“Αρχή πολιτείας απάσης νέων τροφά”


Image

(Ο τίτλος ανήκει στον Πυθαγόρα και σημαίνει ότι θεμέλιο κάθε πολιτείας είναι η ανατροφή των νέων)

Ο κάθε άνθρωπος έχει ακατέργαστα ταλέντα και ποιότητες, ο κάθε άνθρωπος είναι εν δυνάμει ένας μικρός Θεός, το περιβάλλον του έχει υποχρέωση να αναδείξει αυτά τα χαρακτηριστικά του στον βαθμό που γίνεται. Θα ήταν ένας άπειρα πιο ωραίος κόσμος αν οι άνθρωποι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν σε βάθος τις ποιότητες τους και να τις κάνουν κτήμα τους για μια ολόκληρη ζωή. Τον βαρύ και δύσκολο αυτό ρόλο θα έπρεπε να τον έχει η Παιδεία.

Οραματίζομαι μια Παιδεία όπου θα παράγει ολοκληρωμένους ανθρώπους, εξευγενισμένους και παραγωγικούς στον ύψιστο βαθμό. Η Παιδεία που έχουμε τώρα με θλίβει, είναι μονομερής , άψυχη και άσπλαχνη. Αναρωτιέμαι πολλές φορές τι έμαθα εγώ από τα τόσα χρόνια στα θρανία και περίλυπος συνειδητοποιώ ότι πέρα από τις βασικές γνώσεις μαθηματικών, φυσικής, χημείας  και ιστορίας δεν έχω κρατήσει τίποτα άλλο σε γενικές γραμμές. Με έκανε η Παιδεία καλύτερο άνθρωπο; Όχι μάλλον στον βαθμό που θα μπορούσε, απλά μου έδωσε ορισμένα εφόδια.

Αναρωτιέμαι γιατί στο σύστημα Παιδείας δεν έχουν την θέση που τους αρμόζει η Μουσική, ο Χορός, οι Τέχνες, η Φυσιολατρία, η Φιλοσοφία, αναρωτιέμαι γιατί το παρόν σύστημα Παιδείας αποκοιμίζει όλες σχεδόν τις ποιότητες μας στραγγαλίζοντας τες και αφήνοντας τες στην αφάνεια για μια ζωή.

Τι ανθρώπους βγάζει τελικά η Παιδεία; Επιστήμονες; Ναι, αυτό το βγάζει, αλλά φτάνει αυτό για να έχουμε απαιτήσεις από το μέλλον; Κρίνω πως όχι.

Ονειρεύομαι μια Παιδεία όπου επιστήμονας ή όχι θα είσαι πιο ολοκληρωμένος άνθρωπος, θα μπορείς να στηρίζεσαι στην κριτική σου σκέψη, θα είσαι πιο ανθρώπινα κοινωνικός, θα απολαμβάνεις την ζωή ποικιλοτρόπως όπως σου αρμόζει.

16 χρόνια στα θρανία αναλωνόμαστε σε επαναλήψεις των ίδιων ανούσιων πληροφοριών που δεν έχω καταλάβει την σημασία τους, πίεση στην πίεση να μάθουμε πράγματα τα οποία κατά 90% δεν θα μας χρειαστούν ποτέ. Όπως είχε πει και οWilliam Butler Yeats η εκπαίδευση δεν είναι το γέμισμα ενός κουβά, αλλά το άναμμα μιας φλόγας και αυτό τα λέει όλα.Την ίδια στιγμή που πιέζουμε σε αφόρητο βαθμό τα παιδιά να παπαγαλίζουν αγνοούμε επιδεικτικά τον παράγοντα Άνθρωπο, τον κάνουμε στην άκρη λες και δεν έχει σημασία. Όσες κυβερνήσεις και να έρθουν, όσα νομοσχέδια και να περάσουν, το σύστημα Παιδείας θα είναι πάντα λάθος, μόνο μια ριζοσπαστική αναδιάταξη των αξιών του θα επιφέρει λαμπρά αποτελέσματα κοιτώντας το μέλλον.

Θα με συγκινήσει βαθύτατα ένα σύστημα Παιδείας που θα έχει επίκεντρο τον παράγοντα Άνθρωπο, ένα σύστημα Παιδείας που όχι μόνο θα καταρτίζει επιστήμονες αλλά θα καταρτίζει και ανθρώπους ανεξαρτήτως επαγγελματικού προσανατολισμού. Απαιτώ ένα σύστημα Παιδείας όπου οι παραγόμενοι άνθρωποι θα μπορούν να διεκδικήσουν την ευτυχία και τα όνειρα τους.

Αυτά σκέφτομαι και δεν βλέπω κανένας να τα ασπάζεται, καμία πολιτική δύναμη δεν έχει τολμήσει να φτιάξει κάτι φρέσκο, κάτι που θα μπορεί να αναπνέει μόνο του, όλες οι κυβερνήσεις κτίζουν πάνω στα σαθρά των προηγούμενων στον τομέα της Παιδείας.

Πιστεύω στο Ελληνικό πνεύμα με το ίδιο πάθος που πίστευε ο Ελύτης και είμαι απόλυτα βέβαιος ότι μια Παιδεία που θα είχε ως βάση τις Ελληνικές αρετές θα μας ξεκολλούσε μια και καλή από τον βούρκο όπου έχουμε κολλήσει. Είμαστε ένα μικρό κράτος, είμαστε μόνοι μας, αλλά είμαστε σπουδαίοι αν το θελήσουμε, φτάνει να το θελήσουμε, και ένα σύστημα Παιδείας που θα καλλιεργήσει την νέα γενιά Ελλήνων είναι πέρα για πέρα απαραίτητο, αν αγαπάμε την Ελλάδα, μας το οφείλουμε. Δεν ξέρω πόσος χρόνος μας μένει, μιλάω από την άποψη ότι οδηγούμαστε στην μόνιμη αφάνεια, ότι καταδικαζόμαστε να είμαστε τα μόνιμα εξαρτήματα ενός συστήματος που δεν μας αρμόζει. Δεν ξέρω λοιπόν πόσος χρόνος μένει για να αλλάξουμε το ρου, αλλά και να γίνει αυτό μάλλον εγώ θα έχω πεθάνει και δε θα έχω την ευχαρίστηση να το δω. Με στεναχωρεί αφάνταστα  αυτό, θα ήθελα να έχω την τιμή να ζήσω την ανατροπή, να ζήσω τις ουσιώδεις αλλαγές, αν πρόκειται επιτέλους να έρθουν, δεν θέλω να κλείσω τα μάτια μου αφήνοντας πίσω μια Ελλάδα που φθίνει διαρκώς, που υποβιβάζεται, που καρκινοβατεί πάνω στις ράγες της Παγκοσμιοποίησης.

«Αυτοί που μελέτησαν προσεκτικά τον τρόπο διακυβέρνησης των ανθρώπων, πρέπει να έχουν πεισθεί ότι πως η τύχη των εθνών εξαρτάται από την εκπαίδευση των νέων.»  Αριστοτέλης

«Τρία πράγματα χρειάζονται για την εκπαίδευση: η φύση, η μάθηση και η άσκηση.»  Αριστοτέλης

«Είναι θαύμα που η φαντασία των μαθητών επιβιώνει από τα κλισέ της επίσημης εκπαίδευσης»  Αλμπερτ Αϊνστάϊν

http://kostasoutsider.com

2 comments on ““Αρχή πολιτείας απάσης νέων τροφά”

  1. Ο/Η ΚΡΙΤΩΝ λέει:

    Φίλε Μανώλη Καλημέρα

    …….. η ολιγαρχία ντόπια και παγκόσμια που ελέγχει προς το παρόν το παιχνίδι παγκοσμίως …… νομίζει ότι θα είναι αιώνια ….
    Η Παιδεία κτυπιέται απροκάλυπτα …… ο σκεπτόμενος και κριτικός νούς είναι επικίνδυνος γι΄ «αυτούς»…….. νομίζουν ότι το μέλλον τους ανήκει …

    Τι όντα είναι άραγε?
    Είναι όντα σοφά ?
    Είναι πλάσματα με έντονες αδυναμίες, εκβιάσιμα, είναι όντα που δεν αγαπάνε και δεν νοιάζονται για τα ίδια τους τα παιδιά, είναι ατομιστές που μόνο για το τομάρι τους νοιάζονται ……….
    Τα ανθρωποειδή αυτά δεν έχουν μέλλον, ……………

    Το μέλλον ανήκει στον Άνθρωπο, στην Ανθρωπότητα!

    • Ο/Η Λεωνίδας λέει:

      +10000000
      Ειδικα την Μουσικη την ειχαν ΠΡΩΤΗ και καλυτερη οι Αρχαιοι στην εκπαιδευση των νεων .Εκτος του οτι εξευγενιζει τα ηθη και γαληνευει το πνευμα ,μαθαινει την Αρμονια και την Μαθηματικη (ορθολογιστικη) σκεψη στον ανθρωπο ,εξασφαλιζοντας του και το Μετρο σαν στοιχειο Ζωης του πλεον

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s