τσεβά, άλλοτε μνημονεύοντας μόνο τους 18 επώνυμους νεκρούς του πορίσματος και άλλοτε προσθέτοντας και τους 16 ανώνυμους, αναφερόμενοι έτσι σε 34 συνολικά νεκρούς. Αμφότερες όμως οι εκδοχές αυτές πάσχουν από το μειονέκτημα της βασικής επιλογής, καθώς αγνοούν και κατά συνέπεια παραλείπουν τα 4 επιπλέον τεκμηριωμένα ονόματα της μετά τον Τσεβά διαδικασίας.
      β) Κάποιοι άλλοι αναφέρονται σε 45 ή και 56 νεκρούς, σε αυθαίρετους δηλαδή αριθμούς, των οποίων είναι εξαιρετικά δυσχερές να εντοπιστεί η πηγή.
      γ) Η κυρίαρχη τάση, τέλος, επιλέγει να προβάλλει τον κατάλογο που έχει το κύρος της μέγιστης νομιμοποίησης, αφού εκφωνείται τα τελευταία χρόνια στην ετήσια επετειακή εκδήλωση, που οργανώνεται στο ίδιο το Πολυτεχνείο.
      Ο «επίσημος» κατάλογος
      Ο κατάλογος αυτός, που έχει συνταχθεί με μέριμνα κυρίως της Προοδευτικής Ένωσης Μητέρων Ελλάδας (Π.Ε.Μ.Ε.), περιλαμβάνει 88 ονόματα, που δεν αναφέρονται πλέον αποκλειστικά στην περίοδο του Νοεμβρίου 1973, αλλά σε όλο το χρονικό διάστημα της δικτατορίας 1967-1974. Ανάμεσα τους ξεχωρίζουν όλες οι γνωστές περιπτώσεις των θυμάτων της χούντας, από τα θύματα του πραξικοπήματος και τους λιγότερο ή περισσότερο ανεξιχνίαστους θανάτους επωνύμων αντιπάλων του καθεστώτος, μέχρι τους αγωνιστές που έχασαν τη ζωή τους προβαίνοντας σε πράξεις αντίστασης και, φυσικά, τους νεκρούς του Πολυτεχνείου. Σ’ αυτούς τους τελευταίους θα επικεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας.
      Τα ονόματα που εμφανίζονται στην κατηγορία αυτή είναι 52. Συγκρίνοντας τα* με τα αναφερόμενα στους παλαιότερους καταλόγους, παρατηρούμε ότι παραμένουν στη θέση τους 26 αταύτιστα ονόματα, τα οποία εξακολουθούν να εκφωνούνται κάθε χρόνο από τα μεγάφωνα του Πολυτεχνείου. Ανάμεσα τους 9 που πιθανότατα αφορούν σε άτομα τα οποία σε πρώτη φάση είχαν θεωρηθεί νεκροί, αλλά μετά τη μεταπολίτευση προέκυψε, όπως είδαμε, ότι είχαν μόνο τραυματιστεί. Δύο αποτελούν γνωστές παραφθορές ονομάτων και στοιχείων διαπιστωμένων νεκρών που είχαν διορθωθεί ήδη δύο ημέρες μετά τα γεγονότα, αλλά συνεχίζουν να αναφέρονται μαζί με τις σωστές εκδοχές τους, επαναλαμβανόμενα έτσι εις διπλούν: Υπό τον ανύπαρκτο «Αιγύπτιο» Τορίλ Τεκλέτ εξακολουθεί 30 χρόνια μετά να υποκρύπτεται η νορβηγίδα φοιτήτρια Toril Margrethe Engeland, και υπό τον Γεώργιο Σαρμαλή, ο Γεώργιος Σαμούρης. Ως Διαμαντάκος πλέον εμφανίζεται η Μαρία Διαμαντάκη των καταλόγων του 1974-1975, όνομα που θεωρούμε ότι πιθανότατα υποκρύπτει τη Μαρία Δαμανάκη, λόγω της αρχικής φήμης ότι η εκφωνήτρια του Πολυτεχνείου είχε εκτελεστεί. Πέντε ονόματα αφορούν σε αυτοκτονίες που καταγράφηκαν μεταξύ Νοεμβρίου 1973 και Μαρτίου 1974, και αμφισβητήθηκαν μετά την μεταπολίτευση, χωρίς όμως και να προκύψει ποτέ κάποιο χειροπιαστό στοιχείο ότι ήταν πολιτικές δολοφονίες και μάλιστα συνδεόμενες με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Ένα τουλάχιστον όνομα (Ιωάννης Φιλίνης) αντιστοιχεί σε πραγματικό νεκρό, του οποίου όμως ο θάνατος, σύμφωνα με την ίδια του την οικογένεια (συμπεριλαμβανομένου του αδελφού του και ιστορικού στελέχους της αριστεράς Κώστα Φιλίνη), οφείλεται σε παθολογικά αίτια. Εξακολουθούν, τέλος, να εκφωνούνται 14 ονόματα (από τα οποία τα 7 χωρίς καν βαπτιστικό), για τα οποία τίποτα περισσότερο δεν έγινε ποτέ γνωστό.
      Αλλά το πλέον αξιοσημείωτο είναι ότι στον επίσημο αυτό επετειακό κατάλογο, ενώ αναφέρονται όλοι αυτοί οι άγνωστοι «νεκροί», σημειώνονται μόνον 16 από τους 23 επώνυμους νεκρούς του Πολυτεχνείου! Επτά άνθρωποι των οποίων γνωρίζουμε τα πλήρη στοιχεία και για τους οποίους έχει τεκμηριωθεί με τον πλέον αναμφισβήτητο τρόπο ότι έχασαν τη ζωή τους στα γεγονότα εκείνων των ημερών, ο Αλέξανδρος Μπασρί Καράκας, ο Ευστάθιος Κολινιάτης, ο Σπύρος Κοντομάρης, ο Ανδρέας Κούμπος, ο Σωκράτης Μιχαήλ, η Βασιλική Μπεκιάρη και ο Αλέξανδρος Παπαθανα-σίου, απουσιάζουν τελείως.
      « Προσωρινά αποτελέσματα της έρευνας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
      Η συγκέντρωση όλων αυτών των δεδομένων αποτέλεσε το πρώτο στάδιο της έρευνας μας στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Κάθε στοιχείο που είδε το φως της δημοσιότητας όλα αυτά τα χρόνια, οι επίσημες ανακοινώσεις του καθεστώτος, οι πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν στον παράνομο τύπο της εποχής, οι αγγελίες κηδειών στις εφημερίδες, οι κάθε προέλευσης λίστες που έκαναν την εμφάνιση τους μετά τη μεταπολίτευση, οι προανακριτικές και ανακριτικές έρευνες, οι συνεντεύξεις συγγενών, οι καταθέσεις μαρτύρων στη δίκη του 1975, συγκεντρώνονται, αποδελτιώνονται, συσχετίζονται κριτικά, αναζητείται η γενεαλογία τους, εντοπίζονται οι αλληλοεπικαλύψεις, οι παρανοήσεις, τα λάθη στην αντιγραφή και οι μεταξύ τους παρεκκλίσεις. Η έρευνα προχωρά έτσι στη συγκρότηση ενός καταλόγου, ο οποίος παραμένει προσωρινός, καθώς εξακολουθεί συνεχώς να εμπλουτίζεται και να διορθώνεται. Για κάθε περίπτωση συγκροτείται ένας ιδιαίτερος φάκελος, με βιογραφικά στοιχεία, τις συνθήκες θανάτου και αναλυτική παράθεση όλων των πηγών που χρησιμοποιήθηκαν με συγκεκριμένα στοιχεία.

      Μέχρι τη στιγμή αυτή, έχουν καταγραφεί εικοσιτέσσερις (24) πλήρως τεκμηριωμένες περιπτώσεις, όπως καταγράφονται συνοπτικά στον συνημμένο κατάλογο. Παράλληλα, έχει συγκροτηθεί ένας κατάλογος δεκαέξι (16) ανωνύμων περιπτώσεων που είχε θεωρηθεί σε κάποια στιγμή της διαδικασίας ότι «προκύπτουν βασίμως» ως νεκροί, από επίσημες, επώνυμες και σχετικά αξιόπιστες καταθέσεις, με συγκεκριμένα στοιχεία. Τέλος, η έρευνα έχει θέσει στο μικροσκόπιο τριάντα (30) επώνυμες περιπτώσεις, που εμφανίζονται επίμονα στους περισσότερους καταλόγους από το 1974 μέχρι και σήμερα, χωρίς να έχουν ποτέ τεκμηριωθεί. Όλες αυτές οι ανώνυμες και οι αμφιλεγόμενες επώνυμες περιπτώσεις παραμένουν σε εκκρεμότητα, προκειμένου να διερευνηθούν περισσότερο, προτού αποφασιστεί οριστικά να υιοθετηθούν ή να απορριφθούν.
      Οι τραυματίες
      Ένα δεύτερο σκέλος της έρευνας προς την ίδια κατεύθυνση είναι η καταγραφή των τραυματιών. Όπως αναφέραμε ήδη, η προκαταρκτική έρευνα πιστοποίησε 1.103 τραυματίες, βάσει των καταστάσεων που απέστειλαν στον Δ. Τσεβά τα νοσοκομεία, οι κλινικές και ορισμένοι μεμονωμένοι ιατροί. Όπως όμως παραδέχεται και ο ίδιος ο εισαγγελέας, σε αυτούς πρέπει να προστεθεί και «ανεξακρίβωτον πλήθος ετέρων πολιτών», οι οποίοι «ή εφυγαδεύοντο υπό των ιατρών, ή ενοσηλεύοντο οίκοι, ή και ουδαμού προς νοσηλεία κατέφυγον, φοβούμενοι προφανώς δυσάρεστους δι’ αυτούς ή τας οικογενείας των εξελίξεις». Είναι ενδεικτικό του κλίματος μέσα στο οποίο εξελίσσονταν τα δραματικά γεγονότα εκείνων των ημερών, το γεγονός ότι με σχετική διαταγή που εξέδωσε στις 17.11.1973, ο τότε επικεφαλής των Ενόπλων Δυνάμεων στρατηγός Ζαγοριανάκος έλαβε μέριμνα να απαγορεύσει ρητά «την προσωρινήν περιθαλψιν κατ’ οίκον προσώπων μη ενοικούντων μετά της οικογενείας ήτις παρέχει την περίθαλψιν, εάν τούτο δεν δηλωθή- εντός τριών ωρών εις την οικείαν αστυνομικήν αρχήν».
      Ο αριθμός αυτών των θυμάτων που δεν νοσηλεύθηκαν επίσημα παραμένει προς διερεύνηση, να σημειώσουμε πάντως ότι ορισμένες εκτιμήσεις ανεβάζουν το σύνολο των τραυματιών (νοσηλευθέντων και μη) σε 2.000 περίπου. Αν και είναι πρώιμο ακόμη στο παρόν στάδιο της έρευνας μας να μιλήσουμε με απόλυτους αριθμούς, είναι προφανές ότι οι εκτιμήσεις αυτές είναι μάλλον συντηρητικές και βρίσκονται σε δυσαρμονία με τα στατιστικά δεδομένα από τη διεθνή εμπειρία σε αντίστοιχες περιπτώσεις της περιόδου εκείνης (Γαλλικός Μάης του 1968, Αμερικάνικο Αντιπολεμικό Κίνημα 1968-1970). Σε όλες εκείνες τις περιπτώσεις, οι μη νοσηλευθέντες ήταν πάντοτε πολλαπλάσιοι των νοσηλευθέντων, και μάλιστα σε καθεστώτα όπου το αντικίνητρο για τη νοσηλεία, το ενδεχόμενο δηλαδή διώξεων κατά των τραυματιών που θα προσέφευγαν για περίθαλψη, ήταν κατά τεκμήριο μικρότερο, απ’ όσο στην περίπτωση της Ελλάδας του 1973.

      Στο πλαίσιο της έρευνας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών επιχειρείται και στο ζήτημα αυτό η συγκέντρωση, η αποδελτίωση και ο επιστημονικός έλεγχος όλου του υπάρχοντος υλικού, αλλά και ο εντοπισμός συμπληρωματικών στοιχείων. Το ζητούμενο βέβαια στην περίπτωση αυτή δεν είναι μόνον ο αριθμός ή η ταύτιση των ονομάτων, αλλά και οι πληροφορίες που προκύπτουν για το χρόνο, τον τόπο και τις συνθήκες τραυματισμού, καθώς και προσωπικά στοιχεία των θυμάτων (ηλικία, φύλο, απασχόληση κ.τ.λ.). Μια προκαταρκτική στατιστική επεξεργασία των στοιχείων που διαθέτουμε έως τη στιγμή αυτή, μας δίνει ενδιαφέρουσες εικόνες γύρω από το προφίλ των ατόμων που βρέθηκαν στα γεγονότα και, κατά τεκμήριο, πρωτοστάτησαν στις συγκρούσεις. Βλέπουμε ότι στον τομέα αυτό πλειοψηφούν τα άτομα που χαρακτηρίζονται ως εργατοτεχνίτες (26,7%) και έπονται οι φοιτητές (17,1%), οι ιδιωτικοί υπάλληλοι (15,8%) και οι μαθητές (10,3%). Ηλικιακά, πλειοψηφούν μεταξύ τους οι νέοι 22 χρονών (13,3%), 16 χρονών (12,8%) και 20 χρονών (12,7%), ενώ αμέσως μετά έπονται εκείνοι που ήταν 18 και 24 χρονών (9%).

      Η επεξεργασία εξάλλου των συνθηκών του τραυματισμού τους, μας δίνει μια παράμετρο για να παρακολουθήσουμε βαθμηδόν την εξέλιξη των διαδηλώσεων και την ένταση των συγκρούσεων χρονικά και τοπικά. Αλλά ο τόπος και ο χρόνος, σε συνδυασμό με τον τρόπο τραυματισμού (κλομπς, δακρυγόνα, σφαίρες κ.τ.λ.), μας δίνει και ένα νήμα για να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη της συμπεριφοράς του καθεστώτος και την πορεία της επιχείρησης καταστολής. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο αντιεισαγγελέας Ιωάννης Ζαγκίνης, στην εισήγηση του προς το Συμβούλιο Εφετών το 1975, χωρίς να διαθέτει πλήρη στοιχεία για το σύνολο των τραυματιών, θεώρησε ότι σε 124 τουλάχιστον περιπτώσεις υπήρξε σαφής ανθρωποκτόνος πρόθεση εκ μέρους των δυνάμεων καταστολής. Πρόκειται κυρίως για περιπτώσεις στις οποίες ο τραυματισμός προέκυψε από τη χρήση πυροβόλων όπλων.

      Η παρατήρηση αυτή μας φέρνει στην άλλη μεγάλη ενότητα που απασχολεί την έρευνα, δηλαδή τα γεγονότα που αφορούν στην αντίπερα όχθη, στο επίπεδο της πολιτικής, της στρατηγικής αλλά και της τακτικής. Μεταξύ των στοιχείων που αφορούν στους τραυματισμούς και τους φόνους, είναι και η ιδιότητα του αυτουργού (στρατιωτικός, αστυνομικός, κ.τ.λ.). Μια στατιστική επεξεργασία λοιπόν των αυτουργών υπό αυτή την άποψη, και μόνο σε ό,τι αφορά τις περιπτώσεις που, από την ανάκριση θεωρήθηκαν ανθρωποκτονίες και απόπειρες ανθρωποκτονιών, δίνει ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα, με τα Σώματα Ασφαλείας να προηγούνται έναντι του Στρατού και στα δύο αυτά πεδία (54% έναντι 46% στις ανθρωποκτονίες και 64% έναντι 36% στις απόπειρες). Εάν προσθέταμε και τους απλούς τραυματισμούς (κακώσεις κ.τ.λ.), η διαφορά θα ενισχυόταν πολύ περισσότερο.
      Συμπληρωματικά, η έρευνα περιλαμβάνει επίσης την αναλυτική προσέγγιση του πλούσιου φωτογραφικού και κινηματογραφικού υλικού καρέ-καρέ, τη χαρτογραφική απεικόνιση των διαδηλώσεων, των συγκρούσεων, των κινήσεων των δυνάμεων καταστολής, τη γεωγραφική και χρονολογική κατανομή των θυμάτων, κ.ο.κ.
      ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΚΑΛΛΙΒΡΕΤΑΚΗΣ*

      * Ο Λεωνίδας Καλλιβρετάκης, μέλος τότε της Φοιτητικής Επιτροπής Αγώνα και πρόεδρος της συνέλευσης της Φιλοσοφικής Σχολής στο Πολυτεχνείο στις 16 Νοεμβρίου 1973, είναι σήμερα ιστορικός, διευθυντής ερευνών στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών.
      OnAlert.gr

    • Ο/Η Λεωνίδας λέει:

      Κι εγω τα εζησα οπως ο Γιαννης ,ως εφηβος τοτε ,ραδιακι ,συγκινηση κλπ .Σημερα εχω καταληξει στο ιδιο συμπερασμα μ αυτον περιπου ,απλα το εχω συγκεκριμενοποιησει περισσοτερο .Το Πολυτεχνειο (αρχικα) στηθηκε απο «περιεργους» τυπους πληρως ελεγχομενους απο μυστικες υπηρεσιες για να γινει στα ματια του λαου και της Διεθνους κοινης γνωμης η ΣΚΑΝΤΖΑ ,η αλλαγη βαρδιας στην ηγεσια της Χουντας ωστε να φτασει στην αποσυρση της Μεραρχιας της Κυπρου και τελικα την εισβολη .Θυμιζω και ανακοινωση Κομματος τοτε για προβοκατορες που επικριθηκε και επικρινεται ακομα για αυτην ,πλην ομως ειναι παντα προσεχτικο και ΞΕΡΕΙ συνηθως τι λεει ,πριν το πει.
      Το αρχικο λοιπον αυτο εγχειρημα τους ξεφυγε ,δεν μπορεσαν να το ελεγξουν πληρως ,οταν η λαικη οργη κατα της Χουντας αγκαλιασε αμεσως αυτην την σπιθα αντιστασης που δημιουργηθηκε (γραφω και παραπανω για το κλιμα και τους εργατικους λαικους αγωνες που προυπηρχαν και φουντωναν .Με την δημιουργια δε του Συντονιστικου οι πρακτορες αναγκαζονται ειτε να εξαφανιστουν απ το προσκηνιο ,ειτε να κρυφτουν εντος κι εκτος του ΕΜΠ .
      Το Πολυτεχνειο πλεον το «αναλαμβανει » ο Λαος ,ετσι εχουμε Οικοδομους κι Αγροτες απ τα Μεγαρα καθημερινα απ εξω ,Σχολεια και Σχολες απ ολη την Αθηνα κλπ .
      Αν μαλιστα ειχαν ακουσει και την προταση των κομμουνιστων τοτε ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΟΥΝ τον χωρο και να απλωθει το κινημα στις γειτονιες και στους τοπους δουλειας …οι εξελιξεις θα ηταν ΠΟΛΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ,λιγοτερο «ηρωικες» μα περισσοτερο ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ !!!
      Δεν θα μιλαγαμε τωρα ουτε για ΣΚΑΝΤΖΑ βαρδια της Χουντας ενα χρονο μετα ,ουτε για «ελεγχωμενη» εισαγωγη «Σωτηρων» και μεταπολιτευτικα καραγκιοζιλικια ,ουτε για ξεπουλημα της Κυπρου .Ο Ξενος παραγοντας θα ειχε παθει την πλακα του στην Ελλαδα ,ΛΙΓΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΑΦΑΚΟΛ που του καναν οι Βιετκονγκ και ο Λαος του ηρωικου Βιετναμ ..

      • Ο/Η Kimwn λέει:

        Μα τι λέτε κύριε μου, και θα έχανε ο λαουτζίκος την τιμή να χειροκροτήσει εθνΟρχες άμα τη αφίξει τους στο αεροδρόμιο από την αντίσταση που προέβαλλαν στην δεξιά όχθη του σηκουάνα ???? (για επίδοξους εθνοσωτήρες στην αριστερή όχθη έχει χάλια κρουασάν…)

  8. Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

    Lux Lux είσαι εδώ;;;

    Στον ΣΚΑΙ έχει αφιέρωμα στο PUNK….

    Sex Pistols… Patty Smith… Ramones… Clash….

    CBGB…..άντε γεια…..

    πριν από λίγο είχε τον Tommy Ramone που έλεγε πως του ήρθε η έμπνευση για το Blitzkrieg Bop… και πιο πριν έλεγε ότι το Pretty Vacant βγήκε από ένα τραγούδι των ABBA… έλεος…

    • Ο/Η lux interior λέει:

      …γιατί εγώ τι νομίζεις πως έβλεπα;!!!!!
      ….λες να κάθομαι να διαβάζω τις π@π@ριές σου για “δημοκρατία» και “κάθε ένας να είναι αρχηγός του εαυτού του» που διώχνουν όλους τους καλούς -πολυτονικούς ή και αγράμματους- χουντικούς από το σαϊτ, και δεν έχουμε και με ποιόν να γελάμε μετά ρε γαμώτο!!!(αν και στην τελική μάλλον θα έπρεπε να κλαίμε αλλά τελοσπάντων)

      john , παρ’το χαμπάρι φίλε, ο Έλληνας δεν θέλει να συμμετέχει φίλε….προτιμάει να ψηφίσει κάποιον μ@λ@κα σωτήρα για να τον σώσει(άσχετα αν αυτός τον καταστρέψει) αρκεί ο ίδιος να κάθεται στον καναπέ του και να τα ξύνει…. αυτή είναι η πραγματικότητα δυστυχώς και όσο και να παλεύεις δύσκολα αλλάζει…
      όπως το λέγανε οι sex pistols στο τέλος του god save the queen: NO FUTURE NO FUTURE NO FUTURE FOR ME…..
      …τι να κάνουμε, αφού όπως θα θυμάσαι από εκείνο το καταπληκτικό άρθρο(αναδημοσίευση) του Μανώλο περί ανθρώπινης ηλιθιότητας ο τέταρτος και βασικός παγκόσμιος νόμος της ηλιθιότητας είναι: ο μη ηλίθιος άνθρωπος υποτιμά την καταστροφική δυνατότητα των ηλιθίων ανθρώπων….

      …καλά αυτό με τους abba απίστευτο ρε φίλε….
      αλλά ρε john ομολογώ ότι το αγαπημένο μου συγκρότημα πάντα θα είναι οι clash…. ποιο πολιτικοποιημένο στίχο -χωρίς σκέτο μηδενισμό όμως- δεν νομίζω ότι έχει γράψει κάποιο άλλο συγκρότημα….

      • Ο/Η lux interior λέει:

        …αυτός που έλεγε για τους abba και το pretty vacant, να ήταν ο Steve Jones;….

      • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

        Μπα….οι Clash δεν με συγκίνησαν ποτέ….

        Το άλλο το κουφό;;;

        Ότι ο Sid Vicious μαχαίρωσε και σκότωσε τη γκόμενα του με μαχαίρι που του είχε δώσει ο Dee Dee Ramone το ήξερες;;;;

        Then I took out my razor blade then I did what God Forbade

        Μάλλον για αυτό θα γράφτηκε το 53rd & 3rd….

        ΠΑΠΑΡΙΕΣ ΕΓΩ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; μη μου χαλάς τη μόστρα ρε….

      • Ο/Η Mαν.Αρκάς λέει:

        Καλή Κυριακή όσο γίνεται lux!!!
        οι ηλίθιοι έχουν την έμφυτη δυνατότητα
        να συνασπίζονται, ως εκ τούτου ειναι
        ανίκητοι.
        Οι ευφυείς ειναι γεμάτοι αναστολές
        και μέχρι να το βρουν όλο πίσω ειναι.
        😈
        Xexexexexexe!

  9. Ο/Η Λεωνίδας λέει:

    «ANAΡΧΙΚΟΙ» …..(στην προκυρηξη ) …που πιστευουν και υμνουν τον πατριωτισμο !!!!!! και την πατριδα !!!!!!!!!!…(δλδ το ΚΡΑΤΟΣ )

    ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ οι…… «Ελληνες» …»συγγραφεις» …..και στο ΑΝΑΡΧΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ !!!
    ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ΚΑΛΑ ή ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΑ πολυ μακακες…ή βαλλαν αυτον τον ηλιθιο τον Κλανιδιαρη -Κλανιδιωτη να την γραψει …

    • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

      Η πατρίδα δεν είναι το κράτος. Άιντε ξεκόλα κι εσύ….

      Αλλά να μιλάνε οι Αναρχικοί για πατρίδα και κράτος δεν παίζει με τίποτα.

      • Ο/Η Λεωνίδας λέει:

        Και πως ΟΡΙΖΕΤΑΙ βρε τρομπα κι εσυ η καθε συγχρονη πατριδα ?
        Δεν εχει συνορα ? Δεν ειναι ΚΡΑΤΟΣ ?
        (σορρυ για το «βρε» ….χεχεχε)

        • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

          ρε κομμουνι…

          αν ήταν το 22 σήμερα και ένας Σμυρνιός ερχόταν στην Ελλάδα ποια θα ήταν η πατρίδα του και ποιο το κράτος που ζει;;

        • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

          Μέχρι να το σκεφτείς πάω για ύπνο….

          καληνύχτα κορίτσα….

          • Ο/Η Λεωνίδας λέει:

            Τι να σκεφτω βρε (παλι) τρομπα ? Αν ηταν ΑΝΑΡΧΙΚΟΣ ….ΣΤΑ ΤΣΑΚΙΑ ΤΟΥ ….κανονικα

            • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

              Γκαγκαούγκας είσαι και δεν μπορείς να σκεφτείς;;;;;

              Ο παππούς μου ο Σμυρνιός όταν έλεγε πατρίδα εννοούσε τη Σμύρνη. Εσύ που είσαι γκαγκαούγκας ποια είναι η πατρίδα σου;;;;;;

              • Ο/Η Λεωνίδας λέει:

                ο Παππους σου ΑΝΑΡΧΙΚΟΣ ηταν ?????? για τον ΑΝΑΡΧΙΚΟ λεμε !!!!! Στα παπαρια του οι πατριδες του ΑΝΑΡΧΙΚΟΥ ….αν δεν τις εχει γραμμενες εκει ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΡΧΙΚΟΣ γκε-γκε???

              • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

                Δεν ήταν αναρχικός ρε!!! Ποια ήταν η πατρίδα του;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

              • Ο/Η Kimwn λέει:

                Η Αναρ-χώρα ????

              • Ο/Η Λεωνίδας λέει:

                Πατριδα του η Σμυρνη ,Ελληνικη η Εθνικοτητα του και ηρθε να ζησει διωγμενος στο Κρατος που λεγοταν Ελλαδα …ΑΥΤΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ?
                Η ΑΝΑΡΧΙΑ ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΚΡΑΤΗ ,ΟΥΤΕ ΠΑΤΡΙΔΕΣ ,ΟΥΤΕ ΕΘΝΗ ….κι εδω η prokyrixh ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ «ΜΑΘΗΜΑΤΑ» ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΙΑ !!!!!!!!!!!!!!!!! ΟΥΤΕ Ο ΦΑΗΛΟΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΓΡΑΦΕ

              • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

                Είπα εγώ ότι η αναρχία τα δέχεται; Αυτό που είπα είναι ότι η πατρίδα δεν είναι το κράτος ΚΑΙ ΜΕ ΣΠΑΣ ΤΑ ΝΕΥΡΑ ΑΠΟ ΧΘΕΣ!!

              • Ο/Η Kimwn λέει:

                Φαντάσου Λεώ το ΒΟΘΡΟ-ΠΑΡΑ-ΚΡΑΤΟΣ και οι σέχτες με τους διάφορους ΧΕΣΤΕΣ δολοφόνους να γράφουν και μυθιστορήματα μετά από τις προκηρύξεις…

                Τύφλα να έχει ο ντάνος κρυστάλλης….

              • Ο/Η Kimwn λέει:

                Ήρεμα ΙΩΑΝΝΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗ,
                Αναμένουμε ψυχογράφημα, αν και μάλλον θα πάω για νάνι..

  10. Ο/Η ο νοών...νοείτω λέει:

    Καλημέρα σε όλους.
    Επικολλώ ένα σχόλιο, το μόνο που ξεχωρίζει από το συνονθύλευμα των ηλίθιων νοσταλγών της χούντας στο olympia σε ανάρτηση σχετική.

    Γιώργος2 είπε

    Νοεμβρίου 16, 2013 στις 9:57 μμ
    Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 1973, ώρα 20:15

    – Όλγα, είναι φανερό ότι οι καταληψίες του Πολυτεχνείου- όπως κι αυτοί της Νομικής πριν λίγο καιρό- είναι αργόσχολοι, αιώνιοι φοιτητές, αναρχικοί και μπαχαλάκηδες που δεν αφήνουν τους σωστούς φοιτητές και νοικοκυραίους να σπουδάσουν.

    – Γιάννη, μην ξεχνάμε επίσης ότι αν συνεχιστεί για λίγες ακόμα μέρες αυτή η θλιβερή κατάσταση, υπάρχει κίνδυνος να χαθεί το εξάμηνο.

    – Και εκτός αυτού Όλγα, είναι πραγματικά κρίμα η τεράστια προσπάθεια της κυβερνήσεως εδώ και τόσα χρόνια, για να μπει η χώρα στο σωστό δρόμο, να βγει επιτέλους από το γύψο που έπρεπε να μπει, να πάρει το δρόμο μιας ακόμα εντονότερης ανάπτυξης, να δυσφημείται στο εξωτερικό από ενέργειες θλιβερών μειοψηφιών.

    – Γιάννη, θα σου κάνω δυο παρατηρήσεις: πρώτον, στη χώρα υπάρχει ήδη εντονότατη ανάπτυξη, αρκεί να δει κανείς μόνο τους δρόμους που γίνονται! Και δεύτερο, για να κάνουμε και λίγο χιούμορ, τα προπέρσινα κατορθώματα της ομάδος μας στο θαύμα του Γουέμπλευ, είναι η καλύτερη διαφήμιση της ευμάρειας στον τόπο.

    – Χα χα..! Πόσο δίκιο έχεις Παύλο!

    – Μου επιτρέπετε να προσθέσω, ότι δεν είναι μόνο αυτά τα ζητήματα που τίθενται. Μην ξεχνάμε ότι η περιουσία του ιδρύματος, η περιουσία των φορολογουμένων, είναι στα χέρια λίγων ατόμων, γνωστών για την τάση τους στη βία. Για να μην πω για τα λεωφορεία που καταστρέφουν καθημερινά οι ταραξίες, κάνοντας επιδρομές μέσα από το Πολυτεχνείο. Ποιος θα τα πληρώσει αυτά Όλγα;

    – Έχει δίκιο ο Παύλος. Πρέπει να υπενθυμίζουμε κάθε μέρα, σε κάθε ευκαιρία ότι καταδικάζουμε τη βία απ’όπου κι αν προέρχεται. Κλείνοντας…

    – Όλγα πριν κλείσουμε να προσθέσω ότι είναι ποταπή και η συνθηματολογία των συγκεκριμένων φοιτητών (;;;)! Μα για ποιο ψωμί, ποια παιδεία και κυρίως ποια ελευθερία μιλούν, όταν όλα αυτά περισσεύουν στην Ελλάδα του 1973; Αυτά τα συνθήματα μας πηγαίνουν δεκαετίες πίσω, σε άλλες, μαύρες εποχές!

    – Πολύ σωστή η παρατήρηση Γιάννη. Αυτά ήταν τα νέα του MEGA κυρίες και κύριοι. Εάν υπάρξουν εξελίξεις θα διακόψουμε το πρόγραμμα μας με έκτακτο δελτίο. Να είστε καλά. Καλό βράδυ.

    Λίγες ώρες αργότερα…Ξημερώματα Σαββάτου 17 Νοεμβρίου 1973

    – Δυστυχώς κυρίες και κύριοι πρέπει να διακόψουμε το πρόγραμμά μας, καθώς όπως πολλοί περίμεναν, η θλιβερή αυτή μειοψηφία των νεαρών που είχαν κλειστεί στο Πολυτεχνείο εδώ και 3 ημέρες, καταστρέφοντας τη δημόσια περιουσία, πριν λίγη ώρα επιτέθηκαν με σφοδρότητα στις δυνάμεις ασφαλείας. Πριν δούμε τα ντοκουμέντα, ας ακούσουμε ένα σχόλιο. Γιάννη…

    – Όλγα δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε. Τα λέγαμε. Αυτή η αδίστακτη ομάδα των λίγων δεκάδων νεαρών, δε δίστασε να επιτεθεί ύπουλα στους αστυνομικούς και τους στρατιωτικούς που με θάρρος και αυταπάρνηση προσπάθησαν να δώσουν ξανά στον λαό το κτίριο του Πολυτεχνείου. Οι τρομοκράτες, γιατί περί τέτοιων πρόκειται, επιτέθηκαν και στους χιλιάδες φιλήσυχους πολίτες, οι οποίοι συγκεντρωμένοι εδώ και μέρες έξω από το κτίριο, απαιτούσαν να απελευθερωθεί το ίδρυμα.

    Ευτυχώς για όλους μας δεν υπάρχει κάποιος τραυματίας αστυνομικός, ενώ οι ταραξίες έχουν οδηγηθεί στα κρατητήρια. Τις επόμενες ώρες, αν δεν έχει ήδη βγει, περιμένουμε και το πόρισμα του εισαγγελέα, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες θα χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη ομάδα ως τρομοκρατική οργάνωση.

    – Αυτό είναι βέβαια. Δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αλλιώς Γιάννη. Παύλο, ένα σχόλιο.

    – Όλγα, τι να πούμε; Δεν νομίζω ότι έχω να προσθέσω κάτι. Για να κάνω και λίγο τον δικηγόρο του διαβόλου να πω μόνο, ότι ελπίζω οι συγκεκριμένοι νεαροί να κατανοήσουν τα εγκλήματά τους και να μπουν ξανά στον ίσιο δρόμο. Άλλωστε, οι δομές του κράτους για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι ως γνωστόν επιτυχημένες, με το σωφρονιστικό σύστημα σε Μακρόνησο, Λήμνο, Άγιο Ευστράτιο να λειτουργεί υποδειγματικά, ακόμα και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

    – Θα μου επιτρέψεις βέβαια Παύλο να τονίσω σε αυτό το σημείο ότι κάποια στιγμή πρέπει να ξαναδούμε το πόσο κοστίζουν στον Έλληνα φορολογούμενο αυτά τα “ταξιδάκια αναψυχής” των αναρχικών εγκληματιών. Ίσως πρέπει να περάσουμε σε πιο άμεσες ενέργειες σωφρονισμού.

    – Έχει δίκιο Γιάννη, αλλά δεν είναι της ώρας.

    – Θα σας διακόψω κάπου εδώ γιατί έρχονται νεότερες πληροφορίες από το χώρο των επεισοδίων. Σύμφωνα με αυτές οι εγκληματίες δεν δίστασαν να πετάξουν την πολύ βαριά καγκελόπορτα της πύλης του ιδρύματος πάνω σε διερχόμενο όχημα του Ελληνικού Στρατού. Είναι απίστευτα αυτά που συμβαίνουν. Μπορούμε νομίζω να δούμε και σχετική αποκλειστική φωτογραφία:

    – Όλγα νομίζω ότι η φωτογραφία αυτή αποδεικνύει την επικινδυνότητα των συγκεκριμένων ακραίων στοιχείων, που δεν σεβάστηκαν την κοινωνική ειρήνη.

    – Παύλο, έχεις δίκιο. Δεν έχουμε κάτι άλλο να προσθέσουμε. Ας αφήσουμε τις αρχές να επιβάλουν ξανά τη νομιμότητα στο κέντρο της Αθήνας.

    Περισσότερη αντικειμενική και αληθινή ενημέρωση αύριο ξανά, στις ειδήσεις του MEGA, στις 8 ακριβώς. Καληνύχτα σας.

    • Ελπίζω να ακολουθεί ενημερωτική εκπομπή με το Νίκο Μαστοράκη

    • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

      Αυτοί φίλε όταν στο μέλλον έρθει η ώρα να γράψει ο ιστορικός του μέλλοντος ακόμη κι εκείνη την περίοδο των αγανακτισμένων θα αρνούνται τα πάντα.

      θα είναι για αυτούς μια μάζωξη για να βρούνε γκόμενες και να κάνουν καμάκι πίνοντας μπύρες στη λιακάδα….

      Θα είναι τα δακρυγόνα και οι τραυματίες η σωστή αντίδραση της εξουσίας απέναντι σε μπαχαλάκηδες…

      Θα είναι άρνηση του νεκρού που έπαθε έμφραγμα από δύσποια στα δακρυγόνα…. θα είναι άρνηση της κώφωσης του δημοσιογράφου από τη βόμβα κρότου ….θα είναι άρνηση του νέου που του ανοίγει το κεφάλι ο ματατζής την ώρα που τον παρακαλάει να μην τον χτυπήσει….

      Δεν υπάρχουν νεκροί ούτε αγώνες ούτε αντίσταση στα μάτια των νενέκων. Ποτέ δεν υπήρχαν και ποτέ δεν θα υπάρξουν. Γιατί ο νενέκος δεν γίνεται ήρωας ούτε αντιστέκεται. Γλύφει μόνο για να δικαιωθούν τα σάλια του σε όποια εξουσία του δίνει αξία στο τίποτα του. Ακόμα κι αν είναι χούντα σαν τη χθεσινή ή τη σημερινή. Ακόμα κι αν είναι κατοχή ξένων.

      • Ο/Η ο νοών...νοείτω λέει:

        Έτσι είναι φίλε Ιωάννη, όπως τα λες και τα γράφεις και εσύ και οι άλλοι εδώ.
        Μαθημένοι να αρνούνται οτιδήποτε αναδεικνύει την όποια μορφή αντίστασης απέναντι στην εκάστοτε εξουσία.
        Σαν ίωση θα βλέπουν πάντοτε την όποια αντίδραση.
        Και θα βάζουν πάντα το χέρι στο μυαλό τους, όπως βάζουν κάποιοι το χέρι στο στόμα τους για να προφυλαχθούν από τα μικρόβια.
        Ποτέ δεν υπήρχαν νεκροί για αυτούς, παρά μόνον θύματα μιας αρρώστιας που τους έκανε να ανατριχιάζουν σύγκορμα.
        Αυτής της ελεύθερης σκέψης και έκφρασης.

      • Ο/Η lux interior λέει:

        ….κάποτε(δεκαετία ’90 νομίζω) σε μια συζήτηση με ομιλητή τον Βασίλη Ραφαηλίδη, περί αριστεράς και τα ρέστα, ήταν στο ακροατήριο και η γνωστή λουλού ο ντερμπεντέρης, ο οποίος τον ρώτησε “δηλαδή κύριε Ραφαηλίδη, είστε υπέρ ενός κομμουνιστικού καθεστώτος, τύπου ΕΣΣΔ;» και ο Ραφαηλίδης του απάντησε: “να είσαι σίγουρος ότι αν ποτέ έχουμε ένα τέτοιο καθεστώς, εγώ θα είμαι στην εξορία και εσύ θα το υπηρετείς…..»

        • Ο/Η Mαν.Αρκάς λέει:

          lux!!! Nτερμπεντέρης δημοσιογράφος, (καιροσκόπος)
          αλλά δικαιολογημένος αφού
          το επάγγελμα του αυτουνού και πολλών άλλων σαν κι αυτόν
          επηρεάζεται άμεσα από τα καιρικά φαινόμενα, με συνέπεια να παρακολουθούν πάντα τον καιρό για να πράξουν ανάλογα,
          όπως οι αγρότες, οι ψαράδες, οι χτίστες, κ.λ.π.
          👿

    • Ο/Η Mαν.Αρκάς λέει:

      ο νοών…νοείτω !!!
      Καλησπέρα παλιέ μου φίλε!!! 😈
      Déjà vu καλέ μου φίλε, Déjà vu o Γιώργος 2
      Καταστάσεις που οι πιο νέοι δεν τις έζησαν στο πετσί τους,
      έτσι εύκολα κρίνουν και μιλούν.
      Δεν ξεχνώ ότι σαν τους σημερινούς νοικοκυραίους του καναπέ
      και του τηλεκοντρόλ υπήρχαν και τότε σχεδόν οι περισσότεροι,
      ταΐστηκαν εκείνη την εποχή και σιώπησαν.
      Όταν έχεις ζήσει άγρια οικογενειακώς
      την εποχή εκείνη τον χωροφύλακα στο πετσί σου άλλη γνώμη έχεις.
      Αλλά όμως δυστυχώς, ποιος ακούει;;
      👿

      • Ο/Η ο νοών...νοείτω λέει:

        Καλησπέρα και σε εσένα καλέ μου φίλε Μανώλη.

        Το να μην έχεις ζήσει κάτι δεν είναι κακό, το να υιοθετείς όμως τις εξηγήσεις που σου σερβίρουν
        αυτοί που επέλεξες να σου εξηγήσουν, είναι θλιβερό.

        Το ερώτημα δεν είναι, «ποιος ακούει πλέον»;
        Αλλά, ποιος θέλει να ακούσει;
        Και ξέρεις κάτι, όπως και τότε που οι περισσότεροι ασπάστηκαν το «ησυχία, τάξις και ασφάλεια», και κάθισαν στα αυγά τους, έτσι και σήμερα που αν και δεν υπάρχει τίποτα από τα παραπάνω, συνεχίζουν και κάθονται οι «νοικοκυραίοι».

      • Ο/Η ο νοών...νοείτω λέει:

        Επειδή διαβάζω κατά καιρούς τις αιτήσεις κάποιων για συνεύρεση με τσίπουρα, ας καταγραφεί ότι θα ήθελα και εγώ να τύχω πρόσκλησης, εάν συμφωνούν και οι υπόλοιποι.

  11. Ο/Η Λεωνίδας λέει:

    «κάθε φορά
    που τον βλέπουν κρύβουν την μπύρα
    το Jack Daniels και τις κόρες τους.»

    XAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXAXA

    ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΕ ΑΓΩΝΙΑ ΤΟ «ΨΥΧΟΓΡΑΦΗΜΑ» ΤΟΥ «ΓΝΩΣΤΟΥ – ΑΓΝΩΣΤΟΥ » ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟΔΟΜΟ (γραφω κεφαλαια γιατι τον εξιταρει ΧΑΧΑΧΑΧΑ)

    • Ο/Η Kimwn λέει:

      Μην τον τσιγκλάς γιατί μετά μπορεί να αρχίσει με το δικό σου ψυχογράφημα…

    • Σύντροφε. Έχω άσχημα νέα. Είχα γράψει και γ@μω τις διατριβές. Ξεκίνησα από τα παιδικά του χρόνια, σχολείο, πανεπιστήμιο, κατηχητικό, Άγιο Όρος, έγραψα τα πάντα. Γκομενιλίκια (το μικρότερο κεφάλαιο στο πόνημα, γύρω στους 10 πόντους σε κολλα Α4 – δε ξέρω αν με πιάνεις), οικογενειακές επιρροές, τα πάντα όλα.

      Κι εκεί που είμαι έτοιμος να το αναρτήσω…πέφτει τηλέφώνημα. Από την πρεσβεία (μία είναι η πρεσβεία). Μου λένε «Σας ομιλεί ο πρέσβης» (κάτι τέτοιο…μπας και είπε «ο πρεσβύτερος»;…). Να μην τα πολυλογώ, μεγάλες πλάτες ο Ιωάννης. Οπότε το πόνημα ακυρούται.

      Θα σας τα πω από κοντά. Θα σας φέρω κι ένα ουίσκι γιατί θα το ξενυχτήσουμε, άμα αρχίσουμε. Κανονονίστε να φάμε και κάτι όμως

      • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

        Άμα σε πιάσω εγώ να δεις…..

      • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

        Όποιος έβαλε αρνητική να βγει επώνυμα και να το παραδεχτεί σαν γυναίκα!!!

        • Ο/Η Λεωνίδας λέει:

          «το μικρότερο ….»γύρω στους 10 πόντους» AXAXAXAXAXAXAXA

          που πας ρε Καραμιχαλεεεε??

          • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

            9 πόντους μεγαλύτερο από το δικό σου και 5 μεγαλύτερο από του Lux. 3 από του Αμετ και 1 μικρότερο από του Κασκορσέ. Με του Αρκά δεν ξέρω γιατί ντρέπεται να το δείξει και κάτι έλεγε για δύσκολες μέρες και τέτοια…

            • Μία θετική, για την προμότα που μου κάνεις.

              Γυναικάαααα, έλα να διαβάσεις μωρή, που μου κάνεις και παράπονα. Έλα να δεις τι μελιτζάνα φλάσκα έχεις καβατζώσει

              • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

                Και μου λεγε η μάνα μου μικρός όταν ήμουν και δεν την άκουγα….

                «φάε βρε αχαίρευτο πλάσμα να μεγαλώσεις να γίνεις χρυσαυγίτης ελληναράς να κρέμεται το dna στο πάτωμα… να σε φωνάζουν οι γυναίκες ανακόντα….»

                τίποτα εγώ …. ήθελα να γίνω δημοκράτης….

              • Είσαι φλώρος. Δες εδώ οι σφιχτες με τις μεγάλες…πλάτες

            • Ο/Η Mαν.Αρκάς λέει:

              Ελα μπαμπά μου να σου δείξω
              τ αμπελοχώραφα σου ρε;;
              Σαν παλιός μερακλής μ ένα πτυχίο
              ζωντανό δίπλα μου,ναααααααααααα!
              παραδίδω μαθήματα σε αρχαρίους,
              ΠΡΟΣΦΟΡΑ! τα 3 πρώτα δωρεάν.
              😈
              Αχαχαχαχαχαχαχαχ!

          • Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ λέει:

            Στη διαφήμιση για τα τυρογαριδάκια έκλεισα συμβόλαιο πάντως….

            στις μπάμιες του Μπαρμπα Στάθη κόπηκα…. πήρανε στον Lux έμαθα….

  12. Ο/Η Λεωνίδας λέει:

  13. Ο/Η Λεωνίδας λέει:

  14. Ο/Η Λεωνίδας λέει:

    ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ΟΣΟ ΘΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΡΟΛΙΕΣ ΘΑ ΣΟΥ ΒΑΖΩ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ …

  15. Ο/Η Λεωνίδας λέει:

    Η αλήθεια είναι οτι το ΚΚΕ κάνει ξεχωριστή πορεία προς την Αμερικάνικη Πρεσβεία επειδή δεν θέλει να διασπάσει τους ισχυρούς δεσμούς φιλίας του
    Αλέξη Τσίπρα με τον Μπάρακ Ομπάμα…
    Φανταστείτε τώρα να είμαστε μαζί και να φωνάζουν οι ΚΚέδες
    ΦΟΝΙΑΔΕΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ και να ΄ρθουν οι Συριζοπουλαίοι
    σε δύσκολη θέση..
    Ντροπή δλδ.. Δεν δρούμε διασπαστικά εμείς..
    Η μέλλουσα Υπουργός Εξωτερικών Ρένα Δούρου δε θα’χει μούτρα ν’ αντικρύσει τη Μισέλ..Α! πα πα πα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s